K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2015, 14:04   #1
CurlyK
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2015
Indlæg: 14
Styrke: 9
CurlyK er ny på vejen
Ressourceforløb, hvis man siger nej hvad så

Hej

Jeg vil blot høre om, hvad der sker hvis man siger nej til ressourceforløb?

Min psykiater mener min tilstand er stadionær og kun forværres ved tiltag, så jeg frygter tilbagefald af min tilstand hvis jeg skal gennem ressourceforløb. Når hverken læge, Psykiatrisk hospital, Psykolog eller mindfullness kursus har hjulpet mig gennem 15 år, så aner jeg ikke hvad et ressourceforløb vil kunne gøre. Går på sygemeldt på 2. år i denne omgang og sygedagpengene ophører i starten af 2016.

Hvis jeg går med til ressourceforløb vil jeg så kunne få denne ydelse samtidig med min invalidepension fra mit pensionsselskab?
CurlyK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2015, 14:16   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Din invalidepension fra dit pensionsselskab vil enten stoppe eller blive modregnet 100%, det er lidt forskelligt fra selskab til selskab om de stopper ydelsen eller ej imens man er på ressourceforløbsydelse.


Hvad der sker hvis du siger nej, er nok lidt usikkert. Det er de færeste der har "turde" sige nej.
I princippet kan man jo sige nej, men kan man så komme videre. De vil altid kunne afvise fx. Pension med at alt ikke er afprøvet og man derfor ikke er færdig udredt.

Og hvilken ydelse man så vil få ved et nej, er også usikkert.

Er du over/under 40 år, da det har betydning for hvor mange ressourceforløb man evt. Kan deltage i. Er man over 40, kan man sige nej til nr. 2 m.v. Under 40 gives ikke pension uden ressourceforløb.

Nogle er desuden blevet sendt i ressourceforløb unden indhold = fred og ro, og det kan være rigtig svært at argumentere for at man ikke kan klare. Selv om man ikke kan se udviklingsperspektivet i dette. Ved du hvad de tænker er indholdet i dit ressourceforløb?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2015, 14:22   #3
CurlyK
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2015
Indlæg: 14
Styrke: 9
CurlyK er ny på vejen
Nej kender ikke indholdet endnu, skal til møde i denne uge.
CurlyK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2015, 15:25   #4
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af CurlyK Se meddelelser
Når hverken læge, Psykiatrisk hospital, Psykolog eller mindfullness kursus har hjulpet mig gennem 15 år, så aner jeg ikke hvad et ressourceforløb vil kunne gøre........
Ved mødet i kommunen bør du forlange en, skriftlig, forklaring på, hvorfor de vil sende dig i et ressourceforløb, og hvad det skal indeholde.
Husk, at din anmodning om at få papir på ressourceforløbets formål og indhold skal ske skriftligt. Og bed dem kvittere for modtagelsen. Det lyder besværligt, men det er vigtigt, at ALLE dine aftaler med kommunen er skriftlige!
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2015, 15:28   #5
CurlyK
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2015
Indlæg: 14
Styrke: 9
CurlyK er ny på vejen
Takker, det vil jeg gøre. Håber bare jeg kan overbevise dem om noget andet. Magter ikke at være i den uvished.
CurlyK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2015, 22:53   #6
hjulben
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2015
Indlæg: 59
Styrke: 9
hjulben er ny på vejen
Hvis det er en arbejdsskade sag der ikke er afgjort ejer de din sjæl, og du må aldrig sige nej til jobcentrets tiltag. Du skal vise din gode vilje, så må du finde ud af om dine evner rækker til deres krav. Har du allerede indtægt vil den blive modregnet krone for krone i ressourse ydelsen, og det er værd at kæmpe for sygedagpenge. da din indtægt ikke bliver modregnet der.
Hvis du ikke har noget økonomisk i klemme eller en sag jobcentret skal være med til at afslutte som f.esk en arbejdsskade sag, tror jeg ikke de kan gøre dig noget.
Er blevet opmærksom på at der er nogen der kan hjælpe til en nogenlunde pris eller måske gratis dem kan du måske kontakte Fuld valuta.dk
hjulben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2015, 14:47   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
System "Kafka".
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension