K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-10-2015, 15:11   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Lægeudtalelser. ved res. forløbets slutning?

Nu er mit ressourceforløb slut og der skal igen hentes lægepapirer og speciallægepapirer.
Der ligger psykiaterudtalelser og de skal sikkert indhentes på ny - men nu blev min tilknytning til psykiateren afbrudt af nye regler i Juni, hvorefter man kun må have 20 gange hos en psykiater.

Jeg forestiller mig, at man ved genbehandlingen af sagen vil se bort fra psykiaterudtalelser, da jeg ikke kommer hos en - eller sender mig til en af deres egne, hvilket jeg meget nødig vil.

Er det klogest at søge forbindelse med en god og venlig psykiater på forhånd - eller afvente?

Hvad synes I?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 15:16   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Psykiateren kan forlænge folk, hvis de mener at der er behov for det.
Jeg har netop snart opbrugt mine gange, så spurgte min psykiater hvad der så skete. Hun svarede, at så kunne hun bare forlænge, så jeg fik flere gange

Så synes du skal kontakte din psykiater, og høre om du kan få et par gange, for at kunne få lavet de papirer
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 16:26   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Skal udtalelsen bruges til at du igen skal møde rehabiliteringsteamet, er loven meget klar og enkel - de må kun benytte regionens kliniske funktion for en udtalelse (de har også psykiatere tilknyttet), men det er den kliniske funktion der bestemmer hvilken læge du skal tale med. Mit jobcenter havde sendte besked til klinisk funktion om at de ville have en psykiater udtalelse, for at få vurderet min sag og få bekræftet deres mening om at min fysiske rygskade måtte have en psykisk årsag.

Klinisk funktion jordede dem fuldstændig og afviste både psykiater og psykolog, med begrundelse i at det var unødvendig og spild af tid så min vurdering blev lavet af en samfundsmediciner, efter hun havde konferet med en gigtlægt, psykolog og deres egen socialrådgiver
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 19:57   #4
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jo, men de beder jo alligevel min praktiserende læge om udtalelser....., så hvorfor ikke psykiater?
Jeg har ikke den type funktionsnedsættelse som du. Jeg er bare asperger med en hel del indbyggede og erhvervede svagheder og skavanker.

Jeg tror, jeg af egen drift tager kontakt med en psykiater, der kender området og ser, hvad han siger.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2015, 21:44   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er underordnet hvad vi fejler, loven er ens

De SKAL indhente udtalelse fra den praktiserende læge og hvis de ønsker en speciallægeudtalelse som fx. fra psykiater SKAL OG MÅ de kun gøre det ved klinisk funktion, ellers er det lovbrud
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2015, 15:20   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ok, det vil måske være bedre.....hvis de er på klientens side....
Min psykiater var også grundigt træt af at få sine udtalelser ignoreret.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2015, 17:07   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
De er ihvertfald uafhænige af jobcenteret, netop fordi det er lovbestemt at de skal bruges, behøver de ikke lefle for jobcenteret for at få "kunder i butikken = henvisninger", som privat praktiserende kan opleves som

Jeg oplevede ihvertfald at jobcenteret blev godt og grundigt sat på plads af dem
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2015, 19:51   #8
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jamen, så vil jeg stoppe min hektiske aktivitet på dét punkt

(fedt, at der er kommet en smiley, der ikke griner lusket)
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2015, 15:08   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hører der en vurdering til fra klinisk funktion, hvis man har en varig diagnose? Det kan jeg ikke lige gennemskue. Ved du det?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2015, 16:32   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
I min sag vurderede de både hvad min skade betød for mig fysisk, psykisk og socialt og iforhold til arbedsmarkedet.

De vurdere også at mine skånebehov ville arbejdsmarkedet ikke kunne honerer,

Desuden fastslog de at jeg var velbehandlet fysisk, psykisk og socialt, at det var varigt og stationært samt at der ingen udviklingsmuligheder er.

De skrev desuden at de ikke kunne pege på indhold i et ressourceforløb

Er det det du mener med vurdering?

Jeg fik så mundtlig tilbud om et par samtaler med deres psykolog om det at miste sin arbejdsidentitet, men det ville de ikke skrive i rapporten, da det ikke ville kunne hjælpe mig mod et arbejde og de ikke villa have at jobcenteret greb den ifth til yderligere tiltag. Det var et tilbus imellem mig og dem og det ville de ikke blande jobcenteret ind i
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension