K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2007, 11:49   #1
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
Fleksjob og skånehensyn

Fik denne E-mail fra revahuset om arbejdsafprøvning

Forventninger er gode at have, men hvis de kun har arbejde om eftermiddagen bliver du nødt til at tage det. En praktik periode er altid på 3 måneder, det er ok at starte med 4 timer, men målet i perioden er 37 timer.

I et fleksjob er udgangspunktet 37 timer med skånehensyn, det betyder at man er på arbejdsstedet 37 timer, men med skånehensyn arbejder f.eks. 28 timer med fuld knald på, som de andre ansatte.


Fleksjob og skånehensyn er da ikke det samme ? ? eller hvad

Skal man være på arbejdsstedet 37 timer, selv om man kun godkendt som flexjob på fx 25 timer

Sidst redigeret af andi1975; 14-11-2007 kl. 11:52.
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2007, 12:21   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Fleksjob kan være meget individuelt sammensat, fordi folk har meget forskellige skånehensyn.

Der skal være mulighed for at restituere sig i fritiden, hvilket for mig at se betyder, at man ikke altid kan være der 37 timer.

Nogle har brug for flere pauser i løbet af dagen - evt. at hvile sig, ligge ned eller andet.

Nogle arbejder meget langsomt, men kan godt holde til at være der 37 timer. Langsommeligheden svarer måske kun til en effektiv arbejdsindsats på 25 timer.

Arbejdsgiveren betaler kun for den effektive indsats.

Udgangspunktet for jobcentrene er, at borgerne skal arbejde så mange timer som muligt - og så starter de med ordinær beskæftigelse osv.

Det er svært - og dyrt - for kommunerne at skaffe fleksjob på kun 12,5 timer om ugen.

Jeg mener, at der også er mulighed for næsten ordinær beskæftigelse kombineret med skånehensyn. Der er utroligt mange tilskudsmuligheder i
lovgivningen.

Men er du bevilget fleksjob, så skal der meget til for at ændre det til noget andet.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skånehensyn - fremtid? bruger2013 Spørgsmål ang fleksjob 1 23-02-2013 12:33
skånehensyn flexjob nille60 Spørgsmål ang fleksjob 5 12-05-2010 23:04
Skånehensyn, hvem? Jørgine Spørgsmål ang fleksjob 2 17-10-2009 18:46
Skånehensyn kontra timeantal Cerise Spørgsmål ang fleksjob 3 26-03-2009 15:35
Skånehensyn? paw thomsen Spørgsmål ang fleksjob 3 12-01-2009 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension