K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2007, 12:05   #1
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Post Din arbejdsevne skal afklares i andet regi

se - da jeg først faldt for varighedsbegrænsningen, fik afslag på fleksjob og fortsættelse af sygedagpenge fik jeg samtidig at vide, at "min arbejdsevne skal afklares i andet regi".
Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af, hvad det er for noget, hvor det ligger og hvad det indebærer. Har naturligvis forsøgt hos både jobcenter, A-Kasse og mit forbund - og ingen har hidtil kunnet hjælpe mig. Jobcenteret siger, at de har adgang til samme kilder som jeg har (jobsøgningshjemmesider). A-Kassen siger, at jeg ikke kan få dagpenge, når jeg ikke kan stå til rådighed til et job på 30 timer. Jeg kan kun arbejde 15-20 timer ugentligt.
Jeg søger nu de jobs, som jeg er blevet anbefalet og som jeg førhen var kvalificeret til men hvad indebærer "i andet regi" - for jeg falder hverken ind under kontanthjælpsgruppen eller dagpengegruppen, men overgår jo så til ægtefælleforsørgelse - men det er jo ikke at være selvforsørgende.
Jeg vil meget gerne have input fra andre, der ved, hvad overskriften betyder.
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 12:15   #2
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Jeg gætter - men det betyder formodentlig at de vil lave en arbejdsprøvning inden for noget du ikke har lavet før.
Formentlig lettere arbejde.
Endelig kan det vel også betyde at de (som for mit vedkommende), vil have undersøgt om du er helt normal i hovedet ! ;-)

Sidst redigeret af tuxon; 08-11-2007 kl. 12:56.
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 13:10   #3
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Cool arbejdsprøvning - hurra

Det med hovedet tror jeg nu ikke. Jeg figurerer desuden ikke i systemet, hvorfor jeg ikke kan blive arbejdsprøvet hverken inden for eller uden for mit arbejdsområde. Det er rigtigt at tabletterne kan give voldsomme bivirkninger, men jeg håber på det bedste. Vi skal tro på os selv - du er den person, der bedst kender dig selv. Men somme tider glemmer man det, når man er blevet til en klient. Jeg er for øvrigt glad for at mine tabletter tager toppen af smerterne - dybt taknemmelig. Kommunen har haft mere end 1 1/2 år til at arbejdsprøve mig - men jeg kom kun i arbejdsprøvning en gang. Jeg er sproguddannet - så jeg skal nok være det modsatte af det.
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejde i frivilligt regí (Røde Kors) lonsmann Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 6 19-09-2012 01:23
Ikke alle afklares... PerHolbæk Alt det andet 10 12-09-2011 19:12
Kan ikke afklares............... Mouse Alt det andet 6 01-03-2010 19:44
1.700 sager SKAL afklares i 2009 zuza Dit og Dat 7 02-12-2008 00:12
Fleksjob i offentlig regi Hejdien Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 01-05-2008 00:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension