K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2007, 12:58   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hæsligt resultat af arbejdsprøvning

Citat:
Sagen er lang og kompliceret. I 2003 kom Jane Dyg Knudsen i arbejdsprøvning efter en arbejdsskade nogle år tidligere. Efter nogle måneder i arbejdsprøvning fik hun tilbudt et tre måneders vikariat i samme virksomhed, men arbejdet var det samme, som det hun lige havde måttet sygemelde sig fra. Hun blev derfor sygemeldt igen. Få dage efter stoppede kommunen hendes sygedagpenge.

I over to et halvt år fik Jane Dyg Knudsen ingen penge fra kommunen. Først i januar 2006 begyndte hun at få kontanthjælp. Sagen blev først anket til Det Sociale Nævn, som gav kommunen ret. Så lagde 3F sag an ved retten i Vejle, men tabte, og det samme er nu sket ved Landsretten.

http://forsiden.3f.dk/article/200711...8/2140/NYHEDER


Citat:
Års kamp mod kommunen har slidt på psyken. Tanker om selvmord har været oppe at vende, fortæller Jane Dyg Knudsen, der efter år uden indkomst i dag skylder 350.000 kroner væk.

Jeg er skuffet og dybt rystet. Hvad skal jeg gøre for at få medhold? Komme med en dødsattest?
http://forsiden.3f.dk/article/200611...3/2140/NYHEDER
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 23-11-2007 kl. 13:01. Årsag: tilføjelse
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2007, 15:09   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Og nu til det store, store spørgsmål.


Hvis kommunen mener, at Jane er i besiddelse af denne "enorme" arbejdsevne, hvorfor i alverden er hun så på kontanthjælp så mange år efter?
Hvem kan svare på det?

Der er jo en råben og skrigen på arbejdskraft!!!

Det viser jo bare, at Jane og 3F har ret. Jane mangler fuld arbejdsevne, og Jane har problemer i forhold til arbejdsmarkedet. Og kommunen har ikke hjulpet Jane ind på arbejdsmarkedet i alle disse år.

Men hun har jo også fået det psykisk dårligt pga. sagsbehandling mv., som så mange andre.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2007, 16:21   #3
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Ja, det er en grov sag

Jeg bor selv i Vejle og har fulgt sagen, når der har været noget.

Det er en grov sag og det lader til, at Janne Dyg Knudsen er faldet i et hul i loven. For det kan ikke være rimeligt, at hun ikke skulle have fået sygedagpenge.

Såvidt jeg husker blev hun arbejdsprøvet i et job under Vejle kommune, så det er grovt at kommunen ikke vidste om hun var ansat eller ej ! Hun fik så vidt, jeg husker en rygskade i arbejdsprøvningen hos kommunen. Så der er nok en erstatningsmulighed der, som ikke er blevet prøvet - endnu.

Men grovt er det- trods alt :/
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2007, 21:17   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
jeg spøger bare; Hvornår fanden får offentligheden øjene op for at det sociale nævn IKKE virker. de skal være uvildige?
retten skal være uvildig?
hvor er syges borgere retsikkerhed?
Sikkert igen en lægekonsulent der har spændt ben, men det ved vi selvfølgelig ikke.
Men så burde nævnet have fulgt lovgivningen, har de det? det ses ikke!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Resultat af virksomhedspraktik Justitia Spørgsmål ang fleksjob 7 07-02-2013 22:09
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Resultat af revurdering for fleks'er mawebbro Spørgsmål ang fleksjob 10 22-03-2010 12:11
Resultat af klager og brug af højesteret zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 04-06-2007 11:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension