K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2015, 14:27   #1
kig
Jack
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2014
Lokation: Frederikssund kommune
Indlæg: 31
Styrke: 10
kig er ny på vejen
Kommunens tidsfrister

Hej er der nogen der kan svarer på hvor lang tid kommunen må bruge på at gennemgå min sag før den sendes videre til rehabiliteringsteamet?

Jeg er i et jobafklaringsforløb (som rehabiliteringsteamet første gang indstillede mig til)

Nu skal jeg for anden til møde med rehabiliteringsteamet.

Min korr. sagsbehandler fortalte mig at min sag var lagt til gennemgang i kvalitetsudvalget og de ville se på den i uge 41. Jeg skriver til min sagsbehandler i uge 43 ( hun havde ferie i uge 42) om de havde nogle spørgsmål? hvorefter hun svarer mig således:

[I]Jeg har modtaget 50 mails efter jeg er kommet tilbage fra ferie og vi render til en del møder, så kan altså ikke svarer alle på samme dag.
som svar på dit spørgsmål så har kvalitetsudvalgte ikke gennemgået din sag og der er heller ikke nogen ledige tider i rehabiliteringsteamet før tidligst først i januar, så der er ingen stress..........

Jeg synes på ingen måde det er okay at hun skriver sådan tilbage til mig, at der er ingen stress, så derfor er der slet ingen tidsfrister de som kommuner skal overholde?
kig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2015, 15:35   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Der er ingen regler om hvorlænge de må tage, desværre

Og det er meget forskelligt far jobcenter til jobcenter hvorlang tid det kan tage.

Fra jeg fik at vide at jeg skulle møde rehabiliteringsteamet til mødet faktisk blev holdt gik der 1 år og 4 mdr. I min kommune har vi også et udvalg der gennemgår sagen inden det egentlige rehabiliteringsmøde (tjekker at alle papirer er tilstede m.v) og de var over tre måneder om at nå til min sag i bunken.

Desværre kan vi intet gøre, da der ingen regler er om tidsfrister og rehabiliteringsteam, så der er kun at rykke din sagsbehandler med jævnemellemrum.

Noget helt andet er hvordan hun taler/skriver til dig. Det er ikke dit problem eller skal skade din sag at hun har mange mails/opgaver m.v., det er total ligegyldigt og ikke noget hun skal lade gå ud over dig. Taler/skriver hun ikke i en ordentlig tone, så er det at klage over tiltaleformen ved jobcenterchefen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2015, 07:58   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu mener hun nok at det haster ikke ,på den pæne måde, hun kan sikkert ikke gøre for, der er vente tid i teamet, 3 mdr er meget normalt,

mange venter meget længere.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2015, 14:42   #4
kig
Jack
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2014
Lokation: Frederikssund kommune
Indlæg: 31
Styrke: 10
kig er ny på vejen
Tusinde tak for svar Gisne. Jeg har heller ikke selv kunne finde noget om tidsfrister, man bliver bare så frustreret og stresset over ventetider hele tiden.

Kh Kig
kig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2015, 15:24   #5
Snøvs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2012
Lokation: Rudersdal
Indlæg: 36
Styrke: 12
Snøvs er ny på vejen
Jeg sidder og bliver forarget over, at der ikke er tidsfrister for ventetiden for at få sin sag for Rehabiliteringsteamet.

Jeg har tidligere været i praktik. Denne praktik er trods god dokumentation og konsulentrapport aldrig blevet brugt til noget, da kommunen efterfølggende syltede min sag. Den først blev taget op igen, da jeg fremsendte en klage. Da jeg kom for rehabiliteringsteamet 3/4 år efter afsluttet praktik, blev jeg tildelt ressourceforløb, hvor en vigtig brig var en ny praktik. Argumentet var, at min praktik var forældet!

Det er jo skruen uden ende for mig og en hel masse andre, hvis ventetiden for at sagen kan komme for teamet overstiger ½ år!!!

Nu er jeg stort set igennem endnu en praktik. Så jeg skal vist forberede mig på, at være pågående over for min sagsbehandler.
Snøvs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2015, 17:39   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tidsfrister og embedsmænd`s magt...

Kære venner.

Til information.

Der findes følgende sagsbehandlingsfrister, svarfrister, sagsbehandlingstider etc

Lovbundne frister:

Folketinget beslutter eksempelvis: aktindsigt 10 kalenderdage, misbrugsbehandling 14 dage etc.

Servicefrister.

Som er fastsat af embedsmænd i eksempelvis Ankestyrelsen etc, hvor de kan justerer disse frister alt efter hvor travlt de har.

Sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens § 3stk.2

Hvor, hver enkelt af de 98 kommunalbestyrelser vedtager og offentliggører disse sagsbehandlingsfrister. Sagsbehandleren skal, som udgangspunkt behandle en given ansøgning om hjælp til afgørelsen inden for den politiske frist, men kan undtagelsesvis udsætte en afgørelse, hvis der mangler væsentlige oplysninger, imod at borgeren skriftlig får meddelelse om en ny sagsbehandlingsfrist.

Der skal fastsættes frister inden for alle områder hvor der falder en afgørelse og dermed en ankemulighed.

Sagsbehandlingsfristerne kan være forskellige fra kommune til kommune.

Selv meget korte sagsbehandlingsfrister skal vedtages og offentliggøres.

De offentliggjorte frister skal inden for 1 år være afsluttet iht fristerne i op til 80 - 90 % af tilfældende, ellers skal sagsbehandlingsfristerne justeres til realistiske frister, således at borgeren kan se hvilket serviceniveau politikerne tilbyder borgerne.

Kommunerne har gennem tiderne gjort meget for ikke at oplyse borgerne om disse sagsbehandlingsfrister, som Folketinget vedtog ved lov i 1998 og skærpet på k10`s foranledning 20009.

K10 har kæmpet i 11 år for at få kommunerne til at overholde disse vigtige sagsbehandlingsfrister, som kan ses her:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664

Så bliver vi forvirret fordi kommunerne oplyser at at førtidspension tager 3 måneder, men...............................

Det er når sagen overgår til behandling ved kommunens "Pensionsteam" der træffer den endegyldige afgørelse. Så har de 3 måneder til afgørelse, men.....


.... for at komme der kan der gå mange år med undersøgelser, arbejdsprøvninger, tvungen operation, tale med sin egen ugle og andre mærkværdige tiltag for at trække tiden ud.

Udover dette findes der en sagsbehandlingsfrist på 3 måneder, hvis du selv søger eksempelvis førtidspension iht § 17, stk.2 på det foreliggende grundlag, men........

..... det gør man aldrig uden at have søgt aktindsigt.

Det var en ordentlig smøre, som forhåbentlig har hjulpet til forståelse.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-10-2015, 19:08   #7
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jeg har lavet en tråd herinde, der hedder Min Kamp for Retssikkerhed i Rehabiliteringsteamet - der kan du læse om tidsfrister og svar ifm. ventetid til rehab teamet
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2015, 16:44   #8
kig
Jack
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2014
Lokation: Frederikssund kommune
Indlæg: 31
Styrke: 10
kig er ny på vejen
Tak til Peter og Bodrum for jeres svar^

Jeg ved ikke om jeg er dum eller...... jeg kan stadig ikke finde ud af hvor længe de må være om at sende min sag for rehabiliteringsteamet. Har været på kommunens hjemmeside og der står intet om behandlingstid på lige netop dette?

Jeg er netop også mega bange for der går så lang tid så praktikker, lægeattest samt udtagelser fra spec.læge er blevet forældet iflg. kommunen og man så skal starte forfra igen.
Jeg har også en arbejdsskadesag fra 2011 (erhvervstab) der ikke kan blive færdig behandlet hos arbejdsskadestyrelse før kommunen har afklaret mig.
Det hele kører bare i ring
kig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2015, 18:21   #9
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
svarfrister

Det her er en farce. Hvad i himlens navn hjælper det med lovtekster, hvis kommunerne ingen konsekvens får for at overskride dem. De finder på alt muligt hurlumhej til at tryne syge mennesker. Jeg kan ikke bruge den lov til noget som helst da den ingen opsættende virkning har.
Jeg har været i det absurde teater siden 2008, og det er slet ikke slut.
Det bliver først slut den dag jeg dør, og så kan alle andre smage samme sure dessert. Uanset hvad, så er det en ørken af vanvid og ondskabsfuldhed man udsættes for. Hvem er det der søger de jobs, hvor de skal afgøre et menneskes skæbne. Er det folk med hjertevarme og empatiske evner? er det folk der i det tredje rige ville være guf? hvad tror I?
Er det mennesker der selv har haft et lorte liv med manglende kærlighed eller er det mennesker der gerne vil lindre?
Jeg er selv ved at blive ædt op af vrede mod systemet, men har i dag fået en lille sejr, som jeg vil skrive om i en anden tråd, hvor overskriften bliver: arbejdsmarkedets styrelsen, da jeg eller s har skrevet for mange tegn.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2015, 23:02   #10
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Jeg tør ikke svare, for det vil blive til en frygtelig remse, som sluttelig vil kunne bringe mig for retten i xxx sager i forskellige love om både X, Y og Z

man kæmper fortsat

og drømmer om, at de selv må ende i deres egen suppedas

Men sådan har jeg det:
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension