K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2007, 19:57   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jobværkstedet hos ijobnu

Jeg skrev noget om hvorvidt i har prøvet jobværkstedet hos ijobnu.dk over i FlemmingLeers tråd og jeg tænkte så at jeg lige ville tage den op her, jeg har været i gang med jobværkstedet for at se hvad det er for noget, jeg har lavet en del af det men er ikke helt færdig endnu, men jeg kan godt anbefale det , måske nogen af os der har lidt svært ved at finde ud af hvad vi skal bruge resten af vores liv til , kunne blive klogere der..

jeg ved i hvertfald at jeg har haft mere end svært ved at finde ud af hvor på arbejdsmarkedet jeg passer ind nu, de ting jeg før har lavet er jo netop de ting der har en del af skylden for at jeg er hvor jeg er nu, men hvis man ikke har noget særligt af uddansle og man ikke kan tage en uddanelse pga sin sygdom hvad så ?

en af de ting jeg er blevet klogere på (ja ja det kan lade sig gøre ) er at man nok skal til at se på helt andre kompetencer hos sig selv , helt nye sider osv, man skal til at bruge noget af det man måske tidligere har brugt som fritidsinteresse og ikke mindst , kommer man ud for en af de jobkonsulenter som hænger fast i at "HVAD" man har lavet og ikke hvad man skal lave , ja så er det god ide at have nogen af de teste fra ijobnu med i hånden , prøv at læse hvad der står her om ijobnu.dk om deres værksted og prøv det.

jeg syntes det var meget lærerigt og også lidt sjovt ( det er det vel altid at teste sig selv ) he he

Forbered dig – det betaler sig
Vil du have succes med din jobsøgning, er det godt at kunne sætte ord på, hvad du kan, hvilke erfaringer du har at trække på, og hvordan du er og fungerer som menneske. Det får du rig mulighed for her fra siden:

• Dit brutto cv
Få overblik over dine erfaringer og faglige evner – du kan samle det hele i et brutto cv. Gå til Dit brutto cv

• Test dig selv
Bliv klogere på dig selv som menneske: Hvad du står for, hvordan du virker på andre, og hvad du kan og vil. Gå til Test dig selv

• Tjek dine jobværdier
Se, hvad der er vigtigt for din trivsel på jobbet. Gå til Tjek dine jobværdier

Ved at arbejde med dig selv, din erfaring og dine evner får du et solidt grundlag for senere at søge de rigtige job og for at skrive dit cv og ansøgning. Og du bliver klædt på til at klare en jobsamtale bedst muligt.

I menupunktet Erhvervsprofil under Dine dokumenter er hele dit arbejdsliv samlet. Fra Brutto cv til de konkrete resultater af din forberedelse: Test dig selv og Tjek dine jobværdier. Alle informationer bliver gemt i ét og samme Word-dokument, som du har mulighed for at hente frem, opdatere og måske printe ud og tage med til samtalen.


Jeg har lavet bla min kompetance profil og må da indrømme at jeg ikke kunne lade være med at trække lidt på smile båndet, feks så hævder den at jeg er god til at have mange bolde i lufen , kan skifte arbejdsopgaver og omstille mig hurtigt , samtidig med at den skriver at jeg skal passe på med stress og skal have rolige omgiveseler og kende dagen

men noget kan man altså lære af det... sætter min på her så kan i se hvad det er for noget , hvis i kommer så langt , og ellers så prøv selv


PERSONLIG KOMPETENCEPROFIL

Introduktion

Profilen over dine personlige kompetencer bygger på din besvarelse af testen. Dine svar bliver sammenlignet med svar fra et repræsentativt udsnit af den danske befolkning – og her er det så, at dine særlige kompetencer bliver synlige. Du kan bruge din personlige kompetenceprofil, når du beskriver dig selv i jobansøgninger og under jobsamtalerne.

Og hvis du har brug for at tjekke, om et bestemt job passer til de styrker, der kendetegner din type.

Som andre test af denne art er profilen ikke ufejlbarlig eller altomfattende. Derfor er det op til dig at vurdere, i hvor høj en grad profilen afspejler dig, som du ser dig selv. Overvej at vise profilen til én, du kender godt – og sæt tid af til at diskutere resultaterne igennem.
Din profil er inddelt i::

1. Tilgang til arbejdsopgaver (Opgaveløsning og Interesseområder)

2. Samarbejde (Social energi og Forhold til andre)

3. Sensitivitet

Hvert afsnit indeholder en gennemgang af dine personlige kompetencer og deres betydning i forhold til forskellige arbejdsfunktioner.

1. Tilgang til arbejdsopgaver

Opgaveløsning

Hvordan griber du typisk arbejdsopgaver an?

Du er god til at danne dig et overblik over tingene, og du kan overskue flere arbejdsopgaver på en gang.

Det er ikke nødvendigt for dig, at den ene opgave er færdig, før du begynder på den næste.
Du har en fleksibel og afslappet stil – og lægger ikke vægt på bestemte mål, stramme planer, systematik eller orden.

Du foretrækker at holde mulighederne åbne og at følge din intuition, spontanitet og lyst, hvor det er muligt.

Du er derfor i stand til at træffe hurtige beslutninger uden lang betænkningstid.

Du kan skifte fokus og gå nye veje - eller bryde reglerne, når der er en god grund til det.

Du vil være god til job, der kræver, at du er fleksibel og omstillingsparat. Hvor du kan smide, hvad du har i hænderne og tage dig af pludseligt opståede problemer.

Interesseområder

Hvilke områder optager dig og har din interesse?

Du er den intellektuelt nysgerrige og videbegærlige type.

Du vil gerne opleve nyt og har mange interesser.

Du har en god fantasi, og du er kreativ, original og innovativ.

Du er optaget af kunst og kultur og er æstetisk og stil- og kvalitetsbevidst.

Du er modtagelig over for følelser og god til at leve dig ind i egne og andres følelser.

Du evner at tænke i abstrakte baner og at se mønstre og helheder.

Derfor vil du trives med arbejdsopgaver, der byder på en del variation, og som giver dig mulighed for at bruge dine analytiske evner og din kreativitet.

Det kan være i et job, der indeholder udforskning, forståelse og udvikling af ny viden eller produkter – eller i et job inden for et ukonventionelt eller nyskabende område.


2. Samarbejde


Social Energi

Er du mest orienteret mod den indre (introverte) eller den ydre (ekstroverte) verden?

Du er lige så udadvendt (ekstrovert) som indadvendt (introvert). Afhængig af situationen kan du derfor være såvel udadrettet, stimulations- og selskabssøgende som afdæmpet, rolig og privat.

Du kan nyde andres selskab, men sætter også pris på at være alene.

Derfor foretrækker du at skifte mellem at samarbejde med andre og at løse opgaver på egen hånd.

Du kan godt lide, at der sker noget, og at der er fart på – men så har du indimellem brug for at trække dig tilbage til mere fredelige og rolige omgivelser og sætte tempoet ned.

Du vil derfor trives bedst med et job, som har denne balance, fx mellem direkte kundekontakt og administrativt arbejde.

Du kan samarbejde fleksibelt, da du både kan have en ledende og styrende rolle, men også være mere afventende og lytte til andre og følge deres ideer og forslag.

Forhold til andre

Hvad kendetegner din måde at omgås andre?

Du kan både være forsigtig og taktisk – og direkte og ærlig.

Du er taktfuld og politisk korrekt, men du har ingen problemer med at konfrontere andre, hvis det virkelig betyder noget for dig.

Du kan være kritisk og skeptisk – men kan også acceptere og have tillid til andre.

Og du er god til at vurdere, hvornår situationen kræver det ene eller det andet af dig. Du er hverken særlig afhængig eller særlig uafhængig af andre, så du kan arbejde både i grupper og selvstændigt.

Du er god til at skifte mellem det konkurrencebetonede, hvor du kan gøre din mening og vilje gældende, og det samarbejdende, hvor du har blik for at finde fælles løsninger.

I dit arbejde er du god til at finde balancen mellem at fokusere på opgaverne og på forholdet til dine kolleger. Du er oftest varm og behagelig men stædig og udfordrende, når tingene betyder meget for dig.

3. Sensitivitet


Du er sensitiv og modtagelig over for påvirkninger af dine følelser.

Du reagerer derfor let ved stress og belastninger.

Dine "følelsesantenner" virker særdeles godt.

Derfor er du god til at registrere og mærke, hvordan du påvirkes af de omgivelser, du befinder dig i.

Når det gælder stress og belastninger på jobbet, kan du let mærke på dine følelser, om du befinder dig godt med din aktuelle arbejdssituation.

Din følsomhed gør, at du ofte forholder dig interesseret, årvågent og opmærksomt til omgivelserne.

Du vil derfor være god til at læse sociale signaler, fornemme stemningen i en gruppe og se eventuelle farer og trusler i tide.

Dine følelsesreaktioner kan være nyttige i de grupper du indgår i, da de kan fungere som gruppens "samvittighed" og "følelsesbarometer".

For ofte vil du fornemme det, andre overser.

Sensitive personer er ofte bevidste om sig selv, selvkritiske og interesseret i at udvikle sig personligt.

Du vil være bevidst om, hvordan andre opfatter dig og lytte til feedback og reagere på den.
Du tænker over dine fejl og skuffelser, hvilket giver dig mulighed for at tage ved lære af dem.

Du vil trives bedst i et rolig og stabilt arbejdsmiljø med arbejdsopgaver, der ikke stresser – eller hvor du efter behov kan få tildelt ikke-stressende arbejdsopgaver.

JOBVÆRDIER

Her er din liste over det, der er meget vigtigt for dig:

• Respekt
Du respekterer andres holdninger og meninger, viser omtanke og værdsætter andres indsats. Og du forventer det samme af dine omgivelser.

• Stabilitet
Du vil helst kende dine opgaver og din arbejdsdag til bunds – og du er ikke så glad for ændringer.

• Humor
På dit job skal der være plads til humor, smil og at have det sjovt.

• Dialog
Du lægger vægt på at være åben og ærlig, når du kommunikerer med andre.

• Retfærdighed
Du tror på lige muligheder for alle – og har respekt for andres rettigheder.

• Åbenhed
Du er åben, imødekommende og villig til at samarbejde.

• Mod
Du tør holde fast i dine meninger og er ikke konfliktsky.



Prøv at lave jeres egen og se hvilke kompetencer i har men husk et gran salt


http://www.ijobnu.dk/sw45337.asp
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ijobnu.dk ?? jeromaka Alt det andet 11 09-08-2010 07:21
ijobnu.dk ? ? andi1975 Er det overhovdet til at få fleksjob? 10 01-07-2010 09:20
Erhvervsliv ved intet om ijobnu zuza Det er da strengt ! 2 09-05-2007 11:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension