K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2015, 17:05   #1
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
hvordan kommer jeg videre ?

Hejsa...

Jeg ville høre om der skulle være nogen der har et godt råd til hvordan jeg kommer videre i mit forløb.

Efter endt sygedagpenge overgik jeg sidste år til jobafklaringsforløb og siden er der stort set ikke sket meget i min sag... jeg har kontaktet min sb de 2 gange hvor der har været møde, uden at der kom noget konstruktivt ud af det ... ved første møde som jeg bad om kunne min sb ingenting fordi jeg ikke var afklaret på hospitalet Waldemar hvor jeg var under udredning... så måtte jeg vente indtil jeg var udredt og færdigbehandlet hos dem. Så måtte jeg igen have fat i min sb for yderligere et møde og først kunne vi ikke komme videre da han ikke havde fået hele journalen fra Waldemar men det havde jeg... meeen så fandt han ud af at jeg var henvist til køge og så længe jeg ikke vidste om det var et kontrol besøg eller om jeg skulle prøve noget andet medicin ja så kunne han intet gøre...

Jeg har nu været på køge og det er ganske alm kontrol og ingen nye tiltag og intet de kunne hjælpe mig med og at jeg var stationær... alt dette har jeg så meldelt min sb og ligeledes spurgt ind til om et møde og hvad der nu skal ske... det er nu snart 3 uger siden og jeg har intet hørt...

Jeg er meget frustreret og langt nede på samme tid... min sb har end ikke sendt mig et kopi af vores seneste møde i sommers som jeg har bedt om skrifligt flere gange ...

Er der nogen venlige sjæle derude som har et godt råd til hvordan jeg griber det hele an for at komme videre i mit forløb... skal lige nævnes at jeg har fået diagnosen morbus Sjøgren ...

ønsker jer alle en god aften
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2015, 18:19   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad skal vi nu,.... lille du, Ref Kim Larsen...

Kære pigen

Øv, med morbus Sjøgren, ham kan vi ikke lide.

Er du over eller under 40 år?

Har du andre fysiske eller psykiske diagnoser?

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...grens-syndrom/

https://www.gigtforeningen.dk/viden-...grens-syndrom/

http://www.sjogrens-syndrom.dk/Hvad-...-Syndrom-.html

Bemærk du er berettiget til tandlægehjælp og eftersyn.

http://www.sjogrens-syndrom.dk/Tilskud-.html

Fremover skal du blive på en tråd, så vi andre ikke mister væsentlige oplysninger. Fordi der er lang vej endnu før du har ro i tilværelsen.

Mit råd til dig:

I alle sager skal borgeren/patienten altid vide og forstå alt 100%, hvad andre skriver om dig.

Derfor skal der altid søges aktindsigt ved alle 100%, ikke 99% men 100% ved alle, læger, speciallæger, hospitaler, Ankestyrelsen og kommunen.

Ellers kan du jo ikke se hvad andre mener om din situation.

Ellers kan du ikke se om der mangler væsentlige oplysninger.

Ellers kan du jo ikke se om kommunen fremsender alle oplysninger.

Ellers kan du ikke stille de korrekte spørgsmål.

Du har jo allerede haft problemer med den første mandlige sagsbehandler.

Aktindsigt.
http://www.k10.dk/index.php?pageid=aktindsigt

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30401

Læger, hospitaler etc.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Her findes en lovbunden frist på 10 kalenderdage, hvor du skal have modtaget aktindsigten. Klag den 11 dag.

Hvis ikke du har søgt aktindsigt vil du fortryde bitterligt senere.

Derefter skal du gøre op med dig selv om hvad du ønsker og kan i fremtiden.

Du må ikke tro, at kommunen har viden om din diagnose og konsekvensen af denne. Sørg for at der altid ligge fuld information om din diagnose i din kommunale journal, fordi du sandsynligvis vil få en del sagsbehandlere.

Alt med kommunen foregår på skrift, aldrig telefonsamtaler. Aldrig.

Kommunen er ikke interesseret i diagnoser, men udelukkende din arbejdsevne.

Til din information.

Iht Sundhedsstyrelsen er din diagnose progressiv og dermed til vederlagsfri behandling.

http://sundhedsstyrelsen.dk/da/sundh...6FF37287B.ashx

Ref side 2, 4D find den! Så ved du det.

Når du har modtaget dine aktindsigter gennemgår du dem og skriver alle dine tvivlsspørgsmål op.

Hvis ikke kommunens sagsbehandlere gider svare dig, skal du klage skriftligt.

Men først aktindsigt, så skal du bare se, så dukker der flere spørgsmål op.

Kommunens sagsbehandlingstider.
http://www.guldborgsund.dk/da/Politi...ingstider.aspx

"Som borger har du krav på en hurtig og effektiv sagsbehandling."

Du nævner, at lægerne har erklæret dig "stationær":

https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...dagpengeloven/

"Lægeligt set er det tale om en helbredsmæssig stationær tilstand, når samtlige følgende betingelser er opfyldt:

den eller de behandlende læger ikke finder behov for yderligere diagnostik,
lægerne vurderer, at tilstanden er fyldestgørende behandlet, og
der er gået den tid, lægen har angivet for, at behandlingens fulde virkning kan bedømmes.

Alle tre forhold skal være gældende.
"

Du skal også vide hvilken kategori du er vurderet til. 1 - 2 eller 3

Hvordan følger kommunen op?
Opfølgning og indsats kategori 1 2 - 3 Læs alt.

Det er vigtigt at forstå, at du er havnet i en retssal med 2 modstander og med hvert sit mål. Kommunens mål er at du hurtigst kommer i arbejde 37 timer om ugen og dermed selvforsørgende. Punktum. Kun du og dine læger ved hvad du vil og kan.

I aller sidste ende skal der træffes en afgørelse, som kun kommunes Pensionsteam kan træffe. Det skal de træffe deres afgørelse efter hvad der skrives i din kommunale journal. Derfor skal du vide og forstå alt i din journal. Punktum.

Når du har gennemgået din aktindsigt, nedskrevet dine spørgsmål, så sætter vi gang i din kommunes uduelige sagsbehandlere, som ikke passer deres arbejde, som loven foreskriver.

Hilsen Peter

Bilag

http://www.sjogrens-syndrom.dk/Meddelelser-.html

http://www.k10.dk/showthread.php?p=320309

Sidst redigeret af phhmw; 23-09-2015 kl. 19:08.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-09-2015, 07:30   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pigen Se meddelelser
alt dette har jeg så meldelt min sb og ligeledes spurgt ind til om et møde og hvad der nu skal ske... det er nu snart 3 uger siden og jeg har intet hørt...
Så klager du til jobcenterchefen over manglende svar.

Her er det vigtigt, at det fremgår tydeligt, at det er en klage.

Du skriver f.eks.:
"Til Jobcenterchefen

Klage over manglende svar fra sagsbehandler." Og så din forklaring.

Citat:
Oprindeligt indsendt af pigen Se meddelelser
Jeg er meget frustreret og langt nede på samme tid... min sb har end ikke sendt mig et kopi af vores seneste møde i sommers som jeg har bedt om skrifligt flere gange ...
Har du kvittering på, at du skriftligt har bedt om det?

Når du afleverer noget på kommunen er det meget vigtigt, at du beder om, at få en kvittering på, at det er modtaget, ellers kan du ikke dokumentere, at du har afleveret det.

Dokumentation er altafgørende når man har en sag kørende i kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2015, 10:44   #4
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
Hej Peter

Tusind tak for dit meget fyldestgørende svar med de mange links ;-) mega meget læsestof som jeg har læst på en hel del ;-)

Som svar kan jeg blot nævne at jeg har passeret de 40 for godt 12 år siden ;-)


Jeg har søgt om aktindsigt det har jeg altid gjort ikke kun på kommunen men alle steder jeg kommer og hvor der noteres noget om mig det får jeg kopier af ;-) dette betød jo at jeg bl.a. kunne give min sb de sidste papirer som han manglede ved vort sidste møde.... grrrr
Jeg forstår vigtigheden i selv at være ansvarlig hvilket passer mig fint ... jeg har jo stort set selv fået mig udredt osv...

Men det er mega irriterende at jeg hver gang jeg har haft møde med min sb skal søge om aktindsigt for blot at få et kopi.

Jeg kan læse at først var jeg i kat 3 ... være til rehabiliteringsteamet og der en lagt en plan hvor der bl.a. også står at der skal være 6 samtaler om året... og har kun været til de 2 som jeg har bedt om...
Nu er jeg i kat 2 ... og det har jeg ikke lige kunne læse mig frem til hvad det betyder ?

Tak for den info omkring min sygdom og at jeg også der skal fodre kommunen med oplysninger det havde jeg ikke tænkt på overhovedet ;-)

Så jeg må vel så gøre som Vovse nævner .. klage klage og klage .... men til hvem og vil det have nogen effekt ;-)

endnu engang tusind tak for alle dine links og svar ;-)

god dag til alle derude ;-)
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2015, 21:44   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pigen Se meddelelser
Så jeg må vel så gøre som Vovse nævner .. klage klage og klage .... men til hvem og vil det have nogen effekt ;-)
Det vil nok komme an på hvad der klages over.
Men hvis du vil klage over din sb, f.eks. manglende svar på dine henvendelser, herunder aktindsigt, så er det jobcenterchefen du skal klage til.
Og her er det vigtigt, at det fremgår tydeligt at det er en klage, da den ellers lander på sb's skrivebord.

Dette blev jeg gjort opmærksom på af en af pigerne bag skranken på jobcenteret, så hun læste altså ikke min skrivelse for at være nysgerrig, blot for at se, om det fremgik tydeligt, at det var en klage.

Jeg har selv klaget til jobcentercefen flere gange, og min oplevelse var, at jeg blev taget seriøst.
Da min sag vedr. fp nærmede sig sin slutning havde jeg en tydelig fornemmelse af syltning, men det er vel hvad man kan forvente når man formaster sig til, at gøre en faglig konsulent til grin. Det var det hele værd.
Derfor afleverede jeg en ansøgning om fp på det foreliggende grundlag, og da jeg stod ved skranken og ventede på min kvittering dukkede min sb op, og spurgte om der var noget hun kunne hjælpe med. Jeg fortalte koldt og roligt, at jeg var blevet træt af, at blive syltet og derfor søgte om fp på det foreliggende grundlag.
Dertil svarede hun, at det kunne jeg ikke når hun havde sat gang i en §18.
Det gad jeg ikke diskutere med hende, men jeg gik hjem og klagede over hendes påstand.
Ca. en måned efter jeg var blevet tilkendt fp fik jeg et brev fra jobcenterchefen hvoraf det fremgik, at min klage var taget til efterretning.


Vedr. at få aktindsigt efter hvert møde.
Jeg endte med at gøre det til en vane, at hver gang jeg skulle til møde med sb, så gjorde jeg en "begæring om aktindsigt" klar hjemmefra, så det fremgik, med dato, at jeg ønskede aktindsigt "siden sidst". Når jeg forlod mødet afleverede jeg begæringen ved skranken og bad om kvittering for modtagelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 14:34   #6
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
Tak Vovse for dit svar og dejligt at læse at du har fået din fp men sikkert med megen besvær med de mange klage du nævner du har været i gennem ;-)

Det første år jeg var sygemeldt blev jeg indkaldt til de samtaler jeg skulle og uden noget bøvl lå der altid et kopi af referatet fra vores møde men desværre har jeg fået ny sb og han er tung at danse med puh ha ...

Og ja jeg har det på min mail x 2 at jeg beder ham om aktindsigt ... men det er smart den måde du gør det på eller gjorde ;-) at have en "begæring om aktindsigt" med når jeg har møde .... JA når han gider at indkalde mig ...

Jeg tror jeg vil gøre som du anbefaler klage om over min sb dels omkring aktindsigt men også vedrørende at han ikke indkalder mig til de samtaler jeg skal have og som i øvrigt også står på min plan som er indstillet af rehabiliteringsteamet og derved sker der jo intet i min sag ....magter bare ikke alle disse kampe som ikke burde være der men tusind tak for svar ;-) og god dag til alle derude ;-)
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 14:46   #7
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Når du sender en klage over din sb så husk at klagen tydeligt skal påføres at der er tale om en klage . du skal tydeligt skrive at klagen er stilet til jobcenterchefen, ellers ........vupti så havner den lige fluks på din sagsbehandlers bord.

pøj pøj med din sag
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2015, 21:54   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
Når du sender en klage over din sb så husk at klagen tydeligt skal påføres at der er tale om en klage . du skal tydeligt skrive at klagen er stilet til jobcenterchefen, ellers ........vupti så havner den lige fluks på din sagsbehandlers bord.

pøj pøj med din sag
vh sortepigen
Nemlig, som jeg også skrev her

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Men hvis du vil klage over din sb, f.eks. manglende svar på dine henvendelser, herunder aktindsigt, så er det jobcenterchefen du skal klage til.
Og her er det vigtigt, at det fremgår tydeligt at det er en klage, da den ellers lander på sb's skrivebord.
Det kan f.eks. gøres sådan:

"Til Jobcenterchefen

Klage over manglende svar fra sagsbehandler"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2015, 08:51   #9
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
endnu engang mange tak for jeres svar og jeg skal nok sikre mig at det fremgår at det er en klage ;-)
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2015, 14:07   #10
pigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2012
Lokation: Guldborgsund Kommune
Indlæg: 37
Styrke: 12
pigen er ny på vejen
Så er der endelig kommet kontakt med min sb og nu lader det så til at jeg skal i virksomhedspraktik .... trods min sb ved vores første møde udtalte sig om at virksomhedspraktik kun var for folk som regnede med at komme tilbage til arbejdsmarked på fuld tid... og det tror jeg ikke på jeg nogensinde kommer ... for må enten vælge mellem et bad og at få handlet ind inden energier er opbrugt.

men nu skriver min sb denne mail til mig :







Hej Pigen



Jeg tænkte på, om du havde gjort dig nogle overvejelser til virksomhedspraktik????

Hvilket arbejdsområde/r kunne være interessant/muligt??



Som tidligere meddelt, så laves der ikke referat af samtalerne, men aftalerne skrives ind i systemet.

Disse aftaler kan ses på mitjobnet.dk



jeg kan jo godt forstå hans spørgsmål men jeg er uddannet social og sundhedsassistent og har arbejdet mere end 20 år så mit forslag vil jo gå på at jeg skal arbejdsprøves indenfor mit eget området som giver mest mening for mig .... kan jeg tillade mig dette ??? jeg kan ikke forstå hvis jeg skal finde noget helt andet erhverv ?? nogen venlige sjæle her som kan hjælpe endnu engang ;-)
pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension