K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2017, 09:43   #41
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
"Stationær" eller "ikke-stationær"

Hvis "ikke-stationær" skal der jo nævnes behandlingstilbud.

Held og lykke.

Peter
Lige præcis den havde jeg i tankerne. Er noteret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 13:44   #42
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som du sikkert også ved...så bør man bede om at der ikke kommer "flydende" bemærkninger i erklæringen...

Så hvis der står feks..."de fleste behandlingsmuligheder er prøvet".....bør lægen skrive..."alle behandlingsmuligheder udtømt"....hvis det er det lægen faktisk mener.--

Måske et dårligt eks....men mange læger har det med at skrive meget flydende...i stedet for at formulere det som det er...

Vi har set mange herinde hvor en læge skriver...næsten alle muligheder prøvet.....eller ingen nævneværdig arbejdsevne tilbage eller funktionsevne....hvor kommunen straks griber efter ordet "næsten" eller "nævneværdig" og ser dette som om at der måske er noget tilbage...og dermed at der er en arbejdsevne...eller en behandlingsmulighed tilbage..

Kommuner griber alt og alle små åbninger...og så vidt man kan....bør man undgå at få disse i sine erklæringer...

Nogle læger skriver feks også at der er små behandlingsmuligheder tilbage...selvom det kun gælder for livskvaliteten...

Det at man kan forsøge at rette lidt op på folks livskvalitet....ja det er ikke det samme som at der er muligheder for at behandle således at der kan komme en arbejdsevne ud af det...

Så alt bør stå så tydeligt og korrekt som muligt i sådan en erklæring..

Man kan evt spørge om man kan få lov til at se erklæringen inden den bliver sendt afsted så disse små fejl kan rettes...

Dette kommer selvfølgelig an på hvad det er for en læge man har...og hvilket forhold man har til denne..

Det er næppe alle læger som vil gå med til at man fortæller dem hvad de skal gøre eller skrive...så det kræver at man har et godt forhold til sin læge..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2017, 00:17   #43
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Som du sikkert også ved...så bør man bede om at der ikke kommer "flydende" bemærkninger i erklæringen...
Mange tak for, at du lige gør mig opmærksom på det.

Så vidt jeg husker ligger der en lægeerklæring i min brors mappe, som er indhentet af kommunen sidste år, sikkert i forb. med hans sdp-sag. Den tager jeg lige et kig på i weekenden, for at tjekke hvordan lægen formulerer sig.
Så vidt jeg husker var han meget klar i mælet og skrev, at min bror ikke har nogen arbejdsevne tilbage.
Men, må lægen udtale sig om arbejdsevne i den lægeerklæring, eller er det som det altid har været, at det udelukkende er kommunen der må udtale sig om arbejdsevne?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2017, 04:06   #44
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lægen må kun udtale sig om funktionsevne....hvis de skal holde sig til de regler der er imellem kommunerne og lægeforeningen...

Så skal det være helt korrekt...så bør han holde sig til at vurdere funktionsevnen...og kommunerne forholder sig til arbejdsevnen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2017, 09:43   #45
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Lægen må kun udtale sig om funktionsevne....hvis de skal holde sig til de regler der er imellem kommunerne og lægeforeningen...

Så skal det være helt korrekt...så bør han holde sig til at vurdere funktionsevnen...og kommunerne forholder sig til arbejdsevnen..
Jeg tænkte nok, at der ikke var noget ændret der.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2017, 23:34   #46
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Jeg er en pige på idag 42 år. Jeg fik en arbejdsskade i 2009. Jeg blev sygemeldt, og jeg troede selv på, at jeg da snart var tilbage på fuldtid. Min læge havde en helt anden mening, og jeg kom bla i et forløb på et hjerneskadecenter. Men selv når jeg sad der, tænkte jeg, hvad laver jo dog sammen med de sygemennesker...?? Forløbet var 10 timer i ugen fordelt for 3 dage, hvor jeg sammenlagt hvilede 1-2 timer ud af de 3. Da de 10 uger var gået, havde hjerneskadecenteret og kommunen møde, jeg var selvfølgelig også med.. Det var virkelig en aha oplevelse, da jeg jo først troede de talte om et helt andet menneske. Da jeg kom ud for skaden var jeg under 40. Sb sagde stille, at det vist var påtide at søge pension.
Jeg gik helt i kælderen, havde jo drømme jobbet, 80 ansatte osv...
jeg kan sagtens forstå at din bror "benægter" alt, og han ikke vil tage i mod hjælp - det vil jeg jo helst heller ikke denne dag idag. På mine gode dage er jeg superwomen, måske kun i 10 procent af tiden, og på de dårlige dage, erkender jeg, at jeg er syg, og jeg aldrig bliver rask. Jeg har været bitter, vred, gal, skuffet over min arbejdsplads, fik hverken en buket blomster eller lign, det eneste jeg fik var en fyreseddel!! Så gik jeg da helt ned med flaget.

Synes du skal starte med at tjekke pensionsinfo.dk
- der kan være engangs beløb og beløb som udbetales hver mdr.
-tjek både bank, fagforening,arbejdsgiver, eget forsikringsselskab... måske endnu flere muligheder... Da jeg personligt fandt ud af at jeg havde penge tilgode, satte jeg en advokat på. Hun har været min wingmand under hele dette påstyr. Langt de fleste får brug for en tov holder. Min advokat var rimelig med pris, men det bedst var, at hun havde 100 procent tjek forløbet.
-der er FB grupper for pårørende, der er sikkert mange gode råd at hente der.
-hjerneskadeforeningen kan måske også hjælpe jer videre.
-jeg fik betalt 10-15 timer ved en psykolog, det gjorde en kæmpe fordel for mig, da jeg først fandt rigtige Psyk.

Håber at du vil finde en pårørende gruppe, hvor du kan hente råd og vejledning - og måske et kram på en træls dag når din bror er klar, skal han også finde andre med samme udfordrimger. Livet er jo ikke slut, det har bare taget sig en lille drejning ❤ Prøv at søg efter filmen "dem vi var" Du kan også læse meget om parret på nettet ❤ Held og lykke til dig og din bror ❤
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2017, 01:00   #47
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Synes du skal starte med at tjekke pensionsinfo.dk
- der kan være engangs beløb og beløb som udbetales hver mdr.
Jeg har løbende været i kontakt med industriens pension, og min bror har 2 gange fået engangsbeløb udbetalt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2017, 04:06   #48
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Kan se jeg var kommet midt ind i tråden da jeg skrev mit lange indlæg, undskyld!
Vi har jo været hvor I står nu, det er virkeligt op af bakke!! Det bedste der skete for os var, at vi hver i sær kom i en pårørende gruppe. Min mand mødte andre, som pludselig havde fået en "ny" kone/søster eller lign.. kort sagt han mødte nogle som der var i samme båd, og som kæmpede med præcis de samme ting som du gør. Det er jo så pokkers hårdt at være dig lige nu. For du noget stykke og kram? Du kæmper og kæmper, både for din bror, men flest kræfter bruger du sikkert mod systemet. Min mand var presset i bund, jeg skiftede helt personlighed, han kunne slet ikke kende mig. Han kunne se mig, men ikke nå mig.. det var frygteligt.. jeg havde jo en periode hvor jeg ikke så mig selv syg. Føler virkeligt med dig Vovse, din bror skal være MEGET lykkelig for, at han har en fighter som dig! Kæmpe kram til dig vovse ❤ - husk der findes FB forpårørende.
PS idag elsker min mand mig endnu mere, han kan bedre lide hans "nye" kone og vores stille liv idag, hvor vi bare nyder hinanden og vores børn. Vi har gearet helt ned, og vi ikke længere nå noget, vi skal bare nyde hinanden som familie i få gode timer jeg har. Som vores børn siger, de har fået en meget bedre mor, for nu er hun altid hjemme, måske hviler jeg, men så kravler de jo bare ind til mig, og så putter vi lidt ❤ men ja, det har taget mange år før vi er kommet her til, og det har kostet mange tåre. Men hvor er jeg idag, blevet til en taknemmelig pige, som ikke tager livet forgivet ❤ kæmp vovse, men husk at passe godt på dig selv undervejs �� Kh Picasso
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2017, 11:08   #49
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Min mand mødte andre, som pludselig havde fået en "ny" kone/søster eller lign.. kort sagt han mødte nogle som der var i samme båd, og som kæmpede med præcis de samme ting som du gør. Det er jo så pokkers hårdt at være dig lige nu. For du noget stykke og kram? Du kæmper og kæmper, både for din bror, men flest kræfter bruger du sikkert mod systemet.
Altså, nu er det jo min bror det er sket for og ikke min mand (som jeg ikke har), så jeg går jo ikke op af ham hver dag.
Jeg besøger min bror én gang om ugen, udover at jeg deltager i møder o.l., vi har aldrig "siddet lårene af hinanden" men vi har altid vidst hvor hjælpen var hvis behovet opstod.

Hvad systemet angår synes jeg faktisk min bror bliver behandlet ganske pænt, og kan jo kun håbe på, at det fortsætter. Ellers må jeg jo træde i karakter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2017, 12:56   #50
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Lægen må kun udtale sig om funktionsevne....hvis de skal holde sig til de regler der er imellem kommunerne og lægeforeningen...

Så skal det være helt korrekt...så bør han holde sig til at vurdere funktionsevnen...og kommunerne forholder sig til arbejdsevnen..
Jeg var med min bror hos lægen, og havde en fornuftig snak med lægen, også omkring funktionsevne/arbejdsevne, og i erklæringen har lægen kun udtalt sig om funktionsevne.

I dag har vi været til møde med rehabiliteringsteamet, og kort efter mødets start fortalte de, at de var blevet enige om, at indstille min bror til pension, medmindre han havde indsigelser mod dette.

Så indenfor 3 mdr. forventer vi endeligt svar fra pensionsnævnet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension