K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2016, 13:05   #1
Pippi1984
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Indlæg: 7
Styrke: 0
Pippi1984 er ny på vejen
Hej Er der nogen der kan give bud på hvor rehabiliteringsteam kan afgøre om min sag. Kort om min sag. Siden 2011 har jeg været i og er stadig i behandling for PTSD . Siden den gang har jeg haft 2 rehab team møder hvor de i den ene har foreslået videre bredere behandling af min PTSD i Århus klinik. Den anden rehab team har foreslået job afprøvning i 3 mdr i selve jobcenter. Dette er blevet afbrudt af selve jobcenter grunden at jeg ikke kunne gennemføre det pga min helbred.
Siden da har jeg modtaget også min rådgiver status fra min egen psykiater Sam PTSD klinik i Århus samt læ265 fra min egen læge. Special læge i psykiatri vurderer at behandlings muligheder er udtømte. Diagnosen er kronisk og kan ikke helbredes. Yderligere afprøvninger vil vil skade min kognitiv helbred og forværre min sygdom yderligere. Efter det kan min sagsbeh ikke sende mig til yderligere job prøvninger siger hun.
PTSD klinikken vurderer min gaf score på 48 hvor jeg ikke længere er egnet til at deltage i arb funktioner el uddannelse. Moderat tilsvær PTSD diagnose.
Min egen læge læner sig op til disse to lægeerklæringer Sam at hans behandlings muligheder er også udtømte.

Skal i næste uge til rehab møde. Min sagsbehandler peger på førtidspension. Er der nogen der har bud på hvad de kan finde på at gøre?

P.s jeg er under 40 år!
Pippi1984 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2016, 13:15   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker ikke der er så meget andet at gøre end at vente, selv om ventetiden er slem.

Alt vil blot være gætværk..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2016, 13:19   #3
Pippi1984
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Indlæg: 7
Styrke: 0
Pippi1984 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Tænker ikke der er så meget andet at gøre end at vente, selv om ventetiden er slem.

Alt vil blot være gætværk..
Det er rigtig nok, man hold op hvor er ventetiden slem kunne være rart hvis nogen har nogen ider om hvad der kunne ske!
Pippi1984 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2016, 17:08   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
vi kan kun gætte
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2016, 17:41   #5
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pippi1984 Se meddelelser
Det er rigtig nok, man hold op hvor er ventetiden slem kunne være rart hvis nogen har nogen ider om hvad der kunne ske!
Som de andre skriver så er det uvist hvad resultatet bliver og den enes gæt kan være lige så godt som andres, jeg tror end ikke din kommunale sagsbehandler ved hvor den ender.

Men som du allerede ved er det normalt utroligt svært at få førtidspension hvis man er under 40.

Så et gæt ud fra hvad vi har læst om andre brugere her på k10, så kan det godt være at hvis du ikke får førtidspension, at det så ender med et resourceforløb, i håbet om at du kan få det bedre hvis de lader tiden gå.

En anden mulighed er flexjob men det lyder mere usandsynligt da det også er svært at opnå flex og hvis du får flexjob med få timer skal de kunne se et udviklingspotentiale.

Men ud fra det du skriver om lægernes og din sagsbehandlers udtalelser bliver du nødt til at håbe af du er nået i mål.

Der er ingen grund til at spekulere dig selv til døde, forsøg at lægge det til side og tænk på noget andet, jeg ved godt at det er svært, men du er nu så langt i forløbet at du alligevel ikke kan gøre fra eller til, resultatet bliver som det bliver uanset hvor meget du spekulerer.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2016, 19:07   #6
Pippi1984
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2016
Indlæg: 7
Styrke: 0
Pippi1984 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Som de andre skriver så er det uvist hvad resultatet bliver og den enes gæt kan være lige så godt som andres, jeg tror end ikke din kommunale sagsbehandler ved hvor den ender.

Men som du allerede ved er det normalt utroligt svært at få førtidspension hvis man er under 40.

Så et gæt ud fra hvad vi har læst om andre brugere her på k10, så kan det godt være at hvis du ikke får førtidspension, at det så ender med et resourceforløb, i håbet om at du kan få det bedre hvis de lader tiden gå.

En anden mulighed er flexjob men det lyder mere usandsynligt da det også er svært at opnå flex og hvis du får flexjob med få timer skal de kunne se et udviklingspotentiale.




Men ud fra det du skriver om lægernes og din sagsbehandlers udtalelser bliver du nødt til at håbe af du er nået i mål.

Der er ingen grund til at spekulere dig selv til døde, forsøg at lægge det til side og tænk på noget andet, jeg ved godt at det er svært, men du er nu så langt i forløbet at du alligevel ikke kan gøre fra eller til, resultatet bliver som det bliver uanset hvor meget du spekulerer.


1000 tak for svar! Jeg må vente og se! Jeg tænkt på min sagsbehandler siger at de ikke bare må parkere mig på recurseforløb uden at sætte et eller andet form behandling ( som, mentor, ellers jobafprøvning eller noget lignede! er det rigtig.?

Sidst redigeret af Pippi1984; 08-04-2016 kl. 19:09.
Pippi1984 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2016, 21:05   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nogle har haft ressourceforløb uden indhold, hvor indholdet er ro.

Så det må de godt
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2016, 11:49   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Nogle har haft ressourceforløb uden indhold, hvor indholdet er ro.

Så det må de godt
Hmm men bare fordi nogen har haft det, er det vel ikke ensbetydende med at de må?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2016, 13:01   #9
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Da du stadig er i behandling, må man regne med en mulighed for fremskridt.
Har du hjælp i hjemmet, for det til formodentlig også være noget som kunne stabilisere yderligere.
Og da du er under 40... kunne det være noget af det som man lod indgå i et ressourceforløb.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2016, 17:41   #10
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Uanset hvad der står i loven om "tomme" ressourceforløb så kunne det tyde på at din kommunes praksis er ikke at tildele den slags, når din sagsbehandler siger at det ikke må tildeles.

Men derfor kan de jo godt give et forløb med mentor eller andet indhold som formodes at give dig mere struktur på hverdagen.

Når det er sagt så skrives der jo om syge mennesker som stryger lige igennem systemet og uden det mindste problem ender på førtidspension.

Hvorfor nogen skal kæmpe i årevis i systemet mens andre stryger lige igennem, tja, det kan man jo så kun gætte på.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension