K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2015, 10:30   #1
Noid
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
Noid er ny på vejen
sygedagpenge og praktik

Hej k10

i må undskylde hvis det er det forkerte forum jeg lægger min post i

min histore i kort er at jeg har været sygemeldt i lidt over et år.

Det startede med at jeg blev opsagt fra mit arbejde og gik ned med stress for 2.gang på ca 4 år, min læge vurderede at det var stress og depression.

jeg skal siges at jeg fik ssri medicin 1.gang jeg fik ned med stress, men har valgt ikke og tage det denne gang da det ikke hjalp i det lange løb.

så for ca. 3 måneder siden sendte min læge mig til visitation da han ikke syntes jeg udviklede mig nok, og her fandt man så ud af at jeg havde en personlighedsforstyrrelse (emotionelt ustabil personlighedsforstyrrelse) med evasive træk.


Det fik min verden til og ramle endnu engang,

Det har så resulteret i at jeg går i gruppeterapi 1 gang om ugen i 32 uger , som jeg faktisk syntes jeg får det dårligere af,

Men humlen i alt dette er at Jobcenter vil have mig i praktik og det skal jeg til møde med dem sammen med min psykolog imorgen, men er meget utryk ved det, da jeg føler Jobcenteret presser mig til og gøre det og ikke lytter til mig.

og mit spørgsmål er så, er praktik det samme som et ressourceforløb eller er det at jeg er gået i gang med terapi ressourceforløb, da jeg har meget svært ved og finde rundt i alt det her og min sagsbehandler er meget dårligt til og infomere mig

og hvad kunne der ske hvis det praktik ikke kan lade sig gøre ??

Håber nogle bare kan guide mig lidt da jeg er meget frustreret og nervøs for min situation

på forhånd tak.
Noid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 11:07   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Et ressourceforløb er noget man tilkendes ved rehabiliteringsteamet.
Men sådan et ressourceforløb kan så tilgengæld indeholde alt muligt, f.eks. terapi og praktik.

Husk at praktik kan være på forskellige "plan". Altså en praktik er jo ikke nødvendigvis 37 timer om ugen. Det kan være at du starter med måske 2 timer om ugen, og så bliver øget i tid, hvis det går godt.
Hvis du så ikke kan komme op på fuld tid, og du er 100% færdigbehandlet (altså der ikke kan gøres mere), så kan der være tale om arbejdsprøvning med henblik på noget fleksjob f.eks.

Du skal selvfølgelig ikke lade dig presse ud i praktik på fuld tid. Men en praktik på få timer om ugen, kan være med til at give kommunen, et billede af hvor din arbejdsevne ligger. Hvis du kun kan klare få timer, vil de nok styre din sag i retning af fleksjob. Hvis du kan klare mange timer, er det måske en helt anden retning
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 13:00   #3
Noid
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
Noid er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Et ressourceforløb er noget man tilkendes ved rehabiliteringsteamet.
Men sådan et ressourceforløb kan så tilgengæld indeholde alt muligt, f.eks. terapi og praktik.

Husk at praktik kan være på forskellige "plan". Altså en praktik er jo ikke nødvendigvis 37 timer om ugen. Det kan være at du starter med måske 2 timer om ugen, og så bliver øget i tid, hvis det går godt.
Hvis du så ikke kan komme op på fuld tid, og du er 100% færdigbehandlet (altså der ikke kan gøres mere), så kan der være tale om arbejdsprøvning med henblik på noget fleksjob f.eks.

Du skal selvfølgelig ikke lade dig presse ud i praktik på fuld tid. Men en praktik på få timer om ugen, kan være med til at give kommunen, et billede af hvor din arbejdsevne ligger. Hvis du kun kan klare få timer, vil de nok styre din sag i retning af fleksjob. Hvis du kan klare mange timer, er det måske en helt anden retning

Mange tak for hurtigt svar.

jeg vil også mene jeg skal ud i nogle få timer, men hvad vil jobcenteret gøre hvis jeg psykisik ikke kan klare det.

jeg kan allerede mærke at jeg ikke føler mig tilpas ved hele situationen og det kører bare rundt i hovedet.
Noid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 13:46   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Går du i gruppeterapi i et psykiatrisk center? Hvis du gør kan du muligvis få socialrådgiver hjælp der i forhold til kommunens planer om praktik.

Mht praktikforløb vil du blive henvist til en anden aktør som skal arrangere forløbet. Hvis du bor i Kbh området vil jeg anbefale dig at du beder om at komme hos Springbræt.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 14:08   #5
Noid
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
Noid er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Går du i gruppeterapi i et psykiatrisk center? Hvis du gør kan du muligvis få socialrådgiver hjælp der i forhold til kommunens planer om praktik.

Mht praktikforløb vil du blive henvist til en anden aktør som skal arrangere forløbet. Hvis du bor i Kbh området vil jeg anbefale dig at du beder om at komme hos Springbræt.
Hej Akvamarin

mange tak for svar

Jeg går i gruppeterspi på et psykatriks center.
mht. socialrådgiver hjælp, hvem eller hvor spørger jeg om det ? eller er det noget man selv betaler for ?

Jeg bor i Kbh. og kan se på springbræt's hjemmeside at de hjælper i sådanne situationer som mine, så er blevet en smule klogere på det
Noid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 14:26   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Noid Se meddelelser
Hej Akvamarin

mange tak for svar

Jeg går i gruppeterspi på et psykatriks center.
mht. socialrådgiver hjælp, hvem eller hvor spørger jeg om det ? eller er det noget man selv betaler for ?

Jeg bor i Kbh. og kan se på springbræt's hjemmeside at de hjælper i sådanne situationer som mine, så er blevet en smule klogere på det
Måske du går i Nannasgade? Se deres side her https://www.psykiatri-regionh.dk/cen...r/default.aspx

Som der står har de socialrådgivere ansat. Du kan få hjælp fra dem gratis da du er patient på klinikken. Du spørger sekretæren ved skranken om hvordan du får en samtale med en af socialrådgiverne. Du kan også tale med de behandlere der leder gruppen.

Hvis du går et andet sted er jeg ret sikker på de også har socialrådgivere ansat. Så tal med dine behandlere.

Springbræt har jeg selv været på. Deres konsulenter er meget empatiske og gode til at inddrage en i alt, også skrivning af den afsluttende rapport.
Jeg kender også andre der har gået der og fået god støtte.

Du har ret til at vælge hvilken anden aktør du vil være hos, så skriv det hurtigst muligt til din sagsbehandler når du ved hvem du vil gå hos. Bed eventuelt om at få en liste over hvilken anden aktører de samarbejder med, hvis du har overskud til at undersøge det nærmere hvad de hver især tilbyder.

CAB i Sydhavnen vil jeg bestemt anbefale du IKKE går hos.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 09:12   #7
Noid
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
Noid er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Måske du går i Nannasgade? Se deres side her https://www.psykiatri-regionh.dk/cen...r/default.aspx

Som der står har de socialrådgivere ansat. Du kan få hjælp fra dem gratis da du er patient på klinikken. Du spørger sekretæren ved skranken om hvordan du får en samtale med en af socialrådgiverne. Du kan også tale med de behandlere der leder gruppen.

Hvis du går et andet sted er jeg ret sikker på de også har socialrådgivere ansat. Så tal med dine behandlere.

Springbræt har jeg selv været på. Deres konsulenter er meget empatiske og gode til at inddrage en i alt, også skrivning af den afsluttende rapport.
Jeg kender også andre der har gået der og fået god støtte.

Du har ret til at vælge hvilken anden aktør du vil være hos, så skriv det hurtigst muligt til din sagsbehandler når du ved hvem du vil gå hos. Bed eventuelt om at få en liste over hvilken anden aktører de samarbejder med, hvis du har overskud til at undersøge det nærmere hvad de hver især tilbyder.

CAB i Sydhavnen vil jeg bestemt anbefale du IKKE går hos.
For og lige og give noget opfølgning på sagen jeg blevet henvist til:
Hartmanns - www.hartmanns.dk
Incita - www.incita.dk
Plan og Handling - www.planoghandling.dk (går hos dem og laver yoga og mindfullnes)
Markman - www.markman.dk
Quickcare - www.quickcare.dk

jeg har dog tænkt mig og sige til min sagsbehandler at jeg skal på springbrættet da jeg syntes det måske ville være en god idé med nogle friske øjne på min sag, og Plan og handling i mange situationer ikke altid forstår mig.

De andre syntes jeg bare ligner rekuteringsfirmaer.
Noid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2015, 12:54   #8
Noid
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2014
Indlæg: 11
Styrke: 10
Noid er ny på vejen
Nu har min sagsbehandler så afvist at jeg kan komme ud på springbrættet, da dem som jeg har linket til er dem som Center for arbejdsfastholdelse samarbejder med.
Er der nogle som ved og det er endegyldigt eller jeg kan forlange at komme i kontakt med springbrættet, eller måske kender de andre og har nogle erfaringer med dem ?

jeg har også ringet til springbrættet og de siger de da har nogle enkelte som kommer fra Center For Arbejdsfastholdelse,
Noid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension