K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2016, 17:19   #1
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Question Læ 165?

LÆ 165. har læst fra Peter, at den eneste erklæring, hvor egen læge kan sende og anbefale pension - er LÆ 165. mindes at have set, at lægen ikke modtager honorar, der ikke er anmodet om attesten fra kommunens side?
Hvad forhindrer, hvilken lov, forhindrer en læge i at sende med alm. brevpost?
Er der 2 slags LÆ 165. Synes det er meget forvirrende?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 21:38   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, det er ikke forvirrende..... hvis man kender spillets regler

Kære vasen

Jeg kan ikke finde regler eller love der omhandler det du søger om fremsendelse af attester ect., post eller elektronisk.

Du har oplevet at vigtige breve/oplysninger ikke er nået frem etc

Du har oplevet afslag på selv at poste breve, som du har ønsket dig for at sikre dig at det bliver fremsendt

Men mennesker er født svigagtige, løgnagtige, egoistiske og hvor der kan snydes, så vil der blive snydt og bedraget.

eller

Alt hvad der ikke er nagelfast vil blive stjålet.

Eksempel.

Når jeg 1 gang om året skal til lægen for fornyelse af mit kørekort, krævet af politi, embedslægen og Sundhedsstyrelsen, fordi jeg er under skærpet tilsyn, §4 pga den type medicin jeg er ordineret .....

.... så foregår det på en bestemt måde, således at jeg ikke har nogen mulighed for at snyde lægen.

Mit foto bliver påført mit navn og lægens stempel medes jeg fysisk sidder over for lægen. Det samme med de forskellige blanketter.

Når alt er udfyldt så lukker lægen konvolutten og jeg vil aldrig selv få tilladelse til at poste brevet.

Fordi, jeg ellers havde mulighed for selv at fuske med oplysninger, foto og data.

Det ved systemet og lægerne..... fordi det sker, desværre.

En LÆ 165 http://ekstern.infonet.regionsyddanm...n-terminal.pdf & http://www.laeger.dk/public/plsql/at...?v_att_id=1131 & http://www.laeger.dk/public/plsql/attest.soeg er en fysisk blanket, som lægen, aldrig borgeren fremsender med posten, fordi også her ved man at der vil blive forsøgt fusk.

Vi er jo midt i en brydningstid, hvor samfundet ønsker elektroniske breve af enhver art, men dertil er vi endnu ikke nået.

Fax er stadig i brug men bliver muligvis snart udfaset.

Men,..................

Der findes kun een eneste måde borgeren kan sikre sig, at alle oplysninger, breve, elektroniske breve, blanketter når frem til modtageren og med rette oplysninger.

Det er aktindsigt, med kommunal "Journaliseringsliste" en hovedliste hvor alle bevægelser i din sociale sag påføres og kvitteres for hver bevægelse i din sag, Notatpligt, nye oplysninger, telefonopkald fra borgeren etc.

Derfor skal borgeren løbende have/søge aktindsigt ved læger, speciallæger, klinikker, fysioterapien, kiopraktoren, hospital, røngtenklinikker, Arbejdsskadestyrelsen, Ankestyrelsen, kommunen........ alle 100%

Man skal vide og forstå alt hvad andre skriver om en.

Det er den eneste måde du kan kontrollerer at alle oplysninger er til stede og at de er korrekte

Det er den eneste måde at køre en social sag arbejdsskadesag eller ankesag på.

Håber du kan bruge min forklaring?


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 23:27   #3
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Tak for uddybende svar. Jeg har kun bedt om kopi efter jeg 3 gange fra samme SB fik oplyst, at anmodning var afsendt til læge elektronisk.
Lægen oplyser at han intet har modtaget. Først herefter har jeg bedt om kopi, som jeg selv kunne afsende/ personligt aflevere.
Elektronisk svar fra læge igen 1 år efter, men denne gang i speciallæge klinik, som modtog anmodningen, skriver og sender elektronisk men attesten kommer ikke frem. SB fast holder de ikke har modtaget og i dette tilfælde hentede jeg selv en kopi som jeg afleverede personligt. I oversigt over alle akter står den som modtaget, men uden dato. Det er noget værre rod, så det har i begge tilfælde tilsammen kostet mig 1/2 års ekstra tid.
Mdtager læge honorar for en LÆ 165, hvis kommunen ikke anmoder om det, men gør det for at hjælpe patienten. Det er jo Samme nr. attest, som den jobcentrene beder om, så det er det jeg ser som forvirrende.

Tak ,fik skrevet om LÆ igen, men nu har jeg læst dit link, og nu forstår jeg.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 23:30   #4
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Nej en læge modtager ikke honorar for en LÆ 165, og ingen kan bede om at få en læge til at lave den.

Den jobcenteret oftest beder om er en LÆ 265 og den betaler jobcenteret lidt over 2000kr for.
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2016, 23:47   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, intet honorar til lægen for en LÆ 165

Kære vasen.

Kommunen vil aldrig bede om en LÆ 165, men den praktiserende læge, som den eneste, har her mulighed for at tilsende kommunen (sagsbehandleren eventuelt "Sundhedskoordinatoren") sine lægefaglige mening om forslag til "Socialmedicinsk sagsbehandling".

Kun kommunen kan afgøre hvad der skal bevilges en borger, men hvis den praktiserende læge fremsender en LÆ 165 med opfordring til eksempelvis bevilling af førtidspension, SKAL kommunen medtage denne LÆ 165 med i deres videre vurdering.

Det vil jo blive et kraftigt signal til alle, herunder medlemmerne af "Rehabiliteringsteamet" som ikke afgøre men indstiller.

Heller ikke speciallæger eller hospitalslæger har denne ret til at foreslå, hvilket de mener at der skulle bevilges en borger.

Kun den praktiserende læge har retten til at foreslå en bevilling til borgeren.

Hvis ens praktiserende læge, under samtaler med sin patient verbalt udtrykker sin mening over for patienten, at denne burde bevilges eksempelvis fleksjob eller førtidspension, kan patienten naturligvis opfordre lægen til at gøre brug af LÆ 165.

Der skal være overensstemmelse mellem det den praktiserende læge SIGER i forhold til hvad denne SKRIVER til kommunen.

Det er jo det, den er beregnet til!!


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension