K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2007, 08:39   #1
putte52
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2007
Indlæg: 1
Styrke: 0
putte52 er ny på vejen
Thumbs down anden aktør/jobklub

Hej
Jeg blev visiteret til Fleks ydelse i okt 18½ time inkl. ½ times pause.

jeh er nu sendt til anden aktør for at lære at skrive ansøgninger( hvilke jeg har været igemmen 4 gange før når jeg gik ledig på understøttelse.

der står i brevet fra kommunen at mødetiden aftales individuelt og at de har åben fra 9.00 til 15.00 og der vil afklaring af faglig personlige og sociale kvalifikationer samt jobmål samt ansøgningsteknik.

Da jeg var til formøde fik jeg af vide at de første 14 dage skulle vi være der fra 9.oo til 14.oo og der efter kunne vi tilpasse tiden.

men som jeg sagde til hende der "underviser" at jeg blev altså kun 18½ time inkl ½ time pause daglig , men det måtte vi ikke .

flere af dem der har gået der flere uger end os , har det samme problem, og hun forstår ikke vores skånebehov.

Hun vil have at man skal ringe når vi ikke kommer .

Så i torsdag kom jeg ikke da ringede en nabo da jeg ikke kunne og her fik hun af vide at jeg selv skulle ringe .
men når man ikke kan kan hun vel ikke forlange det.

og undrvisningen bruger kommunen skattekroner på , og den første uge har der ikke været ½ times undervisning daglig vi har haft morgen samling, og måske mødtes vi atter til middag, ellers skulle vi selv sidde og arbejde ved pc . det kan da bare ikke passe.


Ligeledes får vi af vide at vi kan gå omkring hvis vi ikke kan holde til at sidde ned eller vi kan stå op eller låne en madras til at ligge på . jeg syntes at det er noget af det mest nedladende jeg har hørt at man skal ligge der foran alle de andre ikke på vilkår.

jeg har i min skånebeskrivelse stående ikke arbejde så meget ved computer , har det i grunden bedre med at gå rundt , så får man af vide at man bare kan lave noget andet , men der har jeg også nakken nedaf hvis jeg skal skrive noget i hånden.

har bl.a. slidgigt i nakken, tyg og i skulder og albue.

Jeg vil godt høre jere andres menning om det .

Hilsen Putte 52
putte52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2007, 09:23   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Umiddelbart synes jeg ikke, man kan forlange, at du skal være der i så mange timer, hvis du er visiteret til 18½ time! Hvad du skal gøre ved det, véd jeg ikke, men du skal måske starte med at kontakte kommunen? Jeg vil give dig ret i, at det der med at låne madras osv, dét er jeg heller ikke tilhænger af! Jeg bryder mig heller ikke om at gøre mig opmærksom på den måde.

Med hensyn til at ringe. Nu ved jeg ikke hvorfor du ikke kunne komme til at ringe, men umiddelbart vil jeg give hende ret i, at man skal ringe, hvis man ikke kommer. Sådan vil det også være på en fremtidig arbejdsplads.

Alt det der ansøgningshalløj er selvfølgelig gjort i en god mening, men jeg tror heller ikke, der er mange, der får fleksjob på den måde. Ifølge Reva centret hvor jeg er tilknyttet nu, lykkes det bedst, når man har en person med på sidelinjen, og jeg må sige, det også er min erfaring. Jeg har ihvertfald sendt over 100 ansøgninger ud, og jeg fik kun en enkelt samtale og ikke noget job ud af det.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2007, 11:48   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej Putte52
Jeg ville hvis jeg var dig starte med at skrive et brev (mail til min sagsbehandler) her vil jeg gøre opmærksom på at jeg ikke magter de tider der bliver mig påtvunget ved privat aktør , jeg ville skrive noget i stil med .

Citat:
Kære
Vedr mit ophold hos privat aktør (navnet på aktøren)

Jeg blev ved henvisning til aktøren oplyst om at jeg skulle aftale tid med den private aktør for mit ophold i tidsrummet mellem 9-15.

Dette har jeg nu prøvet, aktøren mener at jeg skal være der hver dag fra kl 9-14 dette magter jeg ikke, jeg syntes tillige at det er ganske urimeligt at tvinge mig ud i den situation, jeg er visiteret til fleks i okt og er sat til 18½ time og ½ times pause.

Jeg magter ikke de 25 timer om ugen og har forgæves prøvet at få aktøren til at forstå dette, jeg har allerede nu måtte sygemelde mig en gang.
Jeg vil gerne have noget hjælp til det her, jeg vil gerne have at vide hvordan jeg skal forholde mig .

Jeg magter ikke at være der 25 timer heller ikke selv om aktøren mener at jeg bare kan lægge mig, men jeg kan ikke slappe af og samle flere kræfter foran en gruppe mennesker på en madras og tvivler på at nogen mennesker kan dette og at nogen overhovedet kan finde det rimeligt at behandle andre mennesker på denne måde er mig en gåde.

Det jeg laver hos aktøren er at lære at skrive jobansøgninger (hvad jeg har været igennem 4 gange før da jeg var på dagpenge ) og da jeg har mange smerter ved at sidde ved en computer grundet min sygdom gør opholdet hos aktøren hvor det er det eneste vi laver mine smerter meget værre og jeg har det elendigt når jeg kommer hjem .

mvh
Du skal nok lige lave lidt om i brevet og kun bruge det som en klade til hvordan det kan skrives, men det er din sagsbehandlers opgave at træde til og hjælpe dig , det er ikke meningen af kurser skal gøre folk syge .


Hvad ang at du selv skal ringe så vil jeg også mene at det er ganske rimeligt , selvfølgelig kan der være noget der er så slemt at man ikke kan ringe , men for det meste vil de altid forlange at man selv ringer, jeg ved at da jeg var i arbejdsprøvning forventede de også at jeg selv ringede , og det var lige så meget for at spore sig ind på hvordan jeg havde det ..

Men at den private aktør forlanger af dig at du skal være der 25 timer det ville jeg ikke mene var et krav hun kan stille, har du ikke fået valget mellem flere aktører ?

Jeg ville hvis jeg var dig , oplyse den private aktør om at jeg havde skrevet til min sagsbehandler da jeg ikke magter det antal timer hun forventer , jeg ville fortælle hende at jeg netop har være igennem div tiltag i arbejdsprøvning for at finde ud af hvor mine ressourcer lå og at jeg gerne vil have at dette blev respekteret , samtidig ville jeg fortælle hende hvad mine skånebehov var, samt at jeg syntes at de på stedet har meget svært ved at opfylde disse skåne hensyn ..

Men vigtigst er det at du får en dialog med din sagsbehandler da du ikke bare kan stoppe forløbet uden at du har aftalt det med din sagsbehandler, men at sygemelde dig det kan de ikke forhindre dig i , vil de ikke respektere folks skånehensyn samt det time antal man kan klare så er det jo hvad der sker, og det er hvad enten man er på arbejdet eller hos en privat aktør …

Har du prøvet at spørge aktøren hvad formålet med at være der 25 timer er ?

Har du prøvet at forklare hende at du har det dårligt med at være der så mange timer ?

Mange aktøre ville elske at gå tilbage til kommunen og oplyse at du har været der i 25 timer (på den måde har de jo fået dig op i tid) og det vil være nemmere for dem at finde job til dig …

Men hvor længe har du været der nu ?

og hvad mener hun med at de første 14 dage skal i være der 25 timer hvad så når de 14 dage er gået hvor længe skal i så være der ?

De må jo have en forestilling om hvad det er i skal der og hvor længe vare det kursus i alt ?
  Besvar med citat
Gammel 05-11-2007, 12:39   #4
Kade
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2007
Lokation: Viborg
Indlæg: 6
Styrke: 0
Kade er ny på vejen
Har oplevet nøjagtig det samme som dig og gruer for det da jeg skal til dette her endnu en gang men denne gang er jeg godt nok ligeglad med hvor meget de brokker sig, jeg går hjem når jeg ikke kan mere.

Er visiteret til 20 timers flex som max. Hvor at jeg de fleste uger har problemer nok med at komme op på de 20 timer..
Kade er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Anden aktør KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 2 26-06-2013 11:29
Anden aktør keldjacobsen Spørgsmål ang fleksjob 31 16-07-2011 19:35
Anden aktør rose Spørgsmål ang fleksjob 6 27-09-2009 22:51
Anden aktør CHNEVIDE Alt det andet 15 21-08-2009 11:22
Anden aktør CHNEVIDE Alt det andet 0 30-06-2009 09:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension