K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-10-2015, 17:12   #1
Soffy5
soffer
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2015
Lokation: halsnæs
Alder: 65
Indlæg: 1
Styrke: 0
Soffy5 er ny på vejen
ressourcefoløb vs egen invaliderente?

Har læst en del indlæg og svar, men er noget usikker på, hvordan regler og love er i dag (okt. 2015).
Vil jeg kunne benytte § 33 i min situation, hvor pensionsselskabet vil udbetale invaliderente primært pga mine psygiske belastninger uden at blive modregnet i ressourceforløbsydelslen? Hvordan bør jeg forholde mig? Noget rådvild er jeg blevet. på forhånd tak for hjælpen.
Soffy5 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2015, 17:16   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Altså der står i "§33 Stk. 2. De erstatninger for tab af erhvervsevne, der omtales i § 14, stk. 4 og 5, godtgørelse for varigt men og godtgørelse for ikke-økonomisk skade samt indtægter, der hidrører herfra, trækkes ikke fra i hjælpen."

§14 stk 4 og 5 som omtales er disse:
"Stk. 4. Der skal tillige ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade efter

1) lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser,

2) lov om erstatningsansvar,

3) lov om arbejdsskadesikring eller

4) lov om erstatning og godtgørelse til tidligere udsendte soldater og andre statsansatte med sent diagnosticeret posttraumatisk belastningsreaktion.

Stk. 5. Beskæftigelsesministeren fastsætter nærmere regler om, i hvilke andre tilfælde der skal ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade. "

Og det der omtales i stk 5 er dette: http://www.socialjura.dk/content-sto...4-af-186-2014/

Jeg har ikke styr på hvad der er hvad i de forskellige erstatninger og lignende. Men hvis din går under nogen af ovenstående, må de ikke modregnes som indtægt
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2015, 07:27   #3
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Soffy5 Se meddelelser
Har læst en del indlæg og svar, men er noget usikker på, hvordan regler og love er i dag (okt. 2015).
Vil jeg kunne benytte § 33 i min situation, hvor pensionsselskabet vil udbetale invaliderente primært pga mine psygiske belastninger uden at blive modregnet i ressourceforløbsydelslen? Hvordan bør jeg forholde mig? Noget rådvild er jeg blevet. på forhånd tak for hjælpen.
Udbetalinger fra pensionsselskan modregnes normalt i ressourceforløbsydelsen 100%. Ofte stopper selskaberne udbetalingen så længe man er på ressourceforløbsydelse pga denne modregning.

Du er nød til at kontakte dir pensionsselskab og høre hvordan de præcis gør
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2015, 21:28   #4
Snøvs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2012
Lokation: Rudersdal
Indlæg: 36
Styrke: 12
Snøvs er ny på vejen
Har været i ressourceforløb i mere end i et år. Forsikringen udbetaler TAE og modregnes i ressourceforløbsydelsen, der dermed er kr. 0,-.
Sagsbehandleren har IKKE travlt med min sag, til trods for at jeg gentagne gange har udtrykt min frustration. TAE er for mig stort set det samme som kontanthjælp, og jeg har tegnet forsikringen som supplement til en evt. ydelse.
Snøvs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2015, 19:47   #5
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Kommunen vil altid placere dig på den laveste ydelse de kan slippe af med og helst gratis, der hvor en anden fx forsikring betaler.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2015, 20:16   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Åh der kan desværre også ske noget andet, når den ydelse man modtager fra kommunen er 0. Så bliver kan man risikere ens afklaring kommer ind under en anden paragraf. Så det kan være derfor der ikke sker ret meget i din sag.

Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats § 75a
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=173094

Sidst redigeret af Akvamarin; 16-10-2015 kl. 20:42.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension