K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2015, 09:36   #1
Ingeman
Medlem
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2014
Lokation: Hjørring
Indlæg: 11
Styrke: 10
Ingeman er ny på vejen
Hjælp please.Træde mølle ressource forløb

Hjælp . Hej alle ,har i 20 år fået medicin hver dag pga. Depression. Har altid passet mit job,kæmpet dagligt.Så for 4 år siden skete der noget i mit liv,der stressede mig helt vildt,stod på i 18 mdr. Gik helt ned. Sendt til psykriater, 10 mdr. Hos ham ,en udtale der sagde jeg aldrig kom i job ,måtte tage de gode dage der var ,og leve med de dårlige. Kronisk dep. Og anasteni.
Er i jobtræning 3 gange 2 timer om ugen. Sagsbehandler vil gerne jeg kommer til distrikts psykriater , og samtidig vil hun indstille mig til fleks job.

Et besøg hos distrikts psykriater ,sender mig til indlæggelse , fordi jeg svarer ærligt at jeg ind imellem tænker på at forlade denne jord .ikke noget akut ,og ikke noget jeg ville gøre. Nå men bliver indlagt . Får en læge fra Bulgarien ,der mener jeg har en personligheds forstyrrelse. Sendes hjem efter de 14 dage ,og skal så udredes for dette.
Kommune meddeler mig så de lukker kassen,da lægen har skrevet der er ikke udsigt til bedring. Sådan bang bang,banket helt i bund. Fem mdr.går,uden nogen indtægtkommer så i ressource forløb,hjælp fra fagforening. Så 8 mdr efter den diagnose der kostede mig alt ,bliver det afklaret det var en fejldiagnose. Men ak ,det hjalp ikke mig ,troede jo de så skruede tiden tilbage.men nej.
Er i jobtræning igen.
Afslutter så i distrikts Psykritri , periodisk dep. Lyder skrivelsen på. Ikke et ord om at min krop ikke besidder noget energi,hver dag en kamp ,samt stress vælter mig totalt. Og nu på 4 år ikke kan huske hvad jeg skal om 5 min.

Så derfor jo ingen diagnose der kan hjælpe mig. Hvad gør jeg nu ,er helt brændt sammen i hovede og krop. Hjælp
Ingeman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2015, 10:54   #2
Komunens Offer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
Komunens Offer er ny på vejen
Hvis du har på skrift at det er en fejldiagnose, så må din fagforening eller andet jo kunne hjælpe dig med at klage over at de lukkede kassen dengang, når det nu er afgjort på urigtigt grundlag.(du kunne måske få noget refunderet, af det du har måtte undvære)

Men det hjælper dig nok ikke meget på din nuværende situation, men du er jo nok nødt til at klare det du kan, og ikke mere, og kan du ikke klare flexjob i de timer du har, ja så må du jo drosle ned, for fordi de siger at du kan, er jo ikke ensbetydende med at du faktisk kan, og det må du jo fortælle din sagsbehandler om.
Du skal jo under ingen omstændigheder, få det mere dårligt end du har det nu, det skal jo gerne gå den anden vej, hvis det da kan.

Hvis de mener du har periodevis dep. så skal du da hjælpes, for du kan jo tydeligvis ikke selv som tingene står lige nu.
Kommunen kan jo heller ikke bestemme hvornår du er periodevis dep. det kan du jo heller ikke selv.

Hvis du mener at du ikke kan arbejde, huske, have en tålelig hverdag, og måske ønsker FP, flexjob for at du kan få ro, så må du nok bero dig på at det bliver en hård kamp, og man kan jo ikke leve uden penge.

Din jobtræning er jo netop for at de kan komme frem til en konklusion, om at du har en vis arbejdsevne, og derfor vil du ikke kunne komme i betragtning til Fp, fordi du netop viser dem at du kan klare 3 x 2 timer ugentligt.
Så derfor vil du bare ende med at blive parkeret der hvor du er nu, eller tilsvarende.

Det vil altid være en dårlig ide med at opgive livet, da det jo ikke løser problemerne, jo måske for dig, men du har vel andre at tænke på ud over dig selv.
Det er svært at stå med selv, og har du ikke nogen du kan snakke om med det, for det er da en ubehagelig ting at gå og tænke på selv om det kun er indimellem.
Du er nødt til at finde nogle lyspunkter og fokusere på dem i dit liv, og ikke se det hele negativt, og ved godt at det er svært, men noget må du have du kan fokusere på, og byde på i livet.
Du skal nok sætte dig nogle mål for fremtiden, selv om de måske bliver skudt ned af kommunen mere end en gang. og det er en nedtur hver gang, det sker, men så må du sætte dig nogle nye mål, du selv kan honorer, og ikke hvad andre mener du kan.

Du skal da have livskvalitet, og glæde i din hverdag, og hvis dit mål kunne være at have de 3 x 2 timer dagligt, eller mindre, må du jo satse på det, og gerne spørge hvis der er ting du er i tvivl om, ikke at jeg kan hjælpe dig men der er mange andre herinde der har gode råd, og du kan søge på hvad dine muligheder er, og du kan også vælge at gå til din egen læge og snakke med ham om hvad du kan gøre, eller hvad han kan hjælpe dig med, når det nu er så belastende for dit liv, og din eger situation.
Det vil måske være dit første skridt, og konsultete ham om det, og ligge alle kortene på bordet for ham/hende, uden filter, så lægen måske kan vurdere hvad det kunne være bedst for dig.

Din sagsbehandler er den sidste du skal betragte som en "ven" eller rådgiver, du bliver nødt til selv at tage de skridt selv om det måske lige nu ser hårdt ud, for en sagsbehandler har slet ikke den dagsorden, som mange tror, for de sider på den anden side af bordet.

Håber det måske kunne hjæpe dig lidt, og at du kan se på andre muligheder for dig selv.
Komunens Offer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2015, 11:28   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.737
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Ingemann

Bliv her på din tråd fremover, så bliver det lettere for os andre.

Læs og følg disse råd for nye på k10:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Håber du har en som du kan drøfte problemstillingen med da det største problem bliver at forstå lovgivningen og det kommunen siger og skriver til dig.

Men hvis ikke du har, skal du omgående søge aktindsigt 100% ved alle læger, speciallæger, hospitaler og kommunen.

DU skal vide og forstå alt hvad andre skriver i og til din kommunale journal. Fordi hvad der skrives i din kommunale journal er grundlaget for alle fremtidige afgørelser. Kun kommunen kan afgøre, alle andre indstiller.

Din praktiserende læge er en vigtig medspiller i din sag.

Aktindsigt.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Læger, speciallæger, hospitaler
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen, Ankestyrelsen etc
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Det bliver dit første skridt, som du vil fortryde bitterligt senere hvis ikke du søger aktindsigt.

Kommunen er ikke interesseret i diagnoser men udelukkende din arbejdsevne.

Alt imellem dig og kommunen foregår skriftligt, ingen hyggelige telefonsamtaler.

Fornemmer du er over 40 år, bekræft!

Tag det roligt nu skal du begynde at forstå lovgivningen og have svar på alle dine spørgsmål. Nu er du ikke alene mere, men kan bruge k10 24/7.

I forbindelse med den forkerte diagnose og medfølgende stop af dit forsørgelsesgrundlag råder jeg dig i første omgang til skrive til din sagsbehandler:

"Kære XXXXX

VEDR.: XXXXX XXXXX vejledning iht Retssikkerhedslovens § 7

I forbindelse med fratagelse af mit forsørgelsesgrundlag grundet en forkert diagnoser udbeder jeg mig om skærpet vejledning iht Retssikkerhedslovens § 7

http://www.socialjura.dk/content-sto...sikkerhedslov/

"§ 7. Senest 8 uger efter første henvendelse om løbende hjælp til forsørgelse skal kommunalbestyrelsen foretage en vurdering efter § 6. Dette gælder dog ikke for personer, der er omfattet af et kontaktforløb efter kapitel 7 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, samt personer, der er omfattet af et opfølgningsforløb efter kapitel 6 i lov om sygedagpenge. "

En vejledning som jeg på ingen måde har modtaget.

Jeg ser frem til denne vejledning og de muligheder jeg har for tilbagebetaling af mit tilgodehavende.

Med venlig hilsen

XXXX XXXXX"


Men først aktindsigt, hold orden i alle disse papirer, der kommer mange og så dukker der flere spørgsmål op.

Nu er du begyndt på en lang vandring som munder ud i afklaring.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-10-2015, 11:39   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De stoppede pga at der ikke var udsigt til bedring.. så essensen er vel om der er udsigt til bedring.

Er det blevet bedre siden da - tror du selv at det bliver bedre så du kan arbejde mere ?
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2015, 12:24   #5
Ingeman
Medlem
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2014
Lokation: Hjørring
Indlæg: 11
Styrke: 10
Ingeman er ny på vejen
Tusind tak for svar,er yderst taknemlig for det. om jeg har på skrift det var en fejldiagnose ved jeg ikke,kom blot til udredning på bagrund af diagnosen,hvor den blev afvist,og istedet bekræftigede den min læges og psykriaters tidligere fælles diagnose, nemlig svær dep.og neurasteni.
derfra udskrevet til distrikts psykriatrien,der blot skrev periodisk dep.pt. af lettere grad.men der var sygedagpenge jo stoppet. i ventetiden til den udredning på nævnte fejl diagnose,kom jeg så i ressource forløb.3 gange 2 timer om ugen.klarer ca 75% af den tid.

Før alt dette ,da jeg først blev uarbejdsdygtig ,ca. 3,5 år siden kom jeg i jobtræning på sygedagpenge, hvorefter sagsbehandler ville indstille mig til fleks job. og så skete den uheldige og ødelæggende for mig, fejldiagnose. stop for alt.

Har taget medicin hver dag i 22 år,alt udtrapning gået galt. har fungeret i alle årene,ikke haft det godt på noget tidspunkt. dog passet normalt fultidsjob,uden kontakt til kommune før dette. jeg er midt i 40erne. min læge holder stadig fast i hans diagnose,men kommunen beder ikke om udtale fra ham. jeg tror selv på en tilknytning til arbejdsmarked på 6 timer ugentligt. trods min egen læge holdt på FP. for 3 år siden,har jeg stædigt holdt fast i tilknytning til arbejde.

beklager det er lidt rodet skrevet.

Tusind tak for svar,er yderst taknemlig for det. Det du der beskriver med aktindsigt mm. magter jeg bare ikke.
om jeg har på skrift det var en fejldiagnose ved jeg ikke,kom blot til udredning på bagrund af diagnosen,hvor den blev afvist,og istedet bekræftigede den min læges og psykriaters tidligere fælles diagnose, nemlig svær dep.og neurasteni.
derfra udskrevet til distrikts psykriatrien,der blot skrev periodisk dep.pt. af lettere grad.men der var sygedagpenge jo stoppet. i ventetiden til den udredning på nævnte fejl diagnose,kom jeg så i ressource forløb.3 gange 2 timer om ugen.klarer ca 75% af den tid.

Før alt dette ,da jeg først blev uarbejdsdygtig ,ca. 3,5 år siden kom jeg i jobtræning på sygedagpenge, hvorefter sagsbehandler ville indstille mig til fleks job. og så skete den uheldige og ødelæggende for mig, fejldiagnose. stop for alt.

Har taget medicin hver dag i 22 år,alt udtrapning gået galt. har fungeret i alle årene,ikke haft det godt på noget tidspunkt. dog passet normalt fultidsjob,uden kontakt til kommune før dette. jeg er midt i 40erne. min læge holder stadig fast i hans diagnose,men kommunen beder ikke om udtale fra ham. jeg tror selv på en tilknytning til arbejdsmarked på 6 timer ugentligt. trods min egen læge holdt på FP. for 3 år siden,har jeg stædigt holdt fast i tilknytning til arbejde.

beklager det er lidt rodet skrevet.

Tak for svar
Det med udsigt til ingen bedring var det fejldiagnosen sagde,den sagde jeg ikke kunne være i jobtræning BLA. selv om jeg var det.
derfør sagde min læge og psykriater jeg var stationær i min sygdom,det blev smadret af den fejldiagnose
Ingeman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2015, 13:58   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.737
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tænk over vores råd i et par dage...

Kære Ingemann

... prøv at nyde weekenden og vend tilbage til din sag i tankerne.

Men du må IKKE undlade at søge om aktindsigt!!!!!

Har du ikke en ven, familiemedlem eller nabo der kan hjælpe dig med at vende sagen med?

Men aktindsigt må du ikke undlade. Tænk over det.

Du nævner, at din praktiserende læge fastholder at du burde have bevilget førtidspension.

Du nævner, at du vurdere at du kunne arbejde max 6 timer om ugen for at fastholde dig på arbejdsmarkedet.

Glem hvad du, lægen mener og syntes.

Kommunen arbejder kun efter din arbejdsevne og DOKUMENTATION for hvor stor din arbejdsevne er.

Der er medborgere der bliver arbejdsprøvet i ned til 720 sekunder om ugen liggende i hospitalssenge!

Det er den virkelighed du og din praktiserende læge udelukkende skal forholder Jer til. Ikke hvad I taler om eller mener i samtaler.

Men, ...................

Med din tilladelse har din praktiserende læge, som den eneste, tilladelse og mulighed for at tilsende kommunen sine vurderinger om sine lægefaglige meninger. Fleksjob, førtidspension eller andet.

Men den praktiserende læge kan kun INDSTILLE, ikke AFGØRE.

Det sker gennem en LÆ 165

"Forslag om socialmedicinsk sagsbehandling"

http://ekstern.infonet.regionsyddanm...n-terminal.pdf

Stationær-begrebet...... skal du kende til.

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...dagpengeloven/

Lægeligt set er det tale om en helbredsmæssig stationær tilstand, når samtlige følgende betingelser er opfyldt:

den eller de behandlende læger ikke finder behov for yderligere diagnostik,
lægerne vurderer, at tilstanden er fyldestgørende behandlet, og
der er gået den tid, lægen har angivet for, at behandlingens fulde virkning kan bedømmes.

Alle tre forhold skal være gældende.


Her bruger kommunerne mange små finesser til at erklære dig "stationær" den ene dag og den anden dag for "ikke-stationær" alt efter hvad kommunen vil opnå, sygedagpengestop ela.

Hvis du ønsker en afklaring af din situation inden for rimelig tid, skal du være aktiv og have forståelse for hvad der skrives i din kommunale journal.

Ellers kan du bruge år frem, hvor du ikke får den afklaring.

Derfor vil jeg opfordre dig endnu engang til at søge aktindsigt og drøfte det med een du har tillid til.

Hvad der skrives i din kommunale journal SKAL være korrekt og der må ikke mangle noget.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 16-10-2015 kl. 14:55.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-10-2015, 14:18   #7
Ingeman
Medlem
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2014
Lokation: Hjørring
Indlæg: 11
Styrke: 10
Ingeman er ny på vejen
Tusind tak
Ingeman er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension