K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2016, 19:40   #1
CurlyK
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2015
Indlæg: 14
Styrke: 9
CurlyK er ny på vejen
Alligevel ikke rehabiliteringsteam

Hej

Jeg er helt kørt ned. I december fik jeg at vide fra min sagsbehandler på jobcentret, at hun ville indstille mig til førtidspension idet den bestilte speciallægeerklæring talte for førtidspension, hvilket hun havde drøftet med sociallægen i jobcentret. Hun nævnte også at mine sygedagpenge som pt. udløber 19.1. ville blive forlænget indtil vi havde været til samtale i rehab.teamet.

Jeg var igen til møde i januar mhp udfyldelse af rehab.planen til rehabiliteringsteamet. Igen blev der ikke sagt andet, end at hun vil tale min sag for førtidspension. Både egen læge og speciallæge mener jeg er alt for sårbar til at teste mig, da min stress tærskel er helt i bund og fordi jeg har haft gentagende svære depressioner.

Idag bliver min mand så ringet op, at hendes indstilling var blevet stoppet af hendes chef, idet han mente speciallægeerklæringen ikke endeligt beskrev, at der ikke var behandlingsmuligheder.

Nu siger min sagsbehandler så, at jeg jo selv kan forsøge at søge førtidspension ellers vil jeg ryge til jobafklaring. Jeg har været i jobafklaring/virksomhedspraktik som jobcenteret selv stoppede, af frygt for mit helbred.

Kan man klage over en sådan behandling, jeg magter ikke selv ret meget, men er bare så fortvivlet over, at jeg endelig efter mange års sygdom endelig kunne se en afslutning.
CurlyK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2016, 19:57   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej du kan ikke klage over at de ikke vil tage sagen for rehab teamet...da det ikke er en egentlig kommunal afgørelse...

Du kan klage over selve sagsbehandlingen til borgmesteren og kommunalbestyrelsen...

Er du selv sikker på at du ikke vil kunne få forlænget dine sygedagpenge...

Ellers kan du hvis du mener at din sag er helt oplagt og fuldt ud oplyst (også at det er oplyst at der IKKE er nogen behandlingsmuligheder)...ja så kan du søge en førtidspension selv efter §17 stk 2 i lov om social pension...på det foreliggende grundlag...

Hvis det er det du ønsker at søge en førtidspension...så skal du skrive en ansøgning skriftligt hvori du skriver at du gerne vil søge førtidspension efter lov om social pension §17 stk 2 på det foreliggende grundlag...husk at få en dato på ansøgningen..

Du kan evt begrunde ansøgningen men det er ikke nødvendigt...

Denne ansøgning skal i så få afleveret på kommunen/jobcenteret....og i skal huske at få en kvittering på at i har afleveret den...så i har dokumentation på dette...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2016, 20:01   #3
CurlyK
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2015
Indlæg: 14
Styrke: 9
CurlyK er ny på vejen
Tak for svar. Men jeg er helt sikker på at mine dagpenge ikke kan forlænges yderligere. Hvis jeg selv søger førtidspension, vil jeg så kunne få forlænget dagpengene imens.

Jeg var jo slet ikke klar over, at jeg pr. 19.1. ville miste en stor del af indkomsten.
CurlyK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2016, 20:11   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm du skal helst beslutte dig om det er sygedagpenge eller dagpenge du får nu...da svaret er forskelligt alt efter hvad man er på...

Er det sygedagpenge du er på...ja så burde du kunne få dem forlænget pga ansøgningen...pga §27 nr 7 i sygedagpengeloven http://www.foxylex.dk/sygedagpengeloven/#kapitel9

Jeg vil dog gerne tage det forbehold at jeg ikke kender din sag...

Se evt her med forlængelses reglerne af sygedagpengene http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2016, 20:11   #5
CurlyK
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2015
Indlæg: 14
Styrke: 9
CurlyK er ny på vejen
Hvad er forskellen på ressourceforløb og jobafklaringsforløb?

Jeg har været på sygedagpenge siden januar 14
CurlyK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2016, 20:19   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når man kommer fra sygedagpenge og de ikke længere kan forlænges...og man skal afklares til arbejde eller uddannelse....så kommer man i et jobafklaringsforløb...

Når man skal afklares til fleksjob eller førtidspension så kommer man i ressourceforløb...

Læs lidt om det her http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...gsforloeb.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2016, 20:26   #7
CurlyK
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2015
Indlæg: 14
Styrke: 9
CurlyK er ny på vejen
Ja så bliver jeg endnu mere forvirret. Både min læge som udtaler at hun vil anbefale førtidspension og speciallægeerklæringen hvor han skriver at jeg aldrig vil kunne bestride et ordinært arbejde.
Hvordan mon de kan konkuldere, at jeg så vil være klar til ordinært arbejde. Puha det system gør godt nok folk mere syge
CurlyK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2016, 20:51   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Den beslutning som de tager her når de siger dine sygedagpenge ikke kan forlænges....

Der vil de have muligheden for at "afkrydse" 2 muligheder i rehabskeamet....henholdsvis om du skal afklares til job eller uddannelse....eller om du skal afklares i forhold til fleksjob, førtidspension eller ressourceforløb...

Så hvis jeg var dig...og ja jeg ved godt at ens hjerne løber afsted derudaf når man er i sådan en situation....men jeg ville tage den med ro indtil du ved hvad det er de beslutter sig for...om det er i forhold til job eller uddannelse eller om det er i forhold til fleksjob, førtidspension eller ressourceforløb...

Hvis du søger rundt herinde eller på google...så vil du kunne se at vi har haft snakket om de rehabskemaer og hvad de skal have afkrydset i forhold til hvad man skal afklares til...

Husk at når en sagsbehandler bare taler i telefon med nogen ja så uddyber de sjældent særligt meget...de kaster bare ud at du skal i jobafklaringsforløb....som de fleste nu engang skal...når deres sygedagpenge stopper...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2016, 21:04   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis du er på sygedagpenge og ansøger om førtidspension efter § 17.2 FØR sygedagpengene stopper, vil sygedagpengeperioden blive forlænget indtil der er en afgørelse om førtidspensionen i henhold til sygedagpengelovens § 27.1.7
https://www.retsinformation.dk/forms...7-efd42b90e708

Jeg tænker også der er en lille mulighed for at du vil få pension efter 17.2 når din sagsbehandler oprindeligt anbefalede at du blev indstillet til førtidspension, så derfor er det værd at prøve.

Sidst redigeret af Akvamarin; 14-01-2016 kl. 21:09.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2016, 09:52   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du bør kontakte din fagforening, således at de kan støtte ved samtaler, og/eller klager-forløb!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension