K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2015, 07:50   #1
Klara
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
Klara er ny på vejen
Mulige sanktioner ved ressourceforløb

Jeg bliver snart indstillet til ressourceforløb. Ville hellere have haft førtidspension. Lang historie. Magter ikke mere.

Min kæreste rejser sydpå nogle måneder af helbredsmæssige årsager. Hvis jeg under ressourceforløb rejser ned for at besøge ham, og jeg bliver "snuppet i lufthavnen", hvad sker der så?

Jeg har en privat pension, som gør, at ressourceforløbsydelsen bliver modregnet helt. Jeg får altså nul kroner udbetalt fra kommunen.

Jeg har brug for rekreation. Er slidt helt ned. Som jeg læser det, kan jeg ikke blive bevilget rekreation, forstået som ferie, altså at man bare laver ingenting. Mine læger har skrevet, at jeg ikke tåler noget, ikke må presses. Nu bliver jeg så presset i ressourceforløb. Så kommunen er åbenbart ligeglad med det. Som jeg forstår det, bliver et ressourceforløb bare forlænget, hvis man holder pauser, og det magter jeg heller ikke. Jeg vil gerne have det overstået så hurtigt som muligt.

Jeg er et meget pligtopfyldende menneske, som altid har overholdt alle love og regler og altid med stolthed har bidraget til fællesskabet. Nu er jeg efter alvorlig sygdom derude, hvor jeg overvejer at være ligeglad med alt.
Klara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2015, 07:55   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Klara Se meddelelser
Min kæreste rejser sydpå nogle måneder af helbredsmæssige årsager. Hvis jeg under ressourceforløb rejser ned for at besøge ham, og jeg bliver "snuppet i lufthavnen", hvad sker der så?
Jeg kan forestille mig, at det kommer an på hvad ressourceforløbet består af.

Hvis ressourceforløbet går ud på, at du skal have fred og ro, så er der sikkert ingen problemer i, at du rejser udenlands.

Men jeg vil anbefale, at du spørger din kommune, skriftligt.

Husk, når du afleverer noget til/på kommunen, så er det vigtigt, at du beder om en kvittering for, at det er modtaget, ellers kan du ikke dokumentere, at du har afleveret det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2015, 08:38   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.732
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Din lille sætning...

Kære Klara

..."Jeg er et meget pligtopfyldende menneske, som altid har overholdt alle love og regler og altid med stolthed har bidraget til fællesskabet. Nu er jeg efter alvorlig sygdom derude, hvor jeg overvejer at være ligeglad med alt. "

... forstå mange præcis, hvad du mener og føler. Det er et alvorligt problem på sigt for Danmark.

Jeg selv har været noget naiv og også gennem livet været pligtopfyldende etc, men efter mine år på k10 bla. har jeg set en anden side af samfundet, som jeg ikke troede muligt.

Nå, til din situation.

Du skal vide følgende omkring at samfundet holder øje med dig:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=29610&page=3 indlæg # 28

http://www.ft.dk/samling/20141/lovfo...97/1507687.pdf

Udbetaling Danmark bruger registersamkøring.

Udbetaling Danmark har aktuelt (februar 2015) 38 søgekriterier, men både antallet og selve kriterierne ændrer sig løbende.


Hvis du vælger at rejse ønskes du en rigtig god tur.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-09-2015, 08:57   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tjek lige med din private pension, hvad der sker når du kommer på ressourceforløbsydelse.

Langt næsten alle stopper nemlig udbetalingen så længe man er på ressourceforløb netop pga. Modregningen. Så forvent at du skal modtage ressourceforløbsydelse og 0kr i privat pension
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2015, 09:27   #5
Klara
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
Klara er ny på vejen
Kære Vovse
Jeg ved endnu ikke hvad det består af, men det lød som noget terapeut-noget, hvor jeg skal have "ændret mit mindset" og "finde mine ressourcer". Suk! Rene tidsspilde og spild af skattekroner...

Kære Peter
Tusind tak for det gode råd. Det lyder svært. Har du hørt om smartphone-problmer? Kræver det ikke en politianmeldelse?

Sidst redigeret af Klara; 25-09-2015 kl. 10:35.
Klara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2015, 09:36   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvilken ydelse var du på før ressourceforløbsydelse?

Hvor god/dårlig er den koordinerende sagsbehandler der skal stå for dit ressourceforløb?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2015, 09:38   #7
Klara
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
Klara er ny på vejen
Kære Gisne
Jeg har checket med pensionskassen (Unipension) flere gange. De er ligeglade med andre indtægter, også fra kommunen. De går kun op i, om man opfylder deres kriterier for pension.

Kh. Klara

(Sorry, jeg klumper rundt i trådene, er helt nede, har ikke sovet i nat)

Kære MistyMiss

Jeg er på sygedagpenge. Sagsbehandleren sagde at min ressourceforløbsydelse ville svare til kontanthjælp. Det forstår jeg ikke, da jeg troede, at man ville få ydelse på dagpengeniveau, når man kommer fra det? Men min private pension er højere end dagpenge, så jeg går ud fra, at alt bliver modregnet. Ved ikke hvilken sagsbehandler jeg får.
Klara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2015, 09:58   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Klara:

Når man er på kontanthjælp/revalidering/ressourceforløbsydelse, optjener man efter 12 mdr, 5 ugers ferie om året. De tre ydelser tæller alle med, selvom man skifter mellem dem. Deraf spørgsmålet. Så du har desværre først ret til (betalt) ferie, 12 mdr efter ressourceforløbet starter.

Det er til dels rigtigt, altså det med satsen.
Hvis man kommer fra sygedagpenge, så er satsen på ressourceforløbsydelsen på samme beløb, men det er kun så længe man har ret til sygedagpenge. Så den dag du ikke har ret til sygedagpenge mere, falder satsen til kontanthjælpsniveau.

Nu ved jeg ikke om dette er tilfældet, jeg gætter kun.
I nogen tilfælde kan man få lov til at holde noget ferie, såfremt at man selv betaler for det. Dvs man får ikke penge for de dage. Da du i forvejen ikke får penge fra kommunen, betaler du i princippet selv i forvejen.
Jeg tror ikke at de kan sende en "regning" på et beløb svarende til de dage, for du får jo ikke nogen penge fra dem, som de kan modregne i.

Hvis ovenstående er tilfældet, så kan du håbe at din sagsbehandler vil gå med til at du holder lidt ferie, for "egen regning"

Jeg ville personligt ikke turde forlade landet uden at have fået tilladelse, da der en gang i mellem bliver tjekket pas i kontrollen, altså tjekket om man får ydelser fra det offentlige.
Du risikerer også, at de måske vil forlænge dit ressourceforløb, fordi du ikke overholdte forløbet/aftalerne.
Så det vil klart være at foretrække, hvis du kan få tilladelse til ferien
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2015, 10:28   #9
Klara
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
Klara er ny på vejen
Ok, tak for opklaringen :-)

Ift udlandsophold: Jeg vil selvfølgelig tænke mig godt om. Lige nu er jeg bare desperat og fortvivlet. Føler jeg er faldet ned i et sort hul. Jeg foretager mig ikke noget foreløbig. Skal lige have fordøjet det afslag. Jeres kommentarer hjælper mig med det. Tusind tak!
Klara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2015, 09:22   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Klara:

Nu ved jeg ikke om dette er tilfældet, jeg gætter kun.
I nogen tilfælde kan man få lov til at holde noget ferie, såfremt at man selv betaler for det. Dvs man får ikke penge for de dage. Da du i forvejen ikke får penge fra kommunen, betaler du i princippet selv i forvejen.
Jeg tror ikke at de kan sende en "regning" på et beløb svarende til de dage, for du får jo ikke nogen penge fra dem, som de kan modregne i.

Hvis ovenstående er tilfældet, så kan du håbe at din sagsbehandler vil gå med til at du holder lidt ferie, for "egen regning"

Jeg ville personligt ikke turde forlade landet uden at have fået tilladelse, da der en gang i mellem bliver tjekket pas i kontrollen, altså tjekket om man får ydelser fra det offentlige.
Du risikerer også, at de måske vil forlænge dit ressourceforløb, fordi du ikke overholdte forløbet/aftalerne.
Så det vil klart være at foretrække, hvis du kan få tilladelse til ferien
Hvis man holder ferie for egne penge starter optællingen af de 12 måneder forfra når man kommer tilbage fra ferie. Så man skal være opmærksom på at der så kommer til at gå længere tid inden man kan få ferie MED ressourceydelse.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension