K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-01-2016, 12:25   #1
Jesperjensens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2013
Indlæg: 24
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
Jesperjensens er ny på vejen
Hmm (er slet ikke parat).

Jeg er blevet noget overrasket over mine udsigter, læge siger hele tiden førtid, 2års jobprøvning siger førtid(konsulent har af bagveje clearet det med sagsbehandler), 1års fys siger førtid, sagsbehandler siger også førtidspension, men men! Mit hjerte siger fleksjob, er slet ikke klar til at udgå fra arbejdsmarkedet.

Står over for udfylde rehab skema, vil det være ufatteligt dumt af mig at fremhæve min inderste følelse, at jeg ikke er parat til at stå uden for arbejdsmarkedet, ved det koster ALT energi jeg har at holde mig på arbejdsmarkedet, men inderste ønske overskygger alt andet!.
Hvad er bedst, acceptere andres svar/udsigter, eller vær ærlig og fortælle at man er slet ikke klar i livet til smide håndklædet.

36år gammel.
Sygdomsforløb +5år, sag skal til rehab nu.
Jobprøvet til under 30min(2styk af 15min) uden mulighed i ordinær eller rummelige arbejdsmarked. (massere af skåne hensyn).
Jesperjensens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2016, 16:19   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis alle taler for førtidspension, synes jeg du skal føle deres indstilling.
Som førtidspensionist er der mulighed for skånejob, det der nu hedder løntilskud (tror jeg nok).
Og en førtidspension kan sættes i bero.
En førtidspension er ikke ensbetydende med at du skal sidde hjemme og trille tommelfingre resten af livet
Husk at det som fleksjobber kan være svært at finde arbejde, især hvis du kun kan klare få timer. Så hvis du vælger det, er der stor risiko for at du kommer til at bruge tiden på ledighedsydelse som ledig fleksjobber.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2016, 17:33   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du er ikke afklaret med din situation og lovgivningen...

Kære Jesperjensen

I dine tidligere tråde er det oplyst, at diagnoser ikke er afgørende for bevilling af en ydelse, men dine skavanker er dog nævnt i FN`s diagnosesystem.

Hvad dine omgivelser, incl speciallæger, fysioterapeuter, jobkonsulenter, hospitaler, professorer SIGER har ingen betydning overhovedet.

Kun een eneste har retten og pligten, til at ytre sig, mundtligt og skriftligt, til kommunen og hvad du bør bevilges..... det er din praktiserende læge.

Det sker gennem en LÆ 165 "Forslag om socialmedicinsk sagsbehandling"
http://ekstern.infonet.regionsyddanm...n-terminal.pdf

.... med din tilladelse. Alle andre mundtlige og skriftlige ytringer om hvad du bør bevilges af ydelse, skal kommunen reagerer over for og ikke tage med i deres vurdering.

Nu oplyser du ikke andet end at arbejdsprøvninger har dokumenteret 2 x 15 minutter om ugen med skånehensyn. Er det effektiv dokumenteret 30 minutter om ugen? S.U.

Hvis det er det, så må man formode at du bliver bevilget et fleksjob, fordi den laveste grænse for bevilget fleksjob er 900 sekunder om ugen, som k10 kender til. Det har den øverste myndighed Ankestyrelsen besluttet, er lovligt.

Da du selv har været selvstændig kender du jo selv svaret på, hvordan dit eventuelle fremtidige arbejdsliv kommer til at forme sig med et eventuelt fleksjob, som du kan tilbyde en arbejdsgiver 2 x 15 minutter om ugen.

Arbejdsgiverne står nok ikke i kø, for at ansætte dig.

Læs MistyMiss svar endnu engang, et svar jeg er enig i.

Kun kommunens Pensionsnævn kan træffe en afgørelse.

Rehabiliteringsteamet indstiller, hvor kommunen ikke nødvendigvis skal følge Rehabiliteringsteamts indstilling.

Pensionsnævnets medlemmer incl formanden, kan også sidde i kommunens/regionens Rehabiliteringsteam.

Pensionsnævnets afgørelse, fleksjob vs førtidspension, bliver udelukkende truffet ud fra, hvad der skrives i din kommunale sagsmappe og ikke hvad dine omgivelser går og siger til dig.

Hvis din praktiserende læge virkelig mener at du bør bevilges førtidspension, så sker det med din tilladelse og accept gennem en LÆ 165.

Men det er NU du skal træffe din beslutning om, hvad du ønsker fordi om få dage bliver der truffet en afgørelse.

Mit råd:

Hvis muligt, modtag førtidspension, hvis det er det du tidligere har gået efter.

Det giver ro og overskud og er IKKE den evige hvile.

Uanset diagnose og den tidligere forvirring desangående så findes der dokumenteret arbejdsevne på 2 x 15 minutter om ugen.

Hilsen Peter

Bilag

8 minutter er tilstrækkeligt til et fleksjob
http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...light=minutter

Fleksjob 900 sekunder om ugen
http://ekstrabladet.dk/nationen/article4714756.ece

http://www.foa.dk/Forbund/Nyheder?ne...arHjemmehjaelp

Mette Frederiksen
http://www.k10.dk/showthread.php?t=29124

Fremtidige førtidspensioner vil blive reduceret yderligere
http://www.arbejderen.dk/indland/det...pension-i-2016

Rehabiliteringsteam vs Pensionsnævn
http://www.k10.dk/showthread.php?t=32798
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-01-2016, 17:38   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg tænker også at fys og læge har en grund til at nævne førtidspension.
Er det fordi de vurderer at for mange timer forværrer dine skader?
Mener de at et fleksjob kan forværre dine skader? evt pga stresset ved at finde et arbejde, om du kan klare et arbejde stabilt i flere måneder osv.
Så hav deres udtalelser med i baghovedet når du tænker over det.
Har hørt om tilfælde hvor folk fik tilbudt ftp, sagde nej tak, fandt ud af at de ikke kunne varetage et fleksjob, men nu hvor reglerne er lavet om, kan de ikke nødvendigvis få ftp.
Det er nemmere at sige ja, og senere vælge fra, end at sige nej og senere prøve på at vælge det til.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2016, 21:36   #5
Jesperjensens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2013
Indlæg: 24
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
Jesperjensens er ny på vejen
Tak for jeres input.

Det fuld dokumenteret jobprøvning på 2år, hvor der nævnes det vil ikke kunne peges på en jobfunktion i hverken ordinær eller rummelig (eller hvad det hedder).
Der peges på det koster 2timer, for fremtvinge 15min effektivt arbejde og regningen efterfølgende er 48timer "hvor jeg ligger lig". (kort fortalt).
Det en +15siders udtalelse, så svær at koge ned!.


Nok om det, der er bare fra alle sider sagt der peges på FB!.
Ved nu godt det ikke er noget jeg skal tage højtideligt, men nu hvor der skal besvares spørgsmål blev jeg i den grad tvivl om hvad der skal skrives. Hjertet siger arbejde, hovedet siger de har ret.

Må sove på hvorledes den skal takles
Jesperjensens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2016, 18:34   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jesperjensens:

Synes du skal have dette med i tankerne:
Ledig fleksjobber (ledighedsydelse) får:
Forsørger: 14575 kr før skat
Ikke-forsørger: 10968 kr før skat.

Løn som fleksjobber, kommer an på timelønnen. Men det er meget begrænset hvad der er af jobs, når det drejer sig om 30 effektive minutter om ugen.

Førtidspension:
Enlig: 18.122 kr før skat
Gift/samlevende: 15.404 kr før skat.

Partners indtægt kan blive modregnet, og hvis du selv får noget skånejob, modregnes noget af det også.
MEN på førtidspension er du garanteret din førtidspension.
Som fleksjobber risikerer du perioder på ledighedsydelse, som er væsentligt lavere.

Jeg tror du vil kunne give mere på arbejdsmarkedet, hvis din økonomi er sikret. På ledighedsydelse er der regler for jobsøgningen som skal opfyldes, og man er på den lave sats, indtil man finder et arbejde.
På førtidspension kan du bruge den tid du behøver, på at finde et skånejob der kan opfylde dine skånebehov, dvs der er ikke det samme stress mht at finde et arbejde.
Du kommer som skånejobber til at have en plads på arbejdsmarkedet.

Så spørgsmålet er ikke: job eller intet job
Men derimod: Fleksjob eller skånejob
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension