K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2015, 20:01   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Anke ikke sendt videre til Ankestyrelsen!


I erfarne mennesker!
Da mit ressourceforløb er færdigt på Fredag og sagen skal gennemgås og vurderes igen, ringede jeg til Ankestyrelsen for at høre, hvor langt de var i behandlingen af min (min sagsbehandler i Den Sociale Retshjælp´s) klage over kommunens meget manipulerende nej til pension (§17.2).

Ankestyrelsen har ingen sag på mit personnummer, så kommunen har fastholdt deres nej og har ikke sendt anken videre!

Hvordan skal jeg forholde mig til det, når det hele skal gennemgås?

Foreløbig har jeg sendt den oprindelige klage til min koordinerende sagsbehandler, som ikke var vild med, at der kom flere dokumenter.
Den skal ligge ved sagen!

Hvad ville I gøre?

Forøvrigt skal der jo igen samles udtalelser fra læger.Min praktiserende er den samme, men på ansøgningstidspunktet var jeg tilknyttet en psykiater. Det er jeg ikke nu, for de nye regler gør, at vi måtte skilles.

Skal jeg finde en ny? Er der nogen, der har erfaring med denne situation?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 20:27   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bekræft...........

Kære Mukke

At du har modtaget en afgørelse fra kommunen.

Hvilken dato har du modtaget denne afgørelse?

Du var ikke enig i kommunens afgørelse og ankede afgørelsen til kommunen.

Hvordan afleverede du anken til kommunen, digitalt eller personligt og dermed modtog du vel en kvittering?

Jeg bemærker, at din sagsbehandler ikke ønskede flere dokumenter i din sag.
Mon ikke denne skulle finde sig et andet job, uden for meget papir?

Vil det sige at du taler med din sagsbehandler, trods vi fraråder det på det kraftigste.

Du har naturligvis læst vores begynderråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 14-10-2015 kl. 20:50.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 21:02   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nej,rolig!
Jeg har kun været til et møde hos hende sammen med min mentor.
Det var der, hun stakmig den plade, at der "kun må være 50 dokumenter i en §17.2 sag" - eller sagde hun sider? Min mentor var heller ikke kvik nok lige i situationen.
Jeg ruller tilbage til sent Okt. 2014.
Møderne med rehab og kommune var slut. Min sagsbehandler fra Den SocialeRetshjælp var med som partsrepræsentant, så hun talte ved møderne.
Kommunens nej kom og sagsbehandleren skrev en begrundet klage og sendte den digitalt til kommunen 29/10 og jeg har, så vidt, jeg husker en bekræftelse på, at kommunen har modtaget denne klage. Kommunen skrev tilbage, at de fastholdt afgørelsen,men sendte IKKE sagsbehandlerens klage videre til Ankestyrelsen, som reglerne byder.
Jeg kan ikke lige sidde her og reproducere de eksakte datoer.

Nu skal jeg til at se den koordinerende noget oftere, så noget vil uvægerligt blive mundtlig udveksling.
Jeg skal bare vide, hvad der SKAL være på plads.

Sidst redigeret af mukke; 14-10-2015 kl. 21:06.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 21:20   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvis du/I har modtaget en skriftlig afgørelse...

Kære Mukke

... og har indsendt en digital anke over afgørelsen, til kommunen den 29 - 10 -2014.... så er der gået 1 år, hvor loven har en lovbunden frist for kommunen der skal videresende din anke til Ankestyrelsen inden 4 uger præcis, hvis de fastholder afgørelsen.

Men da det lyder som om det er en anke over et afslag på førtidspension § 17, stk 2, på det foreliggende grundlag.

Her er der en lovbunden frist på 3 måneder til afgørelse for kommunen.

Hvad gør du:

Du henvender dig til kommunens Borgerrådgiver

http://www.kk.dk/indhold/klag-til-borgerr%C3%A5dgiveren

Derefter tager du en samtale med din sagsbehandler fra Den Sociale Retshjælp og overvejer en klage til Statsforvaltningens Tilsyn

http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=5796

Da du tidligere ikke har søgt aktindsigt har du ikke opdaget at anken manglede i din journal ved Ankestyrelsen.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 21:33   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Klagen af 14/11 ´14, over afslaget i første omgang, var skrevet af sagsbehandler i Den Sociale Retshjælp.

Der er en kvittering til sagsbehandleren formodtagelse af hendes klage på mine vegne pr. 18/11. Den er sendt til hende 19/11.

Jeg selv modtog en AFGØRELSE, skrevet 26/11 2014, hvor der stod, at man fastholdt nejét og at jeg ville høre nærmere fra Ankestyrelsen (som ikke fik klagen tilsendt).

Jeg ansøgte 14/5 2014 om pension på det foreliggende. Lige inden sommerferien var jeg til første rehab møde, som blev en ommer - dels på grund af tidnød og dels fordi der i rådet sad en, jeg havde gået på HF med og kendt privat dengang.
Derfor blev der et nyt møde efter sommerferien.

Jo, jeg har hele tiden,løbende, søgt aktindsigt.

Sidst redigeret af mukke; 14-10-2015 kl. 21:43.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 21:47   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Hvad ville I gøre?
Jeg ville starte med, at undersøge hvor en klage over sådan noget rod skal rettes til.

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Derefter tager du en samtale med din sagsbehandler fra Den Sociale Retshjælp og overvejer en klage til Statsforvaltningens Tilsyn
Og eftersom der her anbefales, at overveje en klage til Statsforvaltningens Tilsyn, så ville det nok blive dem jeg ville sende klagen til.

Og så tror jeg ikke, at jeg ville kunne lade være med, at skrive et meget vredt brev til samtlige byrødder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 21:53   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Så har jeg nok været for fredelig.Jeg har skrevet til Matthæusgade idag og spurgt hvorfor, idet, jeg gør opmærksom på at jeg har ventet et år!

Skal jeg stadig skrive til Statsforvaltningens tilsyn? Det lyder drabeligt. De kan jo kun uddele en næse til forvaltningen.

Hvad er byrødder? Hvad har de gjort?

Jeg har ikke rigtig fantasi til at forestille mig, hvad jeg skulle skrive og jeg kender ikke til de instanser.
Der er ligesom ikke nogen, der kan gøre noget ved det.

Har de glemt det, så har de glemt det.Hvad kan man gøre ved det?

Jeg forestiller mig ikke, at Ankestyrelsen så vil træffe en hurtig afgørelse.

Sidst redigeret af mukke; 14-10-2015 kl. 21:56.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 22:23   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Lad dig ikke duperer....

Kære Mukke.

..... alle omkring dig er ansat til at servicere dig iht lovgivningen på en høflig og korrekt måde.

Omgivelserne er ikke klogere end os andre.

Kontakt Borgerrådgiveren omgående.

Du skriver bare til Tilsynet på den E-mail adresse der nævnes på siden hvor du beskriver det hændte.

Så høre du nærmere fra Tilsynet.

Tilsynet går ikke ind i enkeltsager, men udelukkende tage stillig til om kommunen har overholdt lovgivningen.

Men de beslutter desværre selv om de vil starte en Tilsynssag.

Min erfaring er at de som mange andre offentlige styrelser køre deres eget race og afviser dokumenterbare ulovligheder.

De har aldrig brugt deres sanktionsmuligheder i sociale sager. Men hvis ingen protestere imod dette vanvid kommer mange nye i klemme.

Klag, for din egen skyld for at blive mere erfaren. De er til for dig og ikke omvendt.

Men først Borgerrådgiveren.

Men kommunen får jo et problem med den videre sagsbehandling og afgørelser efter indstilling fra Rehabiliteringsteamet, da ingen kender den øverste myndighed, Ankestyrelsens afgørelse på din klage.

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...a-1735962e753d

"Genvurdering af borgers klage"

Derfor Borgerrådgiveren for udredning af din sag. Kørt i sænk af uvidende og/eller frække sagsbehandlere som ikke kan lide papirer i din journal.

Undskyld mig, hvad F..... bilder de sig ind.

Borgerrådgiveren i morgen ellers spilder du kostbar tid til skade for dig.

Det er en meget alvorlig sag ikke at sende din klage videre til Ankestyrelsen:

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...g-i-klagesager

"Hvis en garantiforskrift ikke overholdes, medfører det som udgangspunkt ugyldighed for den trufne afgørelse.
Hvis fejlen ikke skal medføre ugyldighed,skal myndigheden kunne bevise, at den begåede fejl ikke har haft indflydelse på afgørelsen
".

Sideløbende har du selv denne mulighed, at kontakte DUKH for en samtale. De er ganske flinke og professionelle men har travlt pt.

http://www.dukh.dk/fa-radgivning/inf...efonradgivning

Herunder finder du yderligere informationer om, hvordan du får telefonisk rådgivning i DUKH. Klik på de enkelte overskrifter på de områder, som du ønsker yderligere information om. Du kan også klikke på "vis alle", hvis du ønsker alle informationer. Finder du ikke svar på dit spørgsmål her, er du velkommen til at sende en mail til [email protected]

Mandag: 9-15
Tirsdag: 9-15
Onsdag: 9-13 (kun åben for administrative henvendelser - ingen rådgivning denne dag)
Torsdag: 9-17 (obs - kontoret lukker kl. 15.00 denne dag)
Fredag: 9-15
Ring på 76 30 19 30

Hilsen Peter

Bilag,

Her ser du hvad der sker hvis ikke DU overholder din ankefrist på minuttet, så afviser kommunen hvis ikke de har modtaget din anke inden 28 dage på minuttet. Hvis du bare er 10 minutter for sent bliver DU afvist med din klage:


En del kommuner dateres deres afgørelse een dato, men afsender først posten flere dage efter således at kommunerne opnår at du har kort tid til at anke og dermed overskrider de 28 dage. Så betænk dig ikke med at klage og følge mine råd.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...det-klagefrist

Sidst redigeret af phhmw; 14-10-2015 kl. 23:03.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 23:17   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Peter, jeg gør præcis som du siger,- skridt for skridt.
Du har ret.
Tak for det :-)

Har med det samme skrevet til Tilsynet.
Borgerrådgiveren ringer jeg til imorgen.

Jeg har før haft kontakt med DUKH.
Skal jeg bare spørge dem om principperne?
Undskyld, men jeg kan ikke overskue meget for tiden.

Sidst redigeret af mukke; 15-10-2015 kl. 00:16.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2015, 02:31   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det med at der kun må være 50 sider i en sag til rehabiliteringsteamet fik jeg også at vide, da min sag skulle i rehab teamet.

Så jeg satte mig ned og besluttede hvilke sider jeg mente skulle med for at belyse sagen som den var beskrevet i den indledende del til rehab teamet. Det er jo den dokumenterne skal understøtte.

Min sag til rehab teamet fyldte, inklusiv den indledende del af rehabiliteringsplanen, lige under 50 sider.

Husk det er DIN sag.

Sidst redigeret af Akvamarin; 15-10-2015 kl. 02:34.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension