K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Jeg er kommet i praktik.

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Jeg er kommet i praktik. Her kan du skrive om din praktik og forløbet af din praktik.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2006, 23:58   #1
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Jeg er også i praktik

Jeg troede det var lykken at komme ud i praktik. Jeg skal være der i tre uger og har nu en tilbage. Formålet for mig er at komme ud og "sælge" mig selv så jeg kan komme i betragtning til et fleksjob. Jeg er på et museum og her på dette sted er man afhængig af at der kommer mange i praktikker/arbejdsprøvning. Men egentlige ansættelser er der ikke råd til i museets budget. De ansatte INKL. fleksjobbere skal tage weekendvagter og så afspadsere 20 timer for en 2x6 timers weekendvagt. Besøgstallet er lavt måske 6 stykker på en 6 timers åbning! I stedet bruges der rigtig meget tid på havearbejde, for det er en fredet have der hører til og der må ikke bruges ukrudtsmidler. Jeg personligt finder det totalt formålsløst at rykke ukrudt op. Så jeg har fået til opgave at male et rum. Se det finder jeg rart og hyggeligt. Men jeg har gjort op med mig selv, at jeg på tirsdag når der er evaluering vil sige tak for denne gang! "Heldigvis" går det helt af sig selv for jeg skal indlægges og have fjernet min galdeblære 22/6 og skal derfor være sygemeldt. Men job fører det i hvert fald ikke til. Jeg har søgt en deltidsstilling og spurgt om de ikke kunne "veksle" den til fleksjob. Tænk i dag fik jeg et meget venligt brev, hvor de takkede for ansøgningen, men fristen udløb først 24/6 og først der ville de tage stilling til evt. personlig samtale. Jeg skal nok kæmpe min kamp for at få et fleksjob, men jeg vil søreme ikke gå som - ja hvad skal jeg egentlig kalde det?
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2006, 13:03   #2
Heidi
Slettet Medlem
 
Heidis avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2005
Indlæg: 12
Styrke: 19
Heidi er ny på vejen
RE: Jeg er også i praktik

Hej Susanne

Jeg kan udmærket godt følge dig, jeg var også i praktik i 3 måneder, til trods for at, man fra starten godt vidste at der ikke var noget job til mig bagefter. Men jeg har været så heldig at man fandt mig et job kort tid efter, og der skulle jeg så starte med 14 dages praktik, da jeg jo lige havde været i 3 måneder skulle det kun være 2 uger, og de 2 uger var så færdige i går, og på mandag starter jeg som "rigtig ansat" på mit job, og det er et sted jeg er rigtig glad for at være, og det er nogle rigtig søde og forstående mennesker jeg arbejder med, så jeg kan næsten ikke bede om mere. Susanne, jeg håber du må være lige så heldig som jeg har været, det synes jeg både du og alle jer andre herinde på K10 fortjener.

Med venlig hilsen Heidi
Heidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2006, 23:23   #3
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Jeg er også i praktik

Hejsa

Ja min første praktik varede 8 1/2 måned.... arbejdsgiverer der ikke kunne beslutte sig og en kommune som bare tillod det !! Men det endte ud i fleks ... så kom der ny ejer og jeg blev fyret .... ny praktik som skulle vare en måned men det ender så ud med 2..... pga ubeslutsomhed.... og nu ved hun ikke trods lovning om hun vil ansætte mig - det ved jeg så på onsdag, men jeg er nu ganske rolig - for den sidste idiot er ikke født endnu og der skal nok være et job !! tålmodighed er nok kodeordet

Held og lykke

Knus Borroe
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2006, 21:45   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Jeg er også i praktik

8½ månede det lyder da helt vanvittigt...

Og jeg må da beundre din tålmodighed, min egen er da ved at være sluppet op.
Jeg har lige været i praktik et sted i to månder, her måtte jeg selv melde pas pga nogle stress faktore der ikke var vilje til at fjerne, men alligevel har jeg da de flotteste udtalser fra den virksomhed af, samt en opfodring fra dem til mig om at hvis jeg kendte andre af min kaliber og med mit potientale som var flekser så måtte jeg meget gerne henvise til dem.

Så kom jeg fra den praktik til en anden (samme slags job, denne gang bare uden stress faktoren)
Der har jeg snart været i en månde, ikke en gang har jeg fået kritik, og får at vide de er glade for mig og at de da ikke kan se andet end en fastansættelse ude i horisonten.

Så skulle man jo mene at det var godt ikk ? og de fleste regnede da også med en praktik tid på maks 1 månede for jeg kunne det jo i forvejen.
Nu er der så lige sket det, at jeg har hørt at jeg skal regne med at alle tre månder virksomheden kan få en flekser i praktik skal bruges, grunden ... virksomheden skal finde ud af om det kan betale sig økonomisk at have flekser...
Ikke nok med at jeg skal være der alle tre månder... næææ praktikken skal forlænges tre uger ud over det, da virksomheden holder ferie lukket..


Og nå ja ... glemte jeg lige at sige at de også begyndte at snakke om mindste salg... (det var den stress faktor der gjorde at jeg stoppede det andet sted.. ) Nå men heldigvis er det salg blevet pillet væk igen, det ville fagforeningen ikke være med til at flekser skulle have, når de andre ansatte ikke skulle...

Men Borroe jeg beundre dig din tålmodighed, min er meget tæt på at være brugt op, det værste er at jeg smadder godt kan lide mit arbejde, er glad for at være der, og er glad for at komme ud af døren hver morgen.

Men jeg føler mig da snart som om ikke den sidste idiot .. så en idiot...

hvis jeg sluger en kamel og bliver praktikken ud, ja så er jeg oppe på et halvt års praktik i træk inden for samme fag, men ros fra arbgiver og gode udtalser.
derud over har jeg lige en udgift på 600 kr om månden til transport, og det vel af mærke ud af et budget på 2500 kr om månden og hvortil der også kommer transport til sønnens efterskole på 300 kr om månden og dertil hvad der kommer af medicin (to pollen allegiker i huset, en asmatiker, mine egne piller "når der er råd til dem" og så alt det løse ) Så jo jeg kan godt føle mig som en idiot, når en virksomhed ikke engang lægger skjul på at de lige skal tjekke deres egen økonomi i tre månder + forlængelse, på bekostning af mig og min økonomi, og tænk sig hvis de den 22 sep finder ud af at det har de ikke rigtig råd til...

Så har jeg gældsat mig op til over begge øre for at kunne være i praktik, men uden mulighed for at betale tilbage fordi jeg stadig er på kontanthjælp...

Det skal også lige siges at vi er to flekser der er startet på nogenlunde samme tid i firmaet...
Så det svare jo til en fuldtidsansat i tre månder virksomheden lige får ned i foret...

Så jo jeg kan sq godt nok nogen gange føle mig som en idiot...
Praktik kan være en god ting, hvis at den bliver brugt til det den er beregnet til, og ikke som en økonomisk gevinst til en arbgiver.. og hvor er kommune og jobkonsulent henne i det billede, er det ikke deres opgave at sige til arbgiver.. næ nej ... det er ikke lige for din økonomiske gevinst at der findes praktik.

Her siger de bare til flekserne ... prøv at holde ud der er 50/50 chance for at det er en reel arbejdsgiver...

Surt og irreterende det er det sq... vi som flekser skal følge loven.. hvad med arbgiver og kommune ??:@


Susanne.. held og lykke med dit, syntes det er godt at du siger fra, hvis der ikke er noget job, hvad skal man så være der for...:@

VH
Hejdien..

PS
Borroe..
Held og lykke på onsdag, samme dag jeg skal til møde og høre hvad i alverden det er kommune og arbejdsgiver har tænkt sig... så krydser fingere for dig , så kan du gøre det samme for mig
  Besvar med citat
Gammel 13-06-2006, 15:17   #5
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Evaluering

Ja så har det været tirsdag og jeg har haft evalueret. Jeg meldte ud omkring hvordan det havde været og hvordan det var gået. Min chef kunne kun sige at han naturligvis satte stor pris på mig og min ærlighed. Han skulle udfylde et evalueringsskema. Naturligvis satte han krydser i feltet SÆRDELES GODT ud for sp'ørgsmålene Han fortalte at jeg ydede en flot indsats i de 3 timer jeg var der. Angående fortsætte eller slutte, måtte min erhvervskonsulent lade det stå åbent. Flekskonsulenten er vist ikke særlig positivt indstillet overfor den type job. Nu modsiger jeg mig selv ved at sige at det er ærgerligt. Efter jeg har meldt ud, har min chef set mine kvaliteter og forstået at JEG har brug for at vide hvad jeg skal lave i de timer jeg er der, har jeg fundet ud af at det er sådan jeg bliver nødt til at have det. Vi har sammen opfundet en del arbejde som jeg vil ELSKE at gøre! Der skal males en hel del som vedligeholdelse. Så på mandag skal erhvervskonsulenten forsøge om han kan få fleksjobkonsulenten med ud til et møde, for at hun kan "tillade" mig at fortsætte i en nærmere defineret periode som "projektansat". Lov er lov men at gøre den fleksibel er vist svær.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2006, 07:56   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Jeg er også i praktik

Susanne..
Det lyder da rigtig godt at det er kommet til at gå så godt, og uanset udfaldet så er det altid motiverende at finde ud af at der er arbejdsgiver derude som er lige som din arbejdsgiver

Kryderser fingere for dig og at i får det til at lykkedes jer at få stablet noget på benene sådan at du kan blive i det job du er så glad for

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 19-06-2006, 09:35   #7
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Grrrrrrrrrrrr

Hold da helt op hvor er jeg vred. Jeg mødte i dag på kursuscenteret hvor jeg skal afklares. Min erhvervskonsulent meddelte at flekskonsulenten stod stejlt og stædigt fast på at jeg ikke måtte fortsætte i det jobforløb jeg havde været ude i. Godt så sagde jeg, hvad er så planerne for det videre forløb? Jeg må blive svar skyldig svarede han. Flekskonsulenten fastholder at jeg er afklaret og ER visiteret til fleksjob! Javel, men hvad skal jeg så her de næste 3 dage? Du skal bare være her og flyde med! Så blev jeg sgu vred og sagde at det kunne jeg virkelig ikke se noget formål med! Så enden på det blev, at jeg gik hjem. Jeg skal indlægges og have fjernet min galdeblære på torsdag og er sygemeldt den efterfølgende uges tid. Aftalen blev så at han ville arbejde med min sag og finde en plan mens jeg er sygemeldt og så begynder vi forfra! Århhh hvor er jeg grrrrrrrrrrr. Det er altså ikke til at forstå at al kommunal sagsbehandling er sat i stå bare fordi kommunerne skal sammenlægges? Jeg føler virkelig at jeg bare bliver kastet rundt og spist af. Jeg frygter faktisk at mit kampmod kommer til at koste mig sanktion af en eller anden art! Da jeg kom hjem og min søn sad og ventede på at skulle på job fortalte jeg ham det. Hans eneste kommentar var: Er du ikke lidt sart Mor??? Nej det mener jeg ikke! Jeg vil sq så gerne have et job!!!!! Men nu vil jeg nyde min rekreation og nulstille endnu en gang! Knus til alle
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2006, 12:17   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
RE: Jeg er også i praktik

Hej Susanne....ja, det er helt utroligt....men nyd du kun din rekreation efter din operation....var igennem det samme for et år siden....i dag er det heldigvis en skånsom operationsmetode, medmindre man er en af de uheldige der skal skæres helt op......men uanset hvad....så ved du vel at en galdeoperation også kan have psykiske eftervirkninger....men er man obs på det....så kan man også arbejde med det, så snart man mærker det mindste psykisk efter operationen.
Jeg vil ønske dig held og lykke med det hele, det bliver rart nok at få det overstået.

Mvh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2006, 13:15   #9
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Hjemme igen

Ja så er min operation vel overstået. Jeg har været MEGET heldig ifølge min kirurg. Han er en af Danmarks mest erfarne og det skulle jeg være glad for. Min galdeblære var så medtaget at en mindre erfaren kirurg havde måttet skære helt op. Jeg må være født under en eller anden heldig stjerne. Min figthervilje bragte mig jo heldigvis til ham fordi jeg ikke gider finde mig i alle de forbandede ventelister. Nu vil jeg blot nyde min rekreation OG så samle kræfter til næste slag! God sommer til alle
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2006, 22:10   #10
Borroe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Borroes avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2006
Lokation: Slagelse
Alder: 42
Indlæg: 174
Styrke: 19
Borroe er ny på vejen
RE: Jeg er også i praktik

Hej

ja sørg for at slappe af og kom til hægterne igen så du kan vinde næste slag mod de "onde"
God sommer til dig også

Knus Borroe
Borroe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom jeg også i mål ;o) Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 9 24-02-2012 09:20
Syg?.. Ja. Men vi vil også ha' lov til at ha' det sjovt. lillespir Dit og Dat 12 11-08-2011 14:29
Førtidspension også bil ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 20-10-2010 16:51
Yes Yes .. så er jeg også i job :-) Hejdien Jeg har fået job. 18 19-11-2006 15:03
Yes, så er jeg også i job :-) Winther Jeg har fået job. 6 14-08-2006 23:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension