K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-02-2016, 17:51   #1
Hec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Hec er ny på vejen
Rehabilitering team indstiling

Hej alle, jeg skal til rehabilitering team 2/3 og jeg forsøger at finde ud af hvad jeg skal forberede mig på.

Jeg håber på fleksjob.

Jeg er i praktik afklaret til 12 timer.

Læger skriver ikk ressourcer psykisk og fysisk til ordinære vilkår, der står også skrevet yderligere behandling ikke er nødvendig( som i behandling for min personlighedsforstyrrelse eller min kroniske migræne) anses som havende et stationært udtryk på funktionsevne, skånehensyn og periodevis brug for understøttende psykoterapeutisk behandling (ved mine depressioner).

Har udtalelser fra praktiserende læge, Stolpegård og neuropsykolog som alle siger det samme.

Spg er vil det give jobafklaring, ressourceforløb eller kan man gå direkte til fleks?

Skal jeg det andet igennem først? Altså ressourceforløb/jobafklaring som jeg ikke rigtig kan skelne imellem.

Synes det er en jungle at finde rundt i.

På forhånd tak

Hec
Hec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 17:54   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Kommer du fra kontanthjælp, sygedagpenge eller anden ydelse/indtægt?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 18:12   #3
Hec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Hec er ny på vejen
Jeg kommer fra sygedagpenge og er forlænget
Hec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 18:16   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Okay, så vil jeg lige lade de andre svare

Jeg spurgte fordi man ikke kan få jobafklaringsforløb, medmindre man kommer fra sygedagpenge.
Da du kommer fra sygedagpenge, kan det godt være en af de ting de giver

MEN lige den del er jeg vidst ikke nok inde i.
Jeg ved ikke om beskæftigelsesministeriets forklaring, beskriver lidt om hvad forskellen er:
Ressourceforløb: http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx

Jobafklaringsforløb: http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...gsforloeb.aspx
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 18:20   #5
Hec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Hec er ny på vejen
Tak jeg har læst dem og synes det er svært at finde rundt i.

Men mere om det overhovedet er muligt at få fleks førend et ressourceforløb/jobafklaring
Hec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 18:28   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hmm altså det kommer jo helt an på din sag, og desværre også din kommune.
Det er nemlig forskelligt hvor flittige kommunerne er til at bevillige de forskellige ting.

Man kan sige at for at give ressourceforløb, skal de have noget relevant at putte i det forløb.
Fra paragraffen ang ressourceforløb: "og som kræver et helhedsorienteret forløb med en kombination af indsats efter denne lov og sociale eller sundhedsmæssige indsatser, "
Men jeg har hørt om nogen hvor deres forløb bestod af mere eller mindre intet. Dvs vedkommende skulle have ro, fordi vedkommendes stress kunne have påvirket helbred/arbejdsevne. Ved dog ikke om forløbet skulle afsluttes med noget helhedsorienteret.
Det ses desværre også, at folk får ressourceforløb med indhold, som ens behandlere mener er irrelevant/ikke giver mening.
Jeg ved ikke om din kommune, er typen der gør det.

For at få fleksjob, skal man have været i arbejdsprøvning. Men nogen sendes "tilbage", med den forklaring, at man ikke er afprøvet nok. Det kan f.eks. være hvis ens skånebehov ikke blev opfyldt i arbejdsprøvningen, for så er arbejdsprøvningen ikke brugbar/gyldig.

Det kan selvfølgelig også være, at de vurderer at du er fuldt og tilfredsstillende afklaret, og at et ressourceforløb ikke vil gavne dig noget, og så ville du godt kunne få fleksjob.

Så mulighederne for begge dele er der, men hvad resultatet bliver, er op til teamet og din kommune at vurdere
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 18:37   #7
Hec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Hec er ny på vejen
Må afvente og se selvom det er meget svært.
Aner ikke om Hvidovre kommune er fleksible eller ej ifht fleks og ja det afhænger også af min sag. Men mere hvis der er en generel tendens til at man ikke får fleks før ressourceforløb

Det virker sådan synes jeg

Kan kun sige min praktik har vist hvad jeg kan og der ikke rigtig er mere at afprøve men igen det kan være rehab ser det anderledes
Hec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 18:40   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg krydser fingre for at de giver dig fleksjob med det samme, så du ikke skal trækkes igennem en masse ekstra forløb og den slags
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 18:44   #9
Hec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Hec er ny på vejen
Mange tak:-)

Det er også super hårdt for familien med al den uvished og sygdom. Været igang i 10 år hvoraf 3 har jeg været helt sygemeldt men startede i 2006 på Glostrup hovedpinecenter
Hec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2016, 19:51   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det lyder da ret klart til fleksjob. Det er vel også det din sagsbehandler har lagt op til.

Det de vil, er først at bede dig fortælle om, hvordan du forestiller dig fremtiden. Der kan du så fortælle lidt om at du gerne vil have fleksjob og at du var godt tilfreds med den sidste praktik forløb, at du var glad for at have kollegaer og at du nu gerne vil i gang med være en del af den arbejde del af befolkningen osv. Vær positiv, OG nævn dine begrænsninger.

Så vil de forskellige i teamet spørge ind til det, de har læst i den forberedende del af rehab. planen og for eksempel til, hvordan du klarer dine begrænsninger/skånebehov.
Jeg sagde for eksempel at når jeg fik det sådan og sådan i hovedet, så gik jeg ud og satte mig i køkkenet 10 minutter mens jeg spiste et æble med opmærksomhed (spiste mindfuldt). Altså lidt om hvordan du mestre at være på en arbejdsplads med dine skånebehov.

Nogle gange vil de så votere, mens man venter udenfor sammen med sin sagsbehandler. Det kan også være at de på forhånd har talt om fleksjob som løsningen for dig, og hvis du er enig, så siger de bare til sidst at de indstiller dig til fleksjob. Sådan skete det for mig.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension