K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2015, 23:40   #1
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Har jobcenter pligt til at fremskaffe relevante oplysninger

Jeg har været i rehab teamet, de har tilkendt mig et resurseforløb på op til 5 år. De skriver bla.

Rehabiliteringsteamet har anført i indstillingen, at de vurderer behov for ro herunder
psykiatrisk behandling forud for virksomhedsrettede tiltag. Teamet vurderer ikke, at du er i
målgruppen for en førtidspension, hvor alle behandlingsmuligheder og aktiveringsmuligheder
er helt udtømte. Derfor henvisning til et ressourceforløb. Det er vurderet, at det ikke vil kunne
udelukkes at du ikke over tid, vil kunne udvikle en rest arbejdsevne, som du vil kunne udnytte
på arbejdsmarkedet. Der peges på fortsatte behandlingsmuligheder herunder
beskæftigelsesrettede tiltag

De skriver også jeg angiveligt er justeret ind på rette medicin.

Ordret justeret angiver jo at de tvivler på det. Jeg har bedt om at de opdatere de lægelige oplysninger.
Har jobcenter og kommune pligt til at indhente relevante oplysninger således at de kan træffe korrekte afgørelser, når de nu er gjort opmærksom på at deres oplysninger ikke er korrekte og over ½ år gamle.
Har kommunen ikke pligt til at stille korrekte og precise spørgsmål til lægen for at få afklaret deres tvivl.
Eller er der ingen retssikkerhed, her.

Har jobcentret ikke pligt til at oplyse, og iværksætte behandlingsmuligheder og aktiveringsmuligheder således at alt efter deres mening er udtømt.
De er jo de eneste der ved hvad der ikke er prøvet.
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 11:32   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
De skriver også jeg angiveligt er justeret ind på rette medicin.

Opfatter det som, man netop mener, du er på rette medicin.

I rehabiliteringsteamøjemed er det regionens kliniske funktion, der evt. indhenter yderligere lægelige erklæringer.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 11:51   #3
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Jeg synes bare at tonen i brevet fortæller mig at de netop ikke mener den rigtige medicin dosering endnu er fundet, men der arbejdes fortsat på det. Altså der er plads til forbedringer.
Hvis det er den holdning de har, og jeg fremlægger oplysninger der siger det er rette mængde og medicinering. Hvis de ikke vil have det beskæftiget, af lægen. Kan jeg som borger så ikke forvente at de fremlagte informationer bliver taget for gode vare. Eller har de pligt til at indhente de informationer hos lægen for at kunne lave en korrekt afgørelse.

Mit spørgsmål er altså
Har kommunen ikke pligt til at søge sandheden og træffe rigtige beslutninger ud fra nyeste oplysninger.
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 13:01   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Som nævnt er det regionens kliniske funktion, der skal indhente oplysninger, de mener at mangle. Men det skriver de jo netop, de ikke mener, der gør.

Hvis du er i fvivl om, hvad der menes i formuleringen, så spørg endelig ind til det, så der ikke længere er tvivl.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2015, 13:22   #5
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
God ide tak skal du have
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension