K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2015, 11:36   #1
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
Økonomi

Jeg er kommet på resurseforløbsydelse i stedet for sygepenge i et år så er mit spørgsmål på sygepenge får man ingen på helligdage og hvis man tager på ferie gælder det samme på den ydelse der i forvejen er lille 10.800 har godt nok klaget over det fordi jeg var forlænget på sygepenge i 69 uger og de udløber først i marts 2016 og har talt med fagforening men der er nok ikke meget at gøre idet kommunen siger at jeg nu er i et jobafklarings forløb idet reahabilitets teamet ville ha mig i en ny arbejdsprøvet og noget mere genoptræning plus om der ikke var muligt at finde noget medicin jeg kunne tåle min læge forstår ikke at de ikke vil acceptere at min situation er stationær kan se herinde at andre også har klaget men ikke fået noget ud af det så må vel leve lidt småt det næste år og så håbe de giver mig flexjob næste gang øv
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2015, 11:58   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af beth57 Se meddelelser
Jeg er kommet på resurseforløbsydelse i stedet for sygepenge i et år så er mit spørgsmål på sygepenge får man ingen på helligdage og hvis man tager på ferie gælder det samme på den ydelse der i forvejen er lille 10.800 har godt nok klaget over det fordi jeg var forlænget på sygepenge i 69 uger og de udløber først i marts 2016 og har talt med fagforening men der er nok ikke meget at gøre idet kommunen siger at jeg nu er i et jobafklarings forløb idet reahabilitets teamet ville ha mig i en ny arbejdsprøvet og noget mere genoptræning plus om der ikke var muligt at finde noget medicin jeg kunne tåle min læge forstår ikke at de ikke vil acceptere at min situation er stationær kan se herinde at andre også har klaget men ikke fået noget ud af det så må vel leve lidt småt det næste år og så håbe de giver mig flexjob næste gang øv
Du bliver ikke trukket for helligdage på ressourceforløbsydelse.

Og du optjener ret til at holde 5 ugers ferie, når du har været på ressourceforløbsydelse i 12 måneder uafbrudt.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2015, 12:55   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det skal lige siges, at de 5 ugers ferie, der har kommunen indflydelse på placeringen. Dvs hvis du er midt i en arbejdsprøvning, kan det påvirke resultatet af denne hvis du holder ferie midt i det hele, så de kan bede dig vente med ferien til efter afprøvningen.
De skal dog også tage hensyn til hvis din familie holder ferie.

Formuleringen på det i loven: "Det er en betingelse for afholdelse af ferie, at personen har indgået aftale med kommunen om feriens placering. Ved placering af ferien skal der tages hensyn til personens øvrige forhold, herunder familiens afholdelse af ferie, medmindre det i væsentlig grad modvirker den beskæftigelsesindsats, der er iværksat eller planlagt for personen. Kan den pågældende og kommunen ikke blive enige om, hvornår ferien skal afholdes, træffer kommunen afgørelse herom."

Perioden på de 12 mdr, starter fra den dag du får ressourceforløbsydelse. Også selvom beløbet svarer til sygedagpenge. Så 12 mdr fra ressourceforløbet starter, hvorefter du så har ret til de 5 uger om året

Og din sats på ressourceforløbsydelse er fast 10849 kr før skat HVER måned (medmindre du selvfølgelig sanktioneres eller lignende).
Men, hvis dine sygedagpenge først udløber marts 2016, får du så ikke samme sats som sygedagpengene indtil marts 2016?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2015, 15:35   #4
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Det skal lige siges, at de 5 ugers ferie, der har kommunen indflydelse på placeringen. Dvs hvis du er midt i en arbejdsprøvning, kan det påvirke resultatet af denne hvis du holder ferie midt i det hele, så de kan bede dig vente med ferien til efter afprøvningen.
De skal dog også tage hensyn til hvis din familie holder ferie.

Formuleringen på det i loven: "Det er en betingelse for afholdelse af ferie, at personen har indgået aftale med kommunen om feriens placering. Ved placering af ferien skal der tages hensyn til personens øvrige forhold, herunder familiens afholdelse af ferie, medmindre det i væsentlig grad modvirker den beskæftigelsesindsats, der er iværksat eller planlagt for personen. Kan den pågældende og kommunen ikke blive enige om, hvornår ferien skal afholdes, træffer kommunen afgørelse herom."

Perioden på de 12 mdr, starter fra den dag du får ressourceforløbsydelse. Også selvom beløbet svarer til sygedagpenge. Så 12 mdr fra ressourceforløbet starter, hvorefter du så har ret til de 5 uger om året

Og din sats på ressourceforløbsydelse er fast 10849 kr før skat HVER måned (medmindre du selvfølgelig sanktioneres eller lignende).
Men, hvis dine sygedagpenge først udløber marts 2016, får du så ikke samme sats som sygedagpengene indtil marts 2016?
Nej fordi at nu kalder de det jobafklaringsforløb derfor satsen 10800
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2015, 15:52   #5
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Og din sats på ressourceforløbsydelse er fast 10849 kr før skat HVER måned (medmindre du selvfølgelig sanktioneres eller lignende).
Det var dog et uanstændigt lavt beløb.

Hvad havner du på, når SKAT har taget sin del af kagen?

Og er ydelsen generelt påvirkelig af ægtefælle- og formueforhold?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2015, 16:01   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"§ 69 j. Personer, der har ret til et jobafklaringsforløb efter kapitel 12 b i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, modtager ressourceforløbsydelse. Retten til ressourceforløbsydelse gælder uden hensyn til egen formue og en eventuel ægtefælles eller samlevers, jf. §§ 2 a og 2 b, indtægts- og formueforhold. "

Så hvis du er i sådan et jobafklaringsforløb, skulle du gerne få ressourceforløbsydelse. Hmm men ja, kan godt se at der i det afsnit mangler afsnittet med "hvis man har ret til sygedagpenge"
Så ja, den lave sats, men du optjener dog ret til ferie (altså det forløb tæller med i de 12 mdr)

MEN nu synes jeg at det bliver mystisk: "§ 68 d. En sygedagpengemodtager, som er uarbejdsdygtig på grund af egen sygdom, jf. § 7 i lov om sygedagpenge, og som ikke kan få forlænget sygedagpengene efter § 27 i lov om sygedagpenge, har ret til at få et jobafklaringsforløb ved ophør af sygedagpengene. Tilsvarende gælder for en person, der på første fraværsdag ville have haft ret til sygedagpenge fra kommunen, hvis personen ikke var omfattet af tidsbegrænsningen i § 24, stk. 1, i lov om sygedagpenge, jf. § 24 a i lov om sygedagpenge. "

Så det bør først hedde jobafklaringsforløb når dine sygedagpenge stopper?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2015, 16:02   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
TimeGuest

Det er (desværre) samme niveau som kontanthjælpen.
Forskellen er dog "bare" at det ikke er påvirket af egen formue og samlever/ægtefælles formue/indtægt
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2015, 16:31   #8
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Det er (desværre) samme niveau som kontanthjælpen.
Modtag min kondolence for tabet af et anstændig økonomisk levegrundlag ...

Citat:
Forskellen er dog "bare" at det ikke er påvirket af egen formue og samlever/ægtefælles formue/indtægt
Det er så et lille plus i alt det håbløse, der har ført frem til ydelsen.

Jeg håber helbredet holder til forholdene og at helbredet fremadrettet bliver bedre.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2015, 16:44   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
TimeGuest
Det er endda de "høje" satser.
Ikke-forsørger 10849 kr før skat
Forsørger: 14416 kr før skat.
Udeboende ikke-forsørger under 25 år (syg på kontanthjælp) 6992 kr før skat
Hjemmeboende ikke-forsørger under 25 år (syg på kontanthjælp) 3.374 kr før skat.

På ressourceforløbsydelse er det det samme som ovenstående, dog får udeboende under 25 år (ikke-forsørger) de 10849 kr før skat.

De raske under 30 år, får ofte mindre :/
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2015, 17:49   #10
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
man skal dælme være stærk for at være syg, har lige fået afslag på min klage over deres afgørelse om at jeg fra den 1-10 skal på resurseydelse i et år og kan se at andre kommer på det igen og igen, jeg har 5 år tilbage inden efterløn og skal den så sættes efter den ydelse eller hvad for tiltror dem efterhånden for alt det er så nemt at de bliver ved med at sige der lige er lidt flere ting der skal prøves inden bevilligt flexjob er så træt af dem
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension