K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2007, 23:48   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Jobcentre anklages for svindel

Snyder din kommune også?


Citat:
Offentlige jobcentre snyder for at få flere penge fra staten. Sådan lyder anklagen fra flere medarbejdere ved jobcentrene, der skal hjælpe ledige i arbejde.
Citat:
Socialrådgivere på landets jobcentre bliver jævnligt presset af deres chefer til at snyde med, hvor mange kontanthjælpsmodtagere de har til samtaler inden for de lovpligtige tre måneder. Det sker, fordi centrene mister tilskud fra staten, hvis de ikke indkalder til samtale mindst en gang i kvartalet. Og det er ofte umuligt at nå.

Læs mere her:

http://avisen.dk/jobcentre-anklages-svindel-071107.aspx
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 07-11-2007 kl. 23:49. Årsag: indsat link
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 00:00   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jobcentre snyder arbejdsløse

Snyder din kommune?

Hvis nogen tør, kan de jo lægge deres kommunes navn ind på Nyhedsavisens kommentarer.

Måske k10 kan offentliggøre kommunenavne.

Vi kender jo nogle allerede.


Citat:
Mister støtten
Ifølge en lov, som regeringen indførte i 2003, skal kontanthjælpsmodtagere til en samtale med en socialrådgiver hver tredje måned for at blive motiveret til at komme i arbejde eller aktivering. Hvis ikke det sker, mister de kommunale jobcentre en stor del af støtten fra staten, der dækker 65 procent af udgifterne til kontanthjælpsmodtagere.

Nyhedsavisen har været i kontakt med flere socialrådgivere på landets jobcentre. Nogle mener ikke, at der svindles i deres område, mens andre under løfte om anonymitet fortæller, at det er udbredt. Eksempelvis opdigter ansatte falske datoer, når samtalerne indberettes til Arbejdsmarkedsstyrelsen, fordi man ikke kan afholde samtalerne inden for tre måneder.
Læs mere her: http://avisen.dk/jobcentre-snyder-ar...se-071107.aspx

Der er også mulighed for at kommentere artiklen.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 00:54   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hvad med de jobcenter der snyder med matchgrupper. dvs flytter borgere på papiret uden at lave den lovpligtige afgørelse, og iøvrigt informere borgeren, alt igen for ikke at have borgere stående for lang tid i feks match 5. dermed mister de nemlig også refusion.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 01:08   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, Pia...

Vi har jo set "tusindvis" af metoder her på k10.

Lægekonsulenterne lader sig misbruge, så de kan "opfinde" en ny "vigtig" undersøgelse, borgeren lige skal have for at få "dokumentation".

Denne såkaldte "dokumentation" bliver så "misfortolket", så borgeren hverken får fleks eller pension.

Så er der ventetid på at komme i arbejdsprøvning, så er sagsbehandleren syg, så er hun til møde, så virker telefonen ikke, osv. osv.

Behøver jeg skrive flere ting?

Pengene kommer før mennesket.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 13:11   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Claus Hjort raser over socialrådgiveres svindel

http://avisen.dk/claus-hjort--helt-u...lt-071107.aspx
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 16:23   #6
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
I min sag (sygedagpenge) figurerer der tre møder i træk, som aldrig har fundet sted. Problemet er hvordan dokumenterer man det??
Hvordan kan jeg dokumentere, at de IKKE har haft ringet de to af gangene og at jeg IKKE har været til personligt møde??

Det er påtalt overfor borgmesteren OG lederen af jobcentret og mine kommentarer er skrevet ind i journalnotaterne.

Jeg er såmænd slet ikke overrasket - kun glad for, at det kommer UD. Gad vide om folk er klar over HVOR korrupt det system egentlig er...?
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 18:54   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ministre har et ansvar for at følge op på deres lovgivning.
Altså hvordan lovgivningen virker i praksis.

Der er jo set utallige eksempler på, at ministre griber direkte ind, hvis tingene ikke går, som ønsket.

Her tænkes bl.a. på Fødevareminister, som måtte gå af.
Fødevareminister, som griber ind over for dyretransporter.
Og mange andre sager.

Hvorfor i alverden griber man så ikke ind, så borgerne får opfyldt retssikkerheden i sociale sager?

Man griber økonomisk ind over for kommunerne, men sørger stadig ikke for, at den enkelte borger får opfyldt retssikkerheden?
Det er da mystisk.

Retssikkerheden halter jo mere og mere, desto mere regeringen beskærer kommunernes budgetter. Mærkelig logik.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Svindel DUO indtager jobcentrene supersus Politik og Samfund 2 02-05-2012 11:25
svindel bmp24 Politik og Samfund 9 26-04-2012 11:33
aktivering med svindel i kolding østerbro Det er da strengt ! 2 10-11-2010 07:15
København anklages for millionsnyd Morgause Politik og Samfund 13 13-10-2010 01:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension