K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2007, 17:56   #1
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Angry Behandlingsmulighederne er ikke udtømte

Jeg er helt sikker på, at der er mange andre, der i dette forum, har fået afslag på fleksjob - blandt andet med begrundelsen - "dine behandlingsmuligheder er ikke udtømte".
Jeg har neurogene smerter efter en arbejdsskade og får epilepsi-medicin. Denne såkaldte behandling er ikke helbredende kun lindrende, men på trods af det, er det hovedhjørnesten for at nægte mig fleksjob. Jeg har gået til "behandling" siden oktober måned 2006 - hvor "behandlingen" blev intensiveret i juni måned 2007, fordi jeg fik en kraftig forværring i min smertetilstand som følge af en arbejdsprøvning. I al den tid har jeg fået epilepsimedicin og er nu på "fuld styrke". De tager kun toppen af smerterne - og jeg har ikke lyst til at være forsøgskanin for alskens slags medicin som lægevidenskaben kan finde på - jeg bliver jo ikke helbredt. Det er virkelig fortvivlende. Jeg vil meget gerne høre fra andre i dette forum, der også er "faldet for" termen "dine behandlingsmuligheder er ikke udtømte".
Jeg står i dag helt uden forsørgelse, men smerter er jo altid det værste.
Hører gerne fra jer.
vh Cherie
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 18:05   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
"dine behandlingsmuligheder er ikke udtømte".
Det afhænger jo meget af, hvad dine læger har skrevet, og af hvad kommunens læge har skrevet.

MEN... når kommunen skriver, at behandlingsmulighederne ikke er udtømte, så må kommunen jo pege på, HVAD du så skal behandles med.

På den ene side siger kommunen, at du "intet fejler", men samtidig siger kommunen, at du fejler NOGET, der KRÆVER behandling.

Kan du se logikken? Eller rettere - mangel på logik.

Kommunen ERKENDER, at du fejler noget.

Og indtil denne "fantastiske" helbredelsesmulighed opstår ved et mirakel, synes jeg, kommunen skulle tage sig sammen og hjælpe dig med et FULDTIDS-FLEKSBEVILLING.

Din kommune SKAL i din ressourceprofil indarbejde DINE kommentarer til din arbejdsevne, og til hvordan denne arbejdsevne kan udvikles.

Jeg kan ikke forstå, at din arbejdsevne skulle blive "udviklet" ved at være p-vagt med de ting, du fejler.

For mig at se, er det en ommer, og det er dejligt, at fagforeningen hjælper dig.

HVIS du kan bevise, at din tilknytning til arbejdsmarkedet er nedsat pga. dit dårlige helbred, kan du være berettiget til et FULDTIDSJOB, evt. på fleksbetingelser. Det kan din fagforening OGSÅ hjælpe dig med.

Din a-kasse mener jo også, at du fejler noget, så det må du altså have kommunen til at erkende.

Håber, andre kan svare også.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 07-11-2007 kl. 18:08. Årsag: rettet slåfejl
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 11:07   #3
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Unhappy Behandlingsmuligheder

Tak for dit positive svar. Dejligt. Jeg har en arbejdsskade, en diagnose og fordi jeg har neurogene smerter, så får jeg nogle tabletter, der skulle lindre på disse smerter. Kommunen har så en kærkommen mulighed for at træffe en politisk beslutning at lukke for "kassen" med begrundelsen "behandlingsmulighederne er ikke udtømte". Hvorefter jeg overgår til ægtefælleforsørgelse MEN i arbejdsskadestyrelsens regler står der, at den slags "behandling" ikke er rigtig behandling, fordi det kun er lindrende ikke helbredende.
Fint med regler, hvis de blot hænger sammen - og for øvrigt siger min læge, at der "ikke er flere behandlingsmuligheder".

Jeg tænker blot på, at andre også er i min situation, ikke? Vil meget gerne høre fra jer.
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Muligheder ikke udtømte? Rikke Jensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 23-04-2013 09:21
Alle muligheder skal være udtømte! Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 29 05-07-2011 14:28
Hvornår er alle behandlingsmuligheder udtømte og lidelsen varig ? Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 31 19-07-2010 22:29
Rejsning af førtidspension - udtømte behandlingsmuligheder ? TimeGuest Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 26-01-2010 10:25
Er alle behandlinger udtømte? Hvad menes der iht lovgivningen? V_Brask Alt det andet 10 25-11-2009 09:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension