K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2016, 14:18   #1
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
ubehagelig læge i rehab team

Hejsa

Jeg har lige været med min veninde til møde i rehab teamet, hun skulle have svar på om hun skulle bevilliges flex eller ftp.

Til mødet sidder, sagsbehandler, fysioterpeut osv som altid. Men istedet for kommunens lægekonsulent har de hevet en læge ind fra Aalborg universitetshospital. Den læge styrer hele mødet, og forlanger at veninden skal prøve noget medicin som en tidligere psykriater har foreslået kunne være en mulighed.

Veninden har tidligere gået på smertecenteret, og smertecentret mente dengang ikke der var nogen grund til at prøve den foreslåede medicin.

Er det overhovedet lovligt for kommunen at hive den læge med ind til sådan et møde?

kommunens egen lægekonsulent var ikke med.

Lægen mente at på trods af arbejdsprøvninger, praktikker, smertecentret, egen læge, psykriater osv at hvis min veninde prøver denne nye pille, så kan hun pludselig klare et 37 timers job, for hun har masser af ressourcer at gøre med, hvilket hun ikke har, så havde hun jo ikke været i deres system på 5 år nu. Har kommunen overtrådt loven her?
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2016, 14:26   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du/I skal kende sammensætningen af Rehabiliteringsteamet

Kære tije

Kommunen administrative lægekonsulent er forment adgang til videre sagsbehandling samme sekund den forberedende del af rehabiliteringsplanen er underskrevet af din veninde.
Så lovgivninger er overholdt, hvilet I skal være tilfredse med.

Læs og forstå:

Sammensætningen af Rehabiliteringsteamet
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

Tvang i behandlingen
http://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-03-2016, 14:48   #3
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Tak for dit svar

Jeg kan bare ikke forstå de må hive en læge ind udefra. En rigtig ondskabsfuld modbydelig en ovenikøbet. Flabede bedrevidende svar, ingen bekymring for personen foran hende, meget storsnudet atityde.. uh man kan blive så gal på det system.

Jeg er meget dårlig til at læse og forstå de links, men er meget taknemmelig for hjælpen. Hun må nok bare bide i det sure æble og forsøge det andet medicin.

Det er skræmmende som systemet må lege med folk, hun er tidligere misbruger, og alligevel vil de til at lege med hendes medicin. Det er skræmmende.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2016, 15:42   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tidligere misbruger!!!

Kære tije

Du gør følgende:

Finder ud af om din venindes kommune har ansat en Borgerådgiver.

Hvis, tag kontakt til denne omgående.

Find kommunens politiske chef som er socialudvalgets formand, som også kontaktes omgående. Sæt dem ind i problemstillingen.

Tvang i sociale behandlinger er stadig gældende, så hvis det er din veninde imod at indtage den foreslåede medicin som tidligere speciallæger har separeret meddeler I bare at patienten ikke ønsker det foreslåede behandlingstilbud.

Speciallæger = "Klinisk funktion" som den ubehagelige læge sikkert er, muligvis "Sundhedskoordinatoren" SKAL samarbejde med den praktiserende læge ved eventuelle behandlingstilbud.

I/du er tvunget til at forstå mine henviste link ellers går i døde i sagen. Få hjælp fra omgivelserne.

Hilsen Peter

PS Den læge du omtaler kan være enten en "Sundhedskoordinator" som ikke nødvendigvis skal være en læge ,men kan foreslå medicinering, men gennem den praktiserende læge. Eller den omtalte læge kan være en speciallæge fra regionen "Klinisk Funktion". Men den praktiserende læge er en VIGTIG medspiller og er INDGANGEN til videre behandling og indgangen til sundhedsvæsnet.

Hvis patienten ikke ønsker at indgå i "Klinisk Funktion" behandlingsforslag SKAL denne fremkomme med alternative behandlingsforslag.

Sidst redigeret af phhmw; 03-03-2016 kl. 16:19.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-03-2016, 12:04   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
"Er det overhovedet lovligt for kommunen at hive den læge med ind til sådan et møde?"

Kommunen bestemmer selv hvilken læge de ønsker at benytte på møderne og det kan være en ny hver gang, det er ganske lovligt.

[QUOTE=tije;339262]"Jeg kan bare ikke forstå de må hive en læge ind udefra."

I princippet er alle de læger der bruges hevet ind udefra, idet de ikke har en fast ansættelse i kommunen.
Jeg tror man skal være glad for dette, idet fast ansatte læger let kommer i lommen på kommunen og kun taler deres sag.
Desuden er det en fordel for de fleste at lægen er vant til at fungere som læge blandt patienter, og ikke bare ved et skrivebord på kommunen.

Sidst redigeret af Webmaster; 06-03-2016 kl. 21:25. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2016, 20:47   #6
Tamtam
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Indlæg: 13
Styrke: 12
Tamtam er ny på vejen
ubehagelig læge

Må jeg spørge om lægen der blev beskrevet som ubehagelig - om han var psykiater, smertelæge, neurolog, kirurg eller?
Tamtam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2016, 21:20   #7
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 9
Bricko er ny på vejen
Ved møder i rehabteamet, var jeg overbevist om at "lægen/"sundhedskoordinatoren" "blot" deltog som en form for "tolk" vedr. diagnoser/og udtalelser fra læger??? Ved disse møder, må der vel ikke foreslås behandlinger osv fra teamet??? Eller er jeg helt galt på den? Har dog ikke lige nu overskud til at læse vedhæftede link, så muligvis er spørgsmålet besvaret :-/
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2016, 22:59   #8
Tamtam
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Indlæg: 13
Styrke: 12
Tamtam er ny på vejen
så dvs. at du fik ikke at vide hvilken type læge det var? helt forrykt...
Tamtam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2016, 14:38   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
En, jeg kender havde sin egen (vor fælles) læge med som bisidder. Det virkede.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2016, 19:40   #10
BajLove
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
BajLove er ny på vejen
Sundheds korridinator er statens mand som du ikke må
Have relation (på nogen somhelst måde) til. Kan da godt være
Kommune betaler for at skåne sagsbehandler ?
BajLove er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension