K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2007, 19:36   #1
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Lightbulb AKTINDSIGT hjælp

jeg har bedt om aktindsigt og har brugt denne her:

Vedr. aktindsigt: (Dit navn - dit cpr. nr. )

Begæring om aktindsigt

Som part i sagen anmoder jeg i henhold Forvaltningsloven § 9 om aktindsigt i ovennævnte sag.

Jeg beder, at blive gjort bekendt med alle aktstykker, herunder bl.a. evt. notater, mødereferater og aktens journal-liste, samt skriftlig oplysning om, hvorvidt alle aktstykker i sagen vil blive stillet til min rådighed.

Med hensyn til notater henviser jeg til lovens krav om notatpligt, jf. bl.a. § 6 i lov om offentlighed i forvaltningen.

Jeg beder Dem oplyse i hvilke forvaltningsafsnit sagen har været behandlet til dato samt hvilke sags numre den har i disse forvaltningsafsnit. Jeg henleder opmærksomheden på forvaltningsmyndighedens vejledningspligt, jf. § 7 i forvaltningsloven.

Såfremt der efter Deres opfattelse er lovhjemmel til at undtage aktstykker i denne sag fra aktindsigt, beder jeg om følgende:

1. en angivelse påført journal-listen ved de aktstykker, som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt.
2. ekstrakter af de aktstykker, som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt, jf. bl.a. § 10 og §§ 12-15 i Forvaltningsloven.
3. en redegørelse og herunder en begrundelse for, hvorfor jeg med lovhjemmel efter Deres opfattelse ikke er berettiget til at modtage eventuelle aktstykker, jf. bl.a. § 22 i Forvaltningsloven.

Jeg forventer indenfor den lovlige frist på 10 dage, jf. § 16, stk. 2 i Forvaltningsloven, at modtage Deres fyldestgørende skriftlige svar på alle mine anmodninger . Jeg anmoder om at få tilsendt 1 kopi af samtlige dokumenter i sagen og journal-liste, registre og andre fortegnelser, som vedrører den pågældende sags dokumenter, jf. forvaltningslovens § 9.


men så ser jeg der også er denne her :

Begæring om aktindsigt

I henhold til Forvaltningsloven anmoder jeg om aktindsigt i min personlige sag

Jeg beder, at blive gjort bekendt med alle aktstykker, herunder bl.a. evt. notater, mødereferater og aktens journal-liste, samt skriftlig oplysning om, hvorvidt alle aktstykker i sagen vil blive stillet til min rådighed.

Med hensyn til notater henviser jeg til lovens krav om notatpligt, jf. bl.a. § 6 i lov om offentlighed i forvaltningen.

Jeg beder Dem oplyse i hvilke forvaltningsafsnit sagen har været behandlet til dato samt hvilke sags numre den har i disse forvaltningsafsnit. Jeg henleder opmærksomheden på forvaltningsmyndighedens vejledningspligt, jf. § 7 i forvaltningsloven.

Såfremt der efter Deres opfattelse er lovhjemmel til at undtage aktstykker i denne sag fra aktindsigt, beder jeg om følgende:

1. en angivelse påført journal-listen ved de aktstykker, som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt.

2. ekstrakter af de aktstykker, som med lovhjemmel er undtaget aktindsigt, jf. bl.a. § 10 og §§ 12-15 i Forvaltningsloven.

3. en redegørelse og herunder en begrundelse for, hvorfor jeg med lovhjemmel efter Deres opfattelse ikke er berettiget til at modtage eventuelle aktstykker, jf. bl.a. § 22 i Forvaltningsloven.

Jeg forventer indenfor den lovlige frist på 10 dage, jf. § 16, stk. 2 i Forvaltningsloven, at modtage Deres fyldestgørende skriftlige svar på alle mine anmodninger. Jeg anmoder om at få tilsendt 1 kopi af samtlige dokumenter i sagen og journal-liste, registre og andre fortegnelser, som vedrører den pågældende sags dokumenter, jf. forvaltningslovens § 9.

Med venlig hilsen

Personnummer:

Adresse



Er den forkert den jeg har brugt til kommunen
har lige et spørgsmål mere der står frist på 10 dage til at sende dem, er det arbejdsdage der menes ?

håber der er nogen der kan hjælpe
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2007, 11:28   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
er der slet ingen der ved noget om dette
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2007, 13:46   #3
Lise W
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Helsingør (Gud bedre det;-)
Indlæg: 48
Styrke: 17
Lise W er rigtig godt på vej
Hej Peacock

Jeg har brugt den nederste, for det var den jeg først stødte på da jeg søgte efter den her i forumet

Jeg synes ikke der er den store forskel, så jeg er sikker på du har sendt den "rigtige"

Mange hilsner fra Lise
Lise W er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2007, 16:43   #4
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Tak Lise

jeg gav dem det den 8/11-07 men har ingenting hørt eller modtaget

det er derfor jeg tænker på de 10 dage om det er arbejdesdage

nogen der ved dette ?
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2007, 18:30   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej

Jeg brugte også den nederste, men fik heller ikke svar indefor 10 dage, så jeg sendte et nyt brev, at jeg formodede, der var tale om en fejl.. Herefter modtog jeg så papirerne.

Mon ikke man skal regne med 10 arbejdsdage? Men jeg ved det faktisk ikke.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2007, 19:14   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg regner altid med ti arbejdsdage når jeg sender noget om aktindsigt, kan ikke forestille mig at weekender regnes med
  Besvar med citat
Gammel 18-11-2007, 20:14   #7
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
tak skal i have

Hejdien

jeg har brugt den første, som jeg skriver er den lige så god som den anden aktindsigt forumlar

for jeg blev helt i trivel da jeg så den anden
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2007, 23:38   #8
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
aktindsigt

Hej herinde, ja jeg ved ikke helt sikkert m.h.t. sagsgangen. Men da jeg telefonisk bad min daværende sagsbehandler om fuld aktindsigt, stod der i de medfølgende papirer at, han havde 10 dage til at, sende og kopiere dem. og det blev overholdt Der var da noget han kunne finde ud, lol, at kopiere! Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2007, 01:03   #9
hesvje
Føler sig hjemme på K10
 
hesvjes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2007
Lokation: Billund
Alder: 51
Indlæg: 31
Styrke: 17
hesvje er ny på vejen
Hej,

Jeg sendte bare en lille e-mail til min sagsbehandler, hvori jeg skrev at jeg bad om fuld og løbende aktindsigt....... og vupti..... 2 dage efter kom der en kuvert med en udskrift at min sag ) Det synes jeg var nemt og smertefrit......

Hilsen Heidi
hesvje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2007, 02:26   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja i og for sig burde det jo være græsk katolsk hvordan man søger aktindsigt da man ifølge loven faktisk bare kan ringe derop og bede om det og så skal det imødekommes , men desværre er der mange kommuner der ikke mener at det tilkommer dem at overholde loven, loven det er noget borgerne skal overholde og kommunen skal hvis de har tid

men dejligt at høre at det kan fungere i nogle kommuner
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktindsigt Hjælp. defekt Alt det andet 2 08-11-2012 00:40
Er lige faldet for 52 ugers reglen - Hjælp til løbende aktindsigt rollo Alt det andet 5 27-02-2010 11:50
Hjælp til spørgsmål ang; aktindsigt. Thelma Dit og Dat 3 08-01-2010 20:27
Hjælp – vedr. skift af sagsbehandler, aktindsigt, Borgerrådgiveren mv. Frøken_J Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 21-09-2008 17:12
hjælp aktindsigt!! laurana Alt det andet 12 30-03-2008 13:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension