K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2016, 11:56   #1
Gitte11
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Gitte11 er ny på vejen
Klage

Jeg var i går i rehab, da min sagsbehandler, mente det var på tide at søge førtidspension.
Jeg har de sidste 7 år haft flere depresioner og fået det værrer og værre for hver gang.
Undervejs i mit forløb er der blevet udarbejdet psykiatriske speciallæge erklæringer , 2 stk med 1/2 års mellemrum.
Teamet lagde helt og aldeles vægt på den allerførste speciallægeerklæring som sagde moderat depresion og gode muligheder for tilbagevenden til arbejdsmarket, (og jeg har fået det værre siden den, hvilket en ny psykiatrisk speciallægeerklæring et 1/2 år senere også tydeligt beskriver.)
Min praktiserende læge var med som bisidder, påpegede at der lå en nyere speciallæge erklæring og det gjorde min sagsbehandler også, men den ville de slet ikke kigge på.
Kan man klage over at teamet brugte den ældeste speciallægeerklæring, fremfor den nyeste?

Afgørelsen blev 3 års resourceforløb, med mere psykiatri omkring mig.
Gitte11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2016, 20:42   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja og nej

Du kan IKKE klage over den indstilling rehabteamet kommer med...

Men du KAN klage over den afgørelse pensionsteamet kommer med....en afgørelse truffet ud fra den indstilling som rehabteamet har lavet...

Håber det er til at forstå...

Man kan altså IKKE klage over indstillinger men KUN over de endelige afgørelser de kommer med ud fra de indstillinger...

Hvis rehabteamet laver en indstilling til afslag på pension....pga de har brugt den gamle erklæring....

Ja så skal du når pensionsteamet har truffet den endelige afgørelse (forudsat at det er et afslag) klage og i den klage skal du minde dem om at de har brugt en gammel erklæring og ikke den nyeste som ligger i sagen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2016, 21:41   #3
Gitte11
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Gitte11 er ny på vejen
Vil heller ikke klage over indstillingen, men over de har brugt de ældste dokumenter til at nå frem til indstillingen
Gitte11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2016, 23:07   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja du kan evt klage til kommunens borgmester over selve sagsbehandlingen i sagen...at de har brugt en gammel erklæring...

Ellers skal du vente og se hvad afgørelsen bliver og så klage der hvis den går dig imod...

Man kan kun klage over selve afgørelser til ankestyrelsen...

Klager man over selve sagsbehandlingen og ikke en afgørelse ja så skal dette ske til borgmester og til kommunalbestyrelsen

Har din kommune en borgerrådgiver så kan du også klage til denne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension