K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2015, 09:49   #1
Hed
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Hed er ny på vejen
Snart møde med teamet

Hejsa

Jeg skal mødes med teamet om 1 uge.
Jeg har netop fået tilsendt sagsakterne, som teamet skal modtage.
Heri er der nogle emails sendt mellem mig og en af mine speciallæger. Det omhandler tildels min ene sygdom, men også mere personlige spørgsmål mv, som ikke er relevant for min sag.
Kan man be om at få fjernet disse emails ?
Nogle af mine emails er der slet ikke svar på, så det er bare mig, der skriver en masse tanker ned - nærmest som en dagbog.
Min sb svarer blot, at hun må se, om hun kan nå at fjerne det.

Jeg kan ikke finde nogen regler på dette område ?
Alle lægeudtalelser mv skal selvfølgelig være med.

Er der nogen, der ved noget om dette ?
Hed er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2015, 14:47   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der må ikke indsamles mere dokumentation end der er nødvendigt for at de kan træffe en afgørelse...

Det vil sige at sagen ikke må overbelyses...

Her persondataloven §5

Citat:
Behandling af oplysninger

§ 5. Oplysninger skal behandles i overensstemmelse med god databehandlingsskik.

Stk. 2. Indsamling af oplysninger skal ske til udtrykkeligt angivne og saglige formål, og senere behandling må ikke være uforenelig med disse formål. Senere behandling af oplysninger, der alene sker i historisk, statistisk eller videnskabeligt øjemed, anses ikke for uforenelig med de formål, hvortil oplysningerne er indsamlet.

Stk. 3. Oplysninger, som behandles, skal være relevante og tilstrækkelige og ikke omfatte mere, end hvad der kræves til opfyldelse af de formål, hvortil oplysningerne indsamles, og de formål, hvortil oplysningerne senere behandles.

Stk. 4. Behandling af oplysninger skal tilrettelægges således, at der foretages fornøden ajourføring af oplysningerne. Der skal endvidere foretages den fornødne kontrol for at sikre, at der ikke behandles urigtige eller vildledende oplysninger. Oplysninger, der viser sig urigtige eller vildledende, skal snarest muligt slettes eller berigtiges.

Kilde
DUKH har lavet praksisnyt nr 32 om lige dette emne...så læs denne...

Du finder den her Praksisnyt nr. 32: Uenighed om oplysningsgrundlaget
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2015, 11:20   #3
Hed
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Hed er ny på vejen
Tak for dit svar!

Jeg fik hende heldigvis til at slette de forsk. mails, og sagsakterne er nu sendt til teamet, som jeg skal mødes med i næste uge.

Måske er der nogen, der ved, hvornår man kan melde sig ud af sin a-kasse ? Jeg er pt ikke medlem af fagforening.
Jeg står enten til fleks eller resc.forløb - håber selvfølgelig på det første.
Hed er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2015, 08:07   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Din fagforening er det vigtigste at være medlem af i din situation.
Dog kan du godt fravælge A.kasse, når du ikke har fuld arbejdsevne.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2015, 08:29   #5
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
med hensyn til fagforening har jeg lige i går fået at vide at akassen og efterlønsordningen skal jeg blive i indtil jeg er sikker på at blive visiteret til flexjob men selve fagforening kontigent delen er blevet nedsat så man skal passe på med hvad man gør
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2015, 09:13   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis du indbetaler til efterløn skal du forblive medlem af a-kassen indtil du er bevilliget fleksjob og fået udfyldt papirer om at overgå til fleksydelsesordningen.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2015, 14:23   #7
Hed
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Hed er ny på vejen
Tak for alle jeres svar!

Jeg har nemlig også hørt, at man skal blive i a-kassen indtil man har sin bevilling (hvis man får en), da man så er bedre stillet indtil da ift. div. ydelser.

Jeg er ikke med i efterlønsordning.
Jeg har ikke været medlem af min fagforening i mange år.

Der står også (på min fagforeningsside), at man skal ha' været medlem x antal uger (eller måneder ?) før man kan få hjælp fra dem i forbindelse med en fleks-sag f.eks. Og det kan jeg jo ikke nå, når jeg skal til møde med teamet i næste uge..

Jeg tænker bare, om man kan melde sig ud af a-kassen, hvis man får afvide, at man får fleksjob. Eller om man skal vente lidt endnu..

Jeg spurgte A-kassesn, og deres svar var jo logisk nok.. At hvis du ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet, så skal du ikke være i en a-kasse. Du kan jo ikke få glæde af den alligevel, uanset hvad der sker.
- med mindre du tvinger dig selv tilbage på arbejdsmarkedet, og igen ville få brug for dagpenge i forbindelse med fyring/ledighed mv.

Jeg er bare i tvivl om, hvornår jeg "tør" at melde mig ud
Hed er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2015, 15:22   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hed Se meddelelser
Tak for alle jeres svar!

Jeg har nemlig også hørt, at man skal blive i a-kassen indtil man har sin bevilling (hvis man får en), da man så er bedre stillet indtil da ift. div. ydelser.

Jeg er ikke med i efterlønsordning.
Jeg har ikke været medlem af min fagforening i mange år.

Der står også (på min fagforeningsside), at man skal ha' været medlem x antal uger (eller måneder ?) før man kan få hjælp fra dem i forbindelse med en fleks-sag f.eks. Og det kan jeg jo ikke nå, når jeg skal til møde med teamet i næste uge..

Jeg tænker bare, om man kan melde sig ud af a-kassen, hvis man får afvide, at man får fleksjob. Eller om man skal vente lidt endnu..

Jeg spurgte A-kassesn, og deres svar var jo logisk nok.. At hvis du ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet, så skal du ikke være i en a-kasse. Du kan jo ikke få glæde af den alligevel, uanset hvad der sker.
- med mindre du tvinger dig selv tilbage på arbejdsmarkedet, og igen ville få brug for dagpenge i forbindelse med fyring/ledighed mv.

Jeg er bare i tvivl om, hvornår jeg "tør" at melde mig ud
Jeg forblev medlem af min a-kasse indtil jeg havde fået fleksjobbevilligen. MEN jeg fik også hjælp af a-kassens socialrådgiver under hele forløbet indtil da.

Hvis du kan få brug for noget a-kassen kan tilbyde dig skal du blive i den. Vil de for eksempel kunne hjælpe dig med juridisk hjælp hvis du skulle få brug for det i forhold til din jobcentersag?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2015, 09:35   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"MEN jeg fik også hjælp af a-kassens socialrådgiver under hele forløbet indtil da." citat.

A-kasser har IKKE ansat socialrådgivere, det er kun under fagforeningen.
De har i givet fald givet dig hjælp alligevel. Det skal man dog langt fra regne med!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2015, 11:21   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
"MEN jeg fik også hjælp af a-kassens socialrådgiver under hele forløbet indtil da." citat.

A-kasser har IKKE ansat socialrådgivere, det er kun under fagforeningen.
De har i givet fald givet dig hjælp alligevel. Det skal man dog langt fra regne med!

VH Popiae
Kære Popia

Det var dog helt utroligt at du ikke tror jeg bedst ved, hvem jeg har fået hjælp af!

DSA (Danske Sundhedsorganisationers Arbejdsløshedskasse) har socialrådgivere ansat som hjælper medlemmerne. Se http://www.dsa.dk/OmDSA/Hvem-er-DSA/ContactList.aspx

Min fagforening DSR har IKKE socialrådgivere. De har til gengæld jurister!

Så indenfor mit fag får man socialrådgiver hjælp i sin A-kasse og jurist hjælp i sin fagforening!!

GOT IT?

Sidst redigeret af Akvamarin; 19-09-2015 kl. 12:18.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension