K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2015, 11:21   #1
Leban
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Leban er ny på vejen
ret til ferie i udlandet ced ressourceforløb ?

Hej

Jeg har læst i forummet om ferie når man er på ressourceforløb. Jeg vil bare være sikker, sådan livrem og seler agtigt

Mistede tre nære familiemedlemmer for et par år siden, blandt andet mine forældre, og har været lidt ude af kurs siden. Nu vil min kæreste gerne give mig en ferie i udlandet, for at komme lidt væk fra det hele, men må jeg overhovedet rejse til udlandet når jeg er i ressourceforløb. Jeg har ikke været på ferie i forløbet, og jeg har været på resoourceforløb siden 2013. Vi skal til Singapore, jeg er så heldig at det er en alt-betalt-ferie.

Bliver der trukket i ydelse ?

Hvor finder man ud af om man må rejse ud af landet hvis man har gæld til skat ?

Mange hilsner Leban
Leban er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 11:38   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det lyder dejligt med lidt ferie, nyd det

Når du har været i ressourceforløb i mere end 12 måneder, skriver/mailer du i god tid til din sagsbehandler at du ønsker at holder ferie i perioden x-x og rejser til Singapore. Spørg samtidig om der er andre steder du skal give besked end til hende/ham og afvent så svar.

Der burde ingen problemer være i det, når du har været i ressourceforløb så længe.

Du modtager din alm. Ydelse under ferien.

Man må gerne rejse ud af landet selv om man skylder skat penge. Men render man ind i en stikkontrol i lufthavnen, men mange kontanter på sig (ved ikke om der er nogle grænser) kan de beslaglægge dem som betaling af gælden.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 13:28   #3
Leban
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Leban er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det lyder dejligt med lidt ferie, nyd det

Når du har været i ressourceforløb i mere end 12 måneder, skriver/mailer du i god tid til din sagsbehandler at du ønsker at holder ferie i perioden x-x og rejser til Singapore. Spørg samtidig om der er andre steder du skal give besked end til hende/ham og afvent så svar.

Der burde ingen problemer være i det, når du har været i ressourceforløb så længe.

Du modtager din alm. Ydelse under ferien.

Man må gerne rejse ud af landet selv om man skylder skat penge. Men render man ind i en stikkontrol i lufthavnen, men mange kontanter på sig (ved ikke om der er nogle grænser) kan de beslaglægge dem som betaling af gælden.
Det er den første ferie i over ti år så jeg vil helt sikkert nyde det, det er også derfor jeg checker alt, vil så nødigt stå der og blive skuffet hvis ikke det kan lade sig gøre ... passet er bestilt så nu venter jeg bare på at min sagsbehandler sender et brev hvor jeg har sikkerhed for at vi er helt enige

Jeg har ikke penge med på turen .. er noget begrænset hvad man kan lægge til side af en ressourceforløbsydelse :s min kæreste betaler alt så jeg er bare med

Tak for svar .. rart at se det på skrift
Leban er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2015, 10:18   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Læs nederst på denne side fra beskæftigelsesministeriet http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ceforloeb.aspx

Citat:
Modtagere af ressourceforløbsydelse har ret til ferie og har i ferieperioden ret til at tage til udlandet.
Der står tydeligt at du gerne må tage på ferie i udlandet imens du er på ressourceforløb...

Det skal selvfølgelig aftales med kommunen sådan at det ikke ødelægger evt tilbud du er i lige nu...

Så helt fint at du har skrevet til din sagsbehandler....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2015, 13:32   #5
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Og hvis du får brug for at henvise til paragraffer:
Lov om aktiv socialpolitik:
§ 69. Det er en betingelse for at modtage ressourceforløbsydelse efter § 68, at personen ikke har et rimeligt tilbud om arbejde, og at personen aktivt deltager i det individuelt tilrettelagte ressourceforløb.

Stk. 4. En person, der modtager ressourceforløbsydelse, har ret til ferie, i det omfang kontanthjælpsmodtagere har ret til ferie, jf. § 13, stk. 11 og 12. Personen er ikke omfattet af stk. 1 og 2, mens ferien afholdes. "

"§13
Stk. 11. En person, der har modtaget uddannelses- eller kontanthjælp i 12 sammenhængende måneder, har ret til op til 5 ugers ferie, hvor personen kan modtage uddannelses- eller kontanthjælp. Ferien skal afholdes inden for de 12 følgende måneder. Det er en betingelse, at personen i øvrigt opfylder betingelserne for at modtage uddannelses- eller kontanthjælp, mens ferien afholdes. Personen er ikke omfattet af reglerne i stk. 1-6, mens ferien afholdes. Har personen optjent ret til ferie med feriegodtgørelse, skal denne ferie afholdes først. Den samlede ferie kan højst udgøre 5 uger.

Stk. 12. Det er en betingelse for afholdelse af ferie, at personen har indgået aftale med kommunen om feriens placering. Ved placering af ferien skal der tages hensyn til personens øvrige forhold, herunder familiens afholdelse af ferie, medmindre det i væsentlig grad modvirker den beskæftigelsesindsats, der er iværksat eller planlagt for personen. Kan den pågældende og kommunen ikke blive enige om, hvornår ferien skal afholdes, træffer kommunen afgørelse herom. "

"§ 5. Personer, der opholder sig i udlandet, kan ikke få hjælp efter denne lov.

Stk. 4. Modtageren kan dog opholde sig i udlandet, mens pågældende har ret til ferie efter § 13, stk. 11 og 12, § 54 a, § 69, stk. 4 og 5, § 74, stk. 1, nr. 4, og § 74, stk. 2, nr. 3."
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2015, 19:26   #6
Leban
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Leban er ny på vejen
Tak for alle jeres svar det er dejligt at have et sted at spørge når man er så paranoid som jeg er

Jeg har talt med min sagsbehandler, og hun har givet grønt lys pas er bestilt og rejsen også snart. Nu er det flyskrækken jeg skal bekæmpe, har aldrig været oppe at flyve før, så det er en lang tur at starte ud med, men mon ikke det går

Ha' en skøn weekend derude
Leban er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2015, 00:25   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hav en fantastisk ferie og slå hjernen fra imens...så du kan nyde det fuldt ud...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension