K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2006, 08:19   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
myterne i velfærdssamfundet

Jeg ved ikke lige hvorfor linket ikke bryder, men jeg har skrevet til webmaster, så indtil han finder ud af noget, så må i lige leve med det, for linket skulle ud syntes jeg


En intressant vinkel på velfærdsdebatten (eller retter mangel på velfærdsdebatten) her er et lille uddrag, vil du læse mere, så følg linket og vil du læse det hele, ja så må du have fat i bogen

Nye forslag
Rold Andersen og Jespersen sætter et bemærkelsesværdigt mål: Fuld beskæftigelse. Den aktuelle registrerede arbejdsløshed er meget lav: Den inkluderer de fuldtidsforsikrede ledige på dagpenge, men den inkluderer ikke de 118.000 på kontakthjælp, de 95.000 på sygedagpenge, de 64.000 i aktivering og de 5.000 på en såkaldte 'ledighedsydelser'. Når den registrerede arbejdsløshed falder, vil finansielle aktører frygte flaskehalse og højere lønkrav. Jespersen og Rold Andersen advarer mod frygtens strategi: Netop nu har vi chancen for at få suget de marginaliserede ind på arbejdsmarkedet. De anslår, at 427.000 ville være i stand til at arbejde, hvis der var tilstrækkelig efterspørgsel. Forfatterne vurderer, at man kunne trække omkring 10.000 ind på arbejdsmarkedet om året og henviser til erfaringer fra 1960'erne, hvor efterspørgsel efter arbejdskraft skabte større fleksibilitet og tolerance over for folk med belastede arbejdsevne.

EDIT: Jeg har sat dit link ind i et "code tag" så det ikke ødelægger sidebredden på siden

Webmaster
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afliv myterne om førtidspension Gadefejer Politik og Samfund 3 10-06-2009 12:17
Velfærdssamfundet after dark - Georg Ursin zuza Dit og Dat 2 27-03-2008 08:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension