K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2007, 14:43   #1
ib thomsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2007
Indlæg: 3
Styrke: 0
ib thomsen er ny på vejen
Spørgsmål Om Forsikring/Erhvervsevnetab

Hallo.

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber nogen af jer herinde måske kan hjælpe mig lidt med ?

Hvis man er udsat for en privat ulykke skade i 2004 og derefter bliver sygemeldt fra sit arbejde.
Efterfølgende bliver man så fyret fra sit arbejde pga. længerevarende sygdomsforløb.
Så bliver man sat på sygedagpenge.
Pga. varighedsbegrænsning overgår man så til kun at få udbetalt kontanthjælp.
I juni 2006 har arbejdsskadestyrelsen udregnet og vurderet det samlede varige men til at være 35 % pga. de skader som man har pådrog sig efter ulykken.

Arbejdsprøvning har været forsøgt i juni 2007, men det blev stoppet før tid pga. for dårligt helbred + de mente der var sket en betydelig forværring af tilstanden.

Forskellige læger og speciallæger vurderer i august 2007 at der ikke længere er udsigt til at vende tilbage til arbejdsmarked. + Der ses ingen mulighed for at blive selvforsørgende heller ikke på sigt. De oplyser også i deres statusattester at der er sket en betydelig forværring af tilstanden.

Kommunen indhenter de sidste statusattester og opdaterer resurseprofilen med sagsbehandlers bemærkninger + lægernes konklusion + borgerens egne kommentarer og oplysninger til sagen.

De indstiller sagen iht. § 16 og § 18 for at undersøge mulighederne om tilkendelse af førtidspension. Men der er ikke kommet nogen afgørelse endnu, venter på afgørelse.


Spørgsmål:
Skal arbejdsskadestyrelsen ikke have tilsendt en kopi af lægernes sidste statusattester hvori der står påført at patientens helbred nu yderligere er blevet forværret, siden den sidste vurdering de lavede sidste år i juni 2006.


Spørgsmål:
Hvis der bliver tilkendt en førtidspension, hvad vil arbejdsskadestyrelsens endelige vurdering af det samlede erhvervsevnetabet i procent så ca. blive vurderet til være ?
Når der jo ikke længere er udsigt til at vende tilbage til arbejdsmarked igen, ej heller ikke på sigt ?


Året forinden ulykken altså i 2003, havde jeg i forvejen en skade med min hånd, som der efterfølgende dengang blev vurderet et varigt men på 8%

Spørgsmål:
Skal arbejdsskadestyrelsen ikke have oplysninger om dette også ?
Sådan at det i stedet bliver 43% varige men. Hvis man nu tager de i forvejen 8% varige men der blev vurderet i 2003 og så lægger dem oven i de 35% der blev vurderet i juni 2006 giver det efter min mening 43 % varige men ?

Eller er det mig der tager fuldstændig fejl ?


På Forhånd Tak.
ib thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2007, 15:39   #2
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Min Advokat har oplyst mig at man oftes får sat sit erhvervsevnetab til 65% når man kommer på FP.

Varigt Mén og erhvervsevnetab kan ikke sammenlignes...Jeg har en Méngrad på 35 % men er på FP.
__________________
Det er ikke altid den som tærsker langhalm der trækker det længste strå.
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2007, 19:23   #3
ib thomsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2007
Indlæg: 3
Styrke: 0
ib thomsen er ny på vejen
Tak for svar.

Men jeg tænker nu nærmere på om de 8% varig men, som jeg havde i forevejen, fra 2003 altså før ulykken i 2004. skal plusses oven i de 35% varig men, sådan at det ialt til sammen bliver 43 % varig men, det vil jeg mene de burde, men er ikke sikker ?
ib thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2007, 21:25   #4
Lise W
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Helsingør (Gud bedre det;-)
Indlæg: 48
Styrke: 17
Lise W er rigtig godt på vej
Kære Ib

Jeg kan have misforstået noget, men sådan som jeg forstår det, så har din sag fra 2003 ikke nogen relation til din nuværende situation - er det tilfældet så skal de 8% ikke medregnes.

Spørger du mon fordi du endnu ikke har fået kompensation for din sag i 2003, og derfor tænker at de lige så godt kan lægge de 2 sager sammen? Det ville være smart, men sådan spiller klaveret desværre ikke - hver sag bliver fastsat og udbetalt enkeltvis.

Du skal også lige være opmærksom på, at mén grad og erhvervsevnetab er to forskellige ting.

Så til dine spørgsmål:
JO, du skal bestemt sende de seneste oplysninger til ASK - i det hele taget så er det en god ide at informere dem løbende (skriftligt), men du skal være opmærksom på, at det er dig selv som skal sørge for det - du må endelig ikke regne med at andre gør det.

ASK skal også hurtigst muligt have oplyst at du er indstillet til FTP, og send endelig også alle journaler, lægeerklæringer mv - jo flere oplysninger, des større chance for en fair afgørelse.

Det er ikke til at sige hvad ASK vurderer mén grad og/eller erhvervsevnetab til i dit tilfælde - der er ganske vist en rettesnor de går efter (du kan se den på deres hjemmeside www.ask.dk) men da der kan være andre ting som også skal tages i betragtning i din sag, er det ikke til at sige hvad det ender med.

Men éen ting er i hvert fald sikkert, og det er, at du skal tage den tålmodige trøje på - ASK har det nemlig med at smøle med sagsbehandlingen! Det kender jeg desværre alt for godt til - min sag har nu ligget hos dem siden 2004, og de er nu nået til at skulle vurdere erhvervsevnetab og mén grad.....sjovt nok har det indtil videre taget dem 6 mdr!!!

Held og lykke med det hele - jeg krydser fingre for du får en klækkelig erstatning.........ikke at penge gør dig rask, men de kan hjælpe dig til behandlinger og oplevelser du ellers ikke ville have mulighed for at få.

Mange hilsner fra Lise
Lise W er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2007, 00:36   #5
ib thomsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2007
Indlæg: 3
Styrke: 0
ib thomsen er ny på vejen
Hvis man nu er uheldig og taber det ene øje, mister man jo det halve af synet, men man kan stadigvæk se 50% med det andet øje som man har tilbage.

Året efter er man så dobbelt så uheldig og mister så også det andet øje, så kan man jo ikke se mere, og det ville efter min mening så være et tab af synet på 100%.

Spørgsmål.
Vil afslutningen på dette så være, at når man i forevejen havde mistet det ene øje, og jo stadigvæk kunne se 50% tilbage på det øje man havde endnu.
Vil der så ikke blive taget højde for at man nu pludselig også mister det sidste øje også.

Jeg er sikker på man så har mistet synet 100%

Men de folk der sidder og vurderer dette ville måske istedet sige nej, du har jo kun mistet 50% af synet på det ene øje, og samtidig så sige, så har du jo også kun mistet 50% af synet på det andet øje også.

Men man kan sku da stadigvæk ikke se.

Og jeg forstår simpelthen ikke at de to tal ikke skal lægges sammen så det ialt tilsammen bliver 100% tab af synet.

Det er måske et underligt og dårligt eksempel, men undskyld mig.

Jeg ikke fostå ?
ib thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2007, 14:05   #6
gaxeergud
Hvor skulle jeg ellers være
 
gaxeerguds avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-07 2007
Lokation: Blodense
Alder: 50
Indlæg: 115
Styrke: 17
gaxeergud er ny på vejen
Der er forskellige regler,når man har 2 dele af noget(Arme,Ben,øjne.o.s.v)

Taber du synet på det ene øje får du 20% i mén,men taber du på begge øjne er det naturligvis 100%...Men da du har fået for de 20% Éen gang,så får du nok kun 80% anden gang.

Meget kommer an på om skaden sidder samme sted,som de nye skader.

Med hensyn til at få ændret Méngraden på grund af forværinger,så er det ikke ligetil.

Har selv fået det Temmeligt meget værre siden de fastsatte min méngrad,men min advokat mener det er umuligt at få den hævet.
__________________
Det er ikke altid den som tærsker langhalm der trækker det længste strå.

Sidst redigeret af Webmaster; 12-11-2007 kl. 18:11. Årsag: Ingen grund til at lave 3 indlæg om det samme...derfor er de slået sammen..
gaxeergud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2007, 23:43   #7
Lise W
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Helsingør (Gud bedre det;-)
Indlæg: 48
Styrke: 17
Lise W er rigtig godt på vej
He he.......Du har vel nok haft gang i den kreative tankegang hva´

Jeg forstår godt din tankegang, og dine frustrationer mht hvad der skal lægges samme......eller ikke skal - men hjælpe dig til bedre forståelse kan jeg desværre ikke

Har du stillet dine spørgsmål til en medarbejder hos ASK? Hvis ikke så grib knoglen og spørg løs.....de sidder der jo ligesom for det samme

Men gør det en dag du føler dit blodtryk er lavt, og den lille gnavne fyr i maven sover til middag - for de kan altså godt være lidt tunge at danse med, synes jeg

Held og lykke med det hele
Lise
Lise W er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2007, 00:01   #8
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
gaxeergud

ja det kender jeg alt til, det med få ændret Méngraden på grund af forværinger

lige et link om min skade http://bistandsbums.dk/afslag_igen
det er den der hedder Hej Britt min sag er,,
den 4. sidste indlæg på siden
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erhvervsevnetab og erhvervsevnetab, hvad er forskellen Thomas 1974 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 31-01-2013 12:29
Erhvervsevnetab og forsikring Massi Spørgsmål ang fleksjob 10 13-11-2012 16:26
fuldtidsulykkes forsikring /u erhvevsevnetabs forsikring Indiansummer Alt det andet 3 30-05-2012 16:48
Spørgsmål om forsikring og sygdom og førtidspension Loppen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 09-06-2010 06:53
Erhvervsevnetab aap Dit og Dat 12 15-04-2007 16:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension