K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2016, 18:06   #1
Nol
Føler sig hjemme på K10
 
Nols avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 33
Styrke: 14
Nol er ny på vejen
Optage møde

Jeg skal til rehab møde, må man ikke optage det på bånd?
__________________
•Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter ***
Nol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 19:23   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nol Se meddelelser
Jeg skal til rehab møde, må man ikke optage det på bånd?
Man kan altid henvise til at man har svært ved at huske og at lovgivningen siger at der skal tages hensyn til borgerens handicap i behandlingen af sagen.

Den begrundelse er meget svær at afvise med en lovlig grund.

Iøvrigt er det en god ide at meddele at man optager, idet teamet så måske opfører sig lidt pænere end de ellers havde tænkt !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 19:31   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er fuldstændig lovligt ifølge straffelovens paragraf 263 at optage møder man selv deltager i....og man behøver ikke fortælle at man optager..

Ulempen ved at fortælle at man vil optage mødet ja det er at kommunen så kan sige nej tak og de kan nægte at afholde mødet hvis du insistere på at optage..

Dette har ombudsmanden sagt at de godt må...

Du bestemmer helt selv om du vil spørge om lov til at optage....du skal bare vide at de kan nægte og de kan nægte at afholde mødet hvis du insistere på at optage det...

Personligt ville jeg bare optage det....uden at spørge om lov...og ja det er fuldt ud lovligt som du kan se i straffelovens paragraf 263....har ikke lige linket her men søg på Google efter straffeloven...og så kan du finde den..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 19:39   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ulempen ved at fortælle at man vil optage mødet ja det er at kommunen så kan sige nej tak og de kan nægte at afholde mødet hvis du insistere på at optage..

Dette har ombudsmanden sagt at de godt må...
Derfor skriver jeg at det er bedst at det med henvisning til hukommelsen... hvilken kommene ville turde stå med en sag hvor man i overført betydning tager kørestolen fra en handicappet ?

Jeg mener at de fleste vil kunne påberåbe sig "hukommelses-handicap" efter en tur igennem kommunens hakkemaskine !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 19:49   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
næste gang vi sal til det, optager vi helt sikkert, ude at sige det.

Er endelig imod, at gøre det uden lov men efter mange løgn historier og ting ,vi ikke kan få på skrift, har jeg skiftet mening
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 21:26   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Derfor skriver jeg at det er bedst at det med henvisning til hukommelsen... hvilken kommene ville turde stå med en sag hvor man i overført betydning tager kørestolen fra en handicappet ?

Jeg mener at de fleste vil kunne påberåbe sig "hukommelses-handicap" efter en tur igennem kommunens hakkemaskine !
Enig...hvis man ønsker at fortælle at man vil optage...så skal man bruge en undskyldning som de får svært ved at afvise...

Når det er sagt....ja så har de al ret til at nægte en at optage....uanset hvilken undskyldning man kommer med...også selv om det er en god undskyldning som hukommelses problemer...

Ombudsmanden har sagt at kommunen BØR efterkomme ønsker om at optage...feks hvis folk har hukommelses problemer...

Desværre er et "BØR" ikke altid nok til at kommunerne følger dette...

Der står ingen steder at de SKAL godtage disse grunde uanset hvilke det er og lade folk optage...det er fuldstændig op til kommunen...

I min optik gør det tingene meget nemmere og uden bøvl hvis man undlader at fortælle det...

Men det er selvfølgelig op til den enkelte om man ønsker at prøve med at fortælle det...

Man skal igen bare stadig være opmærksom på at kommunen har ret til at nægte en at optage og de kan nægte at afholde mødet hvis man insistere på at optage alligevel...

Så må man gøre op med sig selv hvad man vil gøre...

Personligt forstår jeg ikke at optagelser af møder ikke er gjort standard på alle kommuner.....så alt bliver optaget....og sådan at folk vil kunne få optagelsen efter mødet eller samtalen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 21:51   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Er der ikke noget med at man ikke kan bruge de optagelser man eventuelt laver uden modpartens viden - til noget retsligt?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 21:56   #8
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Er der ikke noget med at man ikke kan bruge de optagelser man eventuelt laver uden modpartens viden - til noget retsligt?
Nej, det er kun på (Amerikanske) film, i Danmark er det op til dommeren om et givent bevis kan bruges.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 22:11   #9
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Cool Man må optage

møder/samtaler hvor man selv er til stede. Det behøver man ikke oplyse om forinden.
Men husk:
Har man sat sin tlf. til at optage og forlader mødet kort, uden at tage den med ud, kan man ikke sidenhen anvende det optagne som bevis, fordi man ikke selv var tilstede.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2016, 22:58   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
OK. Tak begge to
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension