K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2015, 17:17   #1
kig
Jack
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2014
Lokation: Frederikssund kommune
Indlæg: 31
Styrke: 10
kig er ny på vejen
Rehabiliteringsteam

Hej
Hvor mange gange kan man komme til rehabiliteringsteams møde?
Er der nogen regler for det?
kig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2015, 10:26   #2
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Nej forhåbentlig ikke
De bliver ved med at indkalde indtil sagen er belyst nok til at de kan træffe den rigtige afgørelse.
Jeg selv har været for teamet 3 gange og de sidste 2 var med 3 måneder imellem.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2015, 21:08   #3
kig
Jack
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2014
Lokation: Frederikssund kommune
Indlæg: 31
Styrke: 10
kig er ny på vejen
Hej Moi,
Tak for dit svar, så kan jeg regne ud at jeg har et par gange tilgode
kig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2015, 21:31   #4
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Det chokerer mig, at man kan indkaldes igen og igen. Er der ikke nogen lov. Med lov mener jeg, at det vel skal bero på nogle objektive mangler eller usikkerheder ellers er det jo en narrehistorie. Jeg kan i hvert fald ikke holde til det. Lige et spørgsmål for at uddybe. Hvis man søger flex eller pension kan teamet så tillade sig at udskyde til et nyt møde? Hvis de kan er jeg harmdirrende. Hvor i lovgivningen kan man læse om de regler?

Citat:
Oprindeligt indsendt af kig Se meddelelser
Hej Moi,
Tak for dit svar, så kan jeg regne ud at jeg har et par gange tilgode
Det virker besynderligt på mig. Du skriver at så har du 2 gange tilgode. Jeg opfatter det som ren chikane. Teamet får jo sagsakter tilsendt og har tid til at læse dem, og hvis de mener der mangler noget har de jo tid til at indhente disse oplysninger. I min verden er det ikke kun spild af tid og penge, men en metode til at gøre folk der i forvejen er syge, mere syge. Måske har jeg misforstået det, men vil I der skriver så ikke gerne beskrive Jeres sag mere udførligt, så det giver mening?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2015, 22:46   #5
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Jo jeg vil gerne forklare lidt grundigere

For de flestes vedkommende er det nok med et besøg hos Rehab-teamet
Hvis sagsbehandleren har gjort sit arbejde grundigt og fået afklaret borgeren ordentligt, kan Rehab-teamet indstille første gang til den rigtige afgørelse og alle er glade

I mit tilfælde var første besøg hos teamet en ren katastrofe Jeg blev indstillet til fleks med 2 timer ugentligt og det var helt forkert... Der blev klaget over mødet og lederen for teamet blev fyret

Der blev så lavet 2 yderligere speciallæge erklæringer, hvoraf den ene kom med en skrækkelig diagnose (hypokonder) som der blev klaget over prompte mens den anden viste forværring Derefter blev sagen sendt til gennemgang af klinisk funktion.

Andet møde med teamet gik okay men de ønskede en ny speciallæge erklæring fra en neuropsykolog da vi havde klaget over neurologens nye diagnose og der blev kamp til stregen for at jeg ikke skulle på et resource forløb. Det lykkedes og jeg kom tilbage på fleksordningen mens lægeerklæringen blev lavet

Vasen Du skriver at når medlemmerne af teamet får sagen tilsendt er der tid til at indhente evt mangler inden mødet men det er ofte ikke tilfældet. Der kan f.eks være lang ventetid til en speciallæge eller hvis de ikke synes en arbejdsprøvning er fyldestgørende nok, skal der jo laves en ny. Et møde med Rehab-teamet er også et dialogmøde og gruppen skal i fælleskab komme frem til den rigtige indstilling for borgeren (ja det lyder meget godt og havde været perfekt hvis der ikke var økonomi involveret)

Tredie gang blev lykkens gang Hele forløbet havde tæret voldsomt på mig og jeg fik lov til at slippe for at møde op foran teamet denne sidste gang. Lederen gav mig/os medhold i at teamet havde haft rig mulighed for at stille mig de relevante spørgsmål og sidste speciallæge erklæring slog fast med syvtommer søm at sagen nu havde gjort mig permanent mere hjerneskadet.

Mit forløb er grunden til at jeg i første indlæg skrev at der forhåbentlig ikke er max antal gange på fremmøde for teamet... Kampen/arbejdet for den rigtige afgørelse kan jo gå begge veje og jeg havde jo aldrig nået i mål hvis ikke en indstilling/afgørelse kan revurderes

Kig
Du skal forhåbentlig ikke være nervøs men mit første svar var lige så kort og velfunderet som dit spørgsmål men jeg håber at du også kan udlede lidt mere af mit uddybende svar her

Hilsen Moi

Sidst redigeret af Moi; 19-09-2015 kl. 23:41.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2015, 22:31   #6
kig
Jack
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2014
Lokation: Frederikssund kommune
Indlæg: 31
Styrke: 10
kig er ny på vejen
Hej Moi

Jeg stillede blot spørgsmålet fordi jeg skal til møde med rehabiliteringsteamet for anden gang og ville derfor bare hører om der var andre end mig, hvor kommunen har indkaldt flere gange.
Tak fordi du har givet dig tid til at forklarer mig, så kan jeg bedre forstå at de kan indkalde flere gange.

Vase
Jeg tror du har misforstået mit svar, jeg synes sandelig heller ikke det er i orden, at sygemeldte som os gang på gang skal trækkes igennem dette kommunale system og jeg er også selv en af dem der får det dårligere og dårligere jo længere tid der går før de har tænkt sig at komme med en afklaring

De bedste hilsner
til jer begge kig
kig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2015, 06:19   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
vi har været der 2 gange, første gang tog det 2 min, de sagde dag og fortalte min mand han skulle lave noget gymastik, jeg spurte om det så ikke hed rc forløb, de sagde nej desværre.

2 gang 1½ år efter var mere ok, de presenteret sig hørte på min mand, sagde de var i tvivl om han kunne magte fleks job, og at hans arbejdes prøvning var for gammel, så nu skal han i arbejdes prøvning igen før de kan sende ham videre.

stadig på kh om en mdr, er der gårt 4 år
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension