K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Hvordan forløb det da du søgte fleks?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hvordan forløb det da du søgte fleks? Her kan du beskrive hvordan det er at blive visitert til fleks, hvad enten du er en af dem der har et godt og korrekt forløb, eller en af dem der har et håbløst og umenneskeligt forløb.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2007, 13:18   #1
LV.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Slagelse
Alder: 55
Indlæg: 12
Styrke: 17
LV. er ny på vejen
Unhappy Er det sådan ?

Hej.

Hvordan skal et forløb hos en sagsbehandler foregå?
Er det normalt, at blive behandlet sådan, som jeg er blevet?

Har jeg misforstået noget ?? Jeg havde håbet, at en sagsbehandler kunne hjælpe med løsning og muligheder !!! Eller er jeg naiv.
Her i første omgang er jeg blevet fejet af – på baggrund af sagsbehandleren kun har skimtet min lægeattest.
Jeg arbejder i køkkenbranchen på et lille sted og er glad for mit job. Det er de mange timer der ”ødelægge” mig - mit ønske er et flex job og ja jeg ved godt det er meget svært, at få.
Jeg ved godt, at smerterne ikke forsvinder, men måske livet var til, at holde ud. Jeg har selvfølgelig tænkt og tænker meget på, hvad jeg kunne arbejde med i stedet for.
Men har bare ikke set løsningen.

Lidt om min sag:

Jeg har over mange år haft problemer med min ryg/hofte… Slidgigt og nu er det bare for slemt.
Jeg kæmper mig igennem mit arbejde selv om det ikke er godt for ryg/hofte, men prøver at være sej og ikke blive sygemeldt.

Sagen er den, at jeg i maj måned var os en sagsbehandler for første x. Vi talte om min situation og hvordan forløbet ville værre. Med en resurse profil som vi sammen skulle gennemgå, samt en general lægeattest.

Jeg fik en resurse profil med hjem som jeg skulle udfylde og så sende til sagsbehandleren.
Samtidig ville han skrive til min læge vedr. en general lægeattest og jeg ville også selv modtage papir fra sagsbehandleren vedr. lægeattesten.

Jeg var positiv overrasket over, at blive godt behandlet og ikke bare fejet af bordet.

Tiden gik og jeg hørte ikke noget - ringede til lægen om hun havde hørt fra dem, men nej.

Efter et godt stykke tid (1½ måned) og efter at have sendt mail mv. ja, så havde jeg stadig væk ikke hørt noget.
Ok jeg ringer og får så fat i sagsbehandler.

Han var et stort spørgsmålstegn, (han vidste ikke hvad vi havde aftlat) men ville ringe tilbage, det gjorde han så 3 minutter senere og sagde at han nu havde sendt papirerne til lægen og mig. Jeg havde papirerne to dage senere
Ok det var så første x jeg blev glemt.

Fik ordnet profilen, samt læge attesten og sendt det videre.

Så går det lang tid igen igen !! (godt 1½ måned)

Jeg ringer til min sagsbehandler, han er igen et stort ?? igen
Jamen det var nok slet ikke hans sag ?!
Får et andet navn og spørger lige hvad jeg skal forvente. Min ”gamle” sagsbehandler” siger jamen jeg vil blive indkaldt til møde inden for en rum tid.

Glemt igen..

Tiden går…. jeg høre intet.
Ringer nu endnu engang nu til min nye sagsbehandler.

Hold da op igen en der er et stort spørgsmåls tegn.
Når men han kan da lige se på min dag imens jeg er i røret.

Han skimter så min lægeattest og siger jamen, flex job det kan der over hoved ikke blive tale om, for det jeg har problemer med er slet slet ikke slemt nok og for øvrigt har alle der går på arbejde mere eller mindre smerter.
Så jeg kunne henvende mig på jobcenteret og finde ud af noget voksen læring. Han kendte ikke så meget til det ,men det kunne jeg gøre. Slut prut finale.

Jeg var ved, at opgive det alt….. han behandlede mig SÅ dårligt – snakkede grimt til mig.
Når men samtalen endte med, (han blev nok træt af mig) NÅR JA MEN DU KAN DA OGSÅ GODT KOMME HEROP, SÅ DU IKKE FØLE DU BLIVER FEJET AF OVER TELFONEN !!??
Så nu skal jeg af sted i næste uge .

Er det den normale fremgang måde for sagsbehandler, at de fejer en af uden at have kigget sagen igennem ??

Jeg er dybt rystet og ked af det.

Hold da op, hvor kunne det have ændret meget, hvis han bare havde sag ”Ved du, hvad vi finder en tid, hvor du kan komme forbi så vi kan snakke om din sag og jeg lige kan sætte mig in i den”

Mange hilsner LV.
LV. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2007, 14:22   #2
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
3 gode råd.

Hvis man skal ha’ flex job, SKAL alle muligheder været udtømt.
Også som pølsemand, billetsælger o.s.v.

Ja, det er meget normal med en ventetid på 1 – 3 uge på et simple spørgsmål.

3 gode råd.
Skrive altid til din sagsbehandler.
Medtag altid en bisidder, til møder med kommune.
Hvis du SKAL ringe til din sagsbehandler, så optag samtalen på bånd/lydfil.

andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2007, 16:50   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Grim sag!

Jeg synes, du skal hurtigst muligt skrive et klagebrev til kommunen og bede om en skriftlig afslag på sagen! Klag over behandlingen af din sag!

Det er for groft, at han giver afslag i telefonen.

Nu ved jeg ikke, hvordan du helt er havnet hos den 1. sagsbehandler. Stod der noget i ressourceprofilen om, hvad målet var? Om du skulle i arbejdsprøvning eller på kursus eller helt 3.?

Det er dog muligt, at fordi, som det lyder(ret mig hvis jeg tager fejl), at du ikke er sygemeldt, at han på den måde bare afviser dig i telefonen og siger at du ikke kan få fleksjob. Det er rigtigt at behandlingsmulighede skal være udtømte, før man kan få et fleksjob. Du burde komme i arbejdsprøvning på den måde, at du kan arbejde lidt mindre og se, hvodan det går. Det kan også være, at man er nødt til at vælge et andet fag fordi, køkkenarbejdet måske er for fysisk hårdt til dig. Her kan man komme i revalidering, så man ligesom kan komme på kurser eller en anden uddannelse, som du bedre kan arbejde med fysisk.

Men jeg synes alligevel, at selvom du måske har arbejdet på fuldtid og klager over smerter, så burde du få hjælp på en eller anden måde.

Men klag gerne over din sag. Skriv et brev om, hvordan din sag er forløbet hos dem, skriv dit cpr.nr. i den. Gem gerne et kopi af brevet. Alt bør foregå skriftligt, det er ret vigtigt! Og bed om at få dit afslag skriftligt!

Det er IKKE den normale måde, at en sagsbehandler bare skimter en sag igennem hurtigt og siger i tlf., at du ikke kan få et fleksjob... Sådan en sag bør undersøges! Der skal lægelige udsagn til osv. for at afgørelsen kan træftes.

Det var lidt hvad jeg havde indtil nu....

Og spørg endelig og skriv gerne hvordan det går...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2007, 19:49   #4
LV.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Slagelse
Alder: 55
Indlæg: 12
Styrke: 17
LV. er ny på vejen

Tak for dit svar..
Det er så rart, at få respons på det man skriver.
Jeg vender lige tilbage.
Skulle ellers til møde i morgen, men min så kaldte sagsbehandler har aflyst. Men har aftalt ny tid... så må jo se og den holder ?
Mange hilsner LV.
LV. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2007, 00:31   #5
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Ja, med de ord har han bestemt ikke opfyldt betingelserne for god sagsbehandling, hvilket du bør skrive, medtage og bede om at få vedlagt/noteret i din sag! I øvrigt kan du også klage til kommunalbestyrelsen og bede om at få en anden sagsbehandler, der på bedre vis vil kunne medvirke til at beholde dig i dit job!

Og netop det et du e´r i job, giver dig ekstra rettigheder, da der i alle paragraffer står at alt skal gøres for at bibeholde klienten i nuværende arbejde og det har din sagsbehandler pligt til!
Det er muligt at din sagsbehandler ikke kan se dine problemer, fordi du netop er så arbejdstro, at måske ikke engang din læge kender dine problemer godt nok, men det skal ikke forlede sagsbehandleren til at negligere din situation, netop nu hvor du kommer og gør opmærksom på at dit arbejdsliv er i fare! Det skal skisme tages alvorligt, så du du ikke ryger ud i endnu værrere sygdomsforløb.

Det vil nok være en rigtig god ide at snakke med din arbejdsgiver om det og ikke mindst din (eventuelle) fagforening, samt din læge!, for de kan alle være rigtig gode sparringspartnere for dig. Og spørg endelig ind her på K10, der er mange der har mere erfaring end jeg og vi er her alle for at hjælpe hinanden.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det sådan, det er?? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 6 13-04-2012 00:27
Sådan Mella Dit og Dat 20 02-07-2009 11:18
Sådan! Risa Politik og Samfund 7 24-10-2008 23:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension