K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2015, 11:44   #1
smutti
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
smutti er ny på vejen
Hjælp til efterskole ophold til min datter, er på den gamle FP

Hej alle søde mennesker.

Er der nogen herinde der ved noget om hvorvidt der er nogen steder man kan søge om ekstra økonomisk hjælp til min datters efterskoleophold?

Jeg er gift, men min mand er også førtidspensionist bare på den nye ordning.

Jeg syntes ikke lige jeg/ vi kan finde knap 4000,- i måneden til det, og det er vores datters største ønske.
smutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2015, 12:00   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du søger efterskolen om hjælp.

Se http://www.efterskole.dk/da/Om-efterskolen/Oekonomi og http://www.efterskole.dk/da/Om-efter...onomi/HarIraad

Her kan du se hvad I kan få i støtte om måneden i forhold til jeres indkomst: http://www.efterskole.dk/da/Om-efter...evstoette15_16

Sidst redigeret af Akvamarin; 28-08-2015 kl. 12:41.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2015, 12:12   #3
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Husk at det på de fleste efterskoler "kun" er 10 md der skal betales... dvs ialt ca 40.000 kr
Hvis I har en fornuftig økonomi vil det ikke være umuligt at låne dem i banken evt...

Et efterskoleår kan betyde en hel verden til forskel for din datter og det er en mulighed hun aldrig får igen senere.

Egentlige støttemuligheder iøvrigt kender jeg ikke til desværre, men legater kan søges og nogle skoler har også "interne" legater eller støttemuligheder udover stats og kommunestøtten alle får (afhængig af indtægt).

Når I kigger efter skole til hende er det en god ide at tjekke de løbende udgifter der er udover de almindelige skolepenge. Det er feks meget almindeligt at de tager på en uges ferie/skole i udlandet og en sådan rejse oveni skolepengene kan godt slå bunden ud af et lille budget.

Mine to ældste var på skoler hvor disse udgifter ikke var indregnet i skolepengene og det trak godt nok tænder ud her... men den yngste var på Kongeådalens efterskole hvor alt var inkluderet - dog er der mulighed for at de kan købe div trøjer og sportstøj med skolens logo og årgangens print og det er en af de ting der betyder noget for dem... men er dog en udgift på nogle hundrede kroner og desuden en del af det tøj de jo alligevel skal have undervejs

Kongeådalens Efterskole var en fantastisk skole for min søn...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2015, 13:09   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Har du spurgt på kommunen, tit kan pensionister få tilskud
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2015, 13:53   #5
smutti
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
smutti er ny på vejen
Nej har ikke tjekket hos kommunen, jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal henvende mig.
Vi har desværre ikke råd til at låne og afdrage et lån på 46000 kr. Hvilke den efterskole koster som hun gerne vil på.
Hun har så meget brug for det, da hun har haft det rigtig svært socialt i hendes skole de sidste 4 år. Nu har hun flyttet skole, men hun har ingen selvtillid tilbage. Oven i det har hun en lillebror med udviklingsforstyrrelse med autisme, som hun bekymre sig alt for meget om.
smutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2015, 14:21   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smutti Se meddelelser
Nej har ikke tjekket hos kommunen, jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal henvende mig.
Vi har desværre ikke råd til at låne og afdrage et lån på 46000 kr. Hvilke den efterskole koster som hun gerne vil på.
Hun har så meget brug for det, da hun har haft det rigtig svært socialt i hendes skole de sidste 4 år. Nu har hun flyttet skole, men hun har ingen selvtillid tilbage. Oven i det har hun en lillebror med udviklingsforstyrrelse med autisme, som hun bekymre sig alt for meget om.
Du skal henvende dig på den efterskole I kunne tænke jer at jeres datter skal gå på. Det er gennem efterskolen I søger om økonomisk hjælp, ikke hos kommunen. Kig på de link jeg gav dig. Der står det hele forklaret.

Også at I kan få mere fordi I har et hjemmeboende barn: "Indkomstgrundlaget bliver reduceret med kr. 34.184,- for hvert barn under 18 år som har folkeregisteradresse i husstanden, ekskl. barnet der skal på efterskole. " Det står nederst her: http://www.efterskole.dk/da/Om-efter...evstoette15_16
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2015, 15:39   #7
smutti
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 17
Styrke: 12
smutti er ny på vejen
Jeg har været inde på den side med udregninger, og hvis jeg taster alt ind, bliver vores egen betaling 46000,-

Tror jeg vil prøve at kontakte kommunen for at høre dem nærmere. Da vi begge er førtidspensionister og har et hjemmeboende barn med en psykisk diagnose.

Jeg tør nemlig ikke melde vores datter ind på en efterskole, hvis ikke vi kan få råd til alligevel, det vil jeg ikke gøre over for hende..
smutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2015, 12:28   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Prøv at kontakte den skole din datter går på, hvis der skal ydes ekstra tilskud, skal der være en god grund til det - f.eks at hendes skole anbefaler det i forhold til hendes udvikling.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2015, 12:34   #9
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nu ved jeg ikke hvor længe der er til, men det min mor gjorde:
Året op til efterskole-opholdet lagde hun 1500 kr til side hver måned, så det år hvor jeg var på efterskole, skulle hun ikke lægge så mange penge til side.
Jeg har så også 2 lillebrødre, og min biologiske far er død, ved ikke om de regner husstandsindkomst eller om de kun regnede min mors indkomst, så hun har muligvis skullet betale mindre pr måned.
Men som hun sagde, så var det ikke så slemt når hun havde sparet nogen af pengene op året før
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2015, 09:24   #10
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Mistymiss

De regner husstandsindkomst.

Idag koster et efterskokeophold ca fra 40.000 kr og op i egen betaling fir 10 mdr , plus måske rejser og skole tøj . På nogle skoler er rejser incl , på andre ikke

Jeg har måtte sige nej til min , da jeg desværre ikke Kan finde de penge,
Ftp,er har forskellig indtægt , nogle sidder rimelig i det ,andre har ikke så meget som en hakvtredser i overskud ,

De har gjort det svært for mange alm lavindkomst familier at sende dem af sted og det ee trist syns jeg ,

Håber virkelig trådstartee finder en løsning og det lykkedes .

Hvis og når i kigger på skoler ee der forskel på priserne fra skole til skole .
Der er forskel på om rejser , skoletøj mv er gratis .

Krydser fingre for jer

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension