K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2015, 11:02   #1
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Klinisk funktions rolle i teamet

Jeg har været på Klinisk funktion og kommunen har modtaget deres rapport der klart siger førtidspension og begrunder det med ubetydelig arbejdsevne, ingen behandlingsmuligheder O.s.v. De har ikke forslag til handleretninger i mit ressourceforløb og ingen muligheder for udvikling.
Nu mener sagsbehandleren at jeg lige skal i nr. 4 arbejdsprøvning, da jeg ikke har været ude i noget i de 2 år mit ressourceforløb har varet ( jeg fik 5 år med ro uden mål og plan af tidligere kommune)
De 3 arbejdsprøvninger jeg har været i har alle forværret min tilstand og den sidste blev stoppet efter 16 dage på grund af forværring.
Kan det virkelig passe kommunen kan se bort fra rapporten fra Klinisk funktion og jeg har ledt efter et sted hvor det skulle stå, at de skal rette sig efter den?
Jeg syntes ikke det giver mening at jeg endnu engang skal gå med til at forværre min situation og udsætte mig selv for det, blot for at bevise jeg ikke kan. Enhver belastning for mig gør mig så syg at jeg kan ikke møde op og så er vi lige vidt.
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2015, 11:44   #2
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hedenstedpigen Se meddelelser
Jeg har været på Klinisk funktion og kommunen har modtaget deres rapport der klart siger førtidspension og begrunder det med ubetydelig arbejdsevne, ingen behandlingsmuligheder O.s.v. De har ikke forslag til handleretninger i mit ressourceforløb og ingen muligheder for udvikling.
Nu mener sagsbehandleren at jeg lige skal i nr. 4 arbejdsprøvning, da jeg ikke har været ude i noget i de 2 år mit ressourceforløb har varet ( jeg fik 5 år med ro uden mål og plan af tidligere kommune)
De 3 arbejdsprøvninger jeg har været i har alle forværret min tilstand og den sidste blev stoppet efter 16 dage på grund af forværring.
Kan det virkelig passe kommunen kan se bort fra rapporten fra Klinisk funktion og jeg har ledt efter et sted hvor det skulle stå, at de skal rette sig efter den?
Jeg syntes ikke det giver mening at jeg endnu engang skal gå med til at forværre min situation og udsætte mig selv for det, blot for at bevise jeg ikke kan. Enhver belastning for mig gør mig så syg at jeg kan ikke møde op og så er vi lige vidt.

Hej jeg har også været ved klinisk funktion for 4-5 mdr. Siden
Og de skrev det nogenlunde samme.

Var også i ressourceforløb sb. Indkaldte mig til samtale og sagde
At der ikke var noget formål med at forsætte mit Resourceforløb.

Kom til REHAB. Igen fik min pension.

Så NEJ der er ingen formål med at din. Sb. Syntes du skal igennem et nyt forsøg
Når de fra klinisk funktion vudere at de ikke kan pege på noget og at din arbejdsevne er nedsat. HOLD FAST I DET!

Få fat i din egen læge med over, og få en bisidder evt. Fra fagforeningen det havde jeg og har været glad for dette .
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2015, 12:18   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Har du på skrift....

Kære Hedenstedpigen

... fra lægen = "Klinisk funktion" som du oplyser:

"og ingen muligheder for udvikling."

Hvis du har det, må du ikke fortsætte i ressourceforløb hvis der ingen udviklingsmuligheder er tilbage.

Lad os høre nærmere om hvad der sker i din sag.

Hilsen Peter

Bilag

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...sourceforloeb/

Klinisk Funktion besvarer vurderingen i form af en speciallægeattest, LÆ 275. Hvis resultatet af Klinisk Funktions vurdering er, at der er behov for yderligere vurdering af patientens helbredssituation i forhold til at kunne arbejde, skal speciallægeattesten indeholde en beskrivelse af, hvilke yderligere undersøgelser/vurderinger der skal foretages for, at patientens helbredsmæssige situation i forhold til arbejde og uddannelse kan afklares. Patientens praktiserende læge skal have kopi af speciallægeattesten samtidig med, at speciallægeattesten afgives til kommunen.

LÆ 275
http://www.laeger.dk/public/plsql/at...?v_att_id=1945

Spørgsmålet er hvad lægen = "Klinisk funktion" SKRIVER om dit udviklingspotentiale

Hvad siger din praktiserende læge?

Hvad begrunder din "Koordinerende sagsbehandler" med, at denne mener at du skal fortsætte med endnu en tur i "vandvittig-karusellen"

Sidst redigeret af phhmw; 16-12-2015 kl. 12:33.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2015, 22:35   #4
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Tak for Jeres input
De skriver ordret fra Klinisk funktion at de ikke kan komme med flere handleretninger til mit ressourceforløb.
Jeg har fået en tid hos egen læge på tirsdag og vil få hende til at sende noget til kommunen om at en evt. Arbejdsprøvning vil forværre min situation i høj grad.

Sagsbehandlerens begrundelse for en arbejdsprøvning, var at de ikke har forsøgt noget i mit ressourceforløb og hun mener teamet vil afvise den på det grundlag.
Nu er det jo tidligere kommune der har givet mig de 5 år med ro og uden plan og mål.

Jeg mener bare ikke at kommunen må tilside sætte Klinisk funktion. De har jo netop bedt dem om at vurderer hvilket indhold der kunne være i mit ressourceforløbet. Så skulle det jo helst ikke være sådan at fordi svaret ikke er som ønsket, så kan den bare ignoreres.

Jeg skal forsøge at holde jer orienteret
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2015, 23:10   #5
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hedenstedpigen Se meddelelser
Tak for Jeres input
De skriver ordret fra Klinisk funktion at de ikke kan komme med flere handleretninger til mit ressourceforløb.
Jeg har fået en tid hos egen læge på tirsdag og vil få hende til at sende noget til kommunen om at en evt. Arbejdsprøvning vil forværre min situation i høj grad.

Sagsbehandlerens begrundelse for en arbejdsprøvning, var at de ikke har forsøgt noget i mit ressourceforløb og hun mener teamet vil afvise den på det grundlag.
Nu er det jo tidligere kommune der har givet mig de 5 år med ro og uden plan og mål.

Jeg mener bare ikke at kommunen må tilside sætte Klinisk funktion. De har jo netop bedt dem om at vurderer hvilket indhold der kunne være i mit ressourceforløbet. Så skulle det jo helst ikke være sådan at fordi svaret ikke er som ønsket, så kan den bare ignoreres.

Jeg skal forsøge at holde jer orienteret
Hej
Der skal hellere ikke forsøges noget, når klinisk funktion ikke kan pege på noget
Der kunne forsøges, for så havde de gjordt dette...tro mig

Tag brevet/ vurderingen med til egen læge og understreg det som
De har lagt vægt på, bed lægen vudere hvad han syntes om din situation få det skrevet ned og få det med hjem så du kan vide det til Sb. Også som dokumentation. Held og lykke.
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2015, 08:33   #6
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Du skal holde fast i de lægelige konklusioner vedrørende dit helbred. Kommunen må ikke tilsidesætte klare lægelige vurderinger.
http://www.avisen.dk/bombe-under-reform_353236.aspx
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2015, 10:39   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis der træffes AFGØRELSE, om at du skal arbejdsprøves, skal du klage over dette, især med vægt på, at det IKKE følger teamets indstilling, ej heller ny undersøgelse fra Klinisk funktion.

Der bør?/skal forelægges teamet ved ændring jævnfør den plan der er lavet da du fik tilkendelsen på ressourceforløb!

Din sag skal forelægges igen, alternastivt: KLAG evt direkte til Ankestyrelsen! (Få meget gerne journaludskrift eller lign. fra egen læge hvor dette frarådes)!!!

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 17-12-2015 kl. 10:41.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2015, 10:29   #8
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Jeg har skrevet til Klinisk funktion og jeg får kun få linjer tilbage om at de kun kan udtale sig om min funktionsevne og at det er jobcentret der står for at belyse min arbejdsevne. Har skrevet til hende igen da jeg simpelthen ikke forstår denne karussel hvor jobcentret ber om et godt råd fra dem, til indhold i ressourceforløb og når der står ingen forslag til handlinger og ikke mulighed for udvikling, så kan og må det tolkes som kun lægeligt og ikke at de to ting hænger sammen for mig som en krop.
Jeg må sætte min lid til at egen læge vil skrive en advarsel til kommunen om at forsøge dette.
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2015, 10:48   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Nej, hold dig væk fra "Klinisk funktion"....

Kære Hedenstedpigen

Du tager en samtale med din praktiserende læge, som er en vigtig person i din sociale sag.

Du er utålmodig og leder efter indflydelse......

..... det kan alle forstå. men du må under ingen omstændigheder virke appellerende over for læger.

Fordi, hvis en patient virker appellerende over for lægerne, så vil det blive noteret i dine journaler. Derfor nævner du intet om dine ønsker om hvad du mener at du skal bevilges.

Men i samtalen med din praktiserende læge nævner du din viden om "Klinisk funktion" udtalelser og her kan du spørge om din praktiserende læge ønsker at udnytte sin ret til:

Forslag om socialmedicinsk sagsbehandling LÆ 165

http://ekstern.infonet.regionsyddanm...n-terminal.pdf

Her har den praktiserende læge, som den eneste, mulighed for at tilsende kommunen og derved Rehabiliteringsteamet incl "Klinisk funktion" = speciallæge sin lægefaglige vurdering og forslag.

Herunder bevilling af førtidspension eller andet.

Du må heller ikke virke appellerende over for din praktiserende læge.

Der findes kun een eneste, uden for kommunen som har retten til at nævne ordet "førtidspension" som bevillingsmulighed, det er ikke dig men din praktiserende læge.

Hilsen Peter

Bilag

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31222

Sidst redigeret af phhmw; 18-12-2015 kl. 10:58.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2015, 11:04   #10
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Der står i alle mine lægeerklæringer at jeg ikke har nogen funktionsevne. I rapporten fra Klinisk funktion står der også det er en førtidspension jeg ønsker, da der ikke er andre muligheder for mig.
Efter 5 år er det lægerne der har fortalt mig at jeg skal stoppe med at kæmpe. Jeg skal ikke blive ved at ødelægge mig selv siger de. Jeg skal have ro for at få en hverdag til at fungerer.
Men egen læge må vel heller beskrive andet end funktionsevnen?

Men det jeg tænker er at hun kan beskrive hvad der er sket i de sidste 3 arbejdsprøvninger hvor jeg har fået forværret min situation. Og så kan hun evt. Beskrive mine skånehensyn, som er så omfattende at de ikke kan forenes med et job.

Jeg forstår bare stadigvæk ikke en disse af Klinisk funktions rolle. Jeg troede den vægtede højere end den så åbenbart gør.
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension