K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2015, 09:38   #1
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Møde i rehabteamet

Hej alle. Ja så blev det min tur til at møde teamet. Jeg skal være i haslev i morgen kl 14.30. Og det går lige i maven på mig. Det er efterhånden 6 år siden at jeg tog beslutningen om at gå efter flex eller førtidspension. Undervejs har det vist sig at det skal være førtidspension. Og selvom at min sagsbehandler er med mig og, at papirerne ikke kan blive bedre, ja så er jeg stadig i tvivl om udfaldet

Hvis der er et par gode råd her på falderebet, så er jeg meget lydhør
Vh
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2015, 09:56   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bare du tidliger har søgt aktindsigt...

Kære nielsensupp

.... således at du har den fulde 100% viden om, hvad der skrives i den afsluttende journal, som medlemmerne af Rehabiliteringsteamet jo skal træffe sin "indstilling" efter.

Efterfølgende havner din journal til din kommunes "Pensionsteam" som nu skal træffe den afgørende "afgørelse"

Udelukkende ud fra, hvad der skrives i din journal.

Rehabilliteringsteamet`s sammensætning:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28338

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...iliteringsteam

Vær mentalt forberedt på at mødet afsluttes efter få minutter, 20, 30, 45?

Her findes 2 muligheder:

Du er forvirret og vred.

eller

Du har modtaget en "Indstilling" som du er tilfreds med og som du i øvrigt ikke kan klage over. Kun kommunens afgørelse kan der klages over.

Lad os høre hvad "Indstillingen" bliver.

Held og lykke.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-08-2015, 11:27   #3
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsensupp Se meddelelser
Hvis der er et par gode råd her på falderebet, så er jeg meget lydhør
Hvis teamet påstår der mangler noget i sagen, er du i din gode ret til at bruge lidt tid på at finde det frem uden at du skal få stress.
Du kan henholde dig til reglerne om at der i sagsbehandling skal tages højde for borgerens handicap, og at du bliver stresset hvis du ikke har mulighed for at følge med i sagen.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2015, 11:58   #4
Jette k
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Jette k er ny på vejen
Jeg var til møde i rehab.teamet i oktober 2014, hvor de mente at der manglede beskrivelser af mit hoved, hvorfor de indstillede mig til både en psykiater og en neuropsykologisk test - begge udtalelser der kom ud af det, støttede de i forvejen udtalelser både fra egen læge samt speciallægerne der i forvejen var der. Da jeg så i februar i år skulle til et nyt møde, beslutter de, at "parkere mig" i et 3-årigt ressourceforløb. Vi forsøgte at få svar på, hvilke ressourcer de mener der skal udvikles på ? Det kunne jeg ikke få at vide her og nu, da dette ville fremgå af den skriftelige udtalelse, der ville blive udarbejdet af rehab.teamet senere.
Da jeg så modtager det, skriver de at jeg har komplekse problemer udover ledighed!!! Vi er fuldstændig rystede over det de skriver og de tiltag, der nu skal sættes i gang - og der er kun en vej. At klage - og det er en lang vej, der både koster kræfter og penge til advokat.

Så mit råd i bagklogskabets klare lys er: Kræv at få et ordentlig svar på, hvad det er de helt konkret har i tankerne, således du kan forsvare og argumentere imod, hvis du ikke er enig i deres afgørelse.
Pøj pøj i morgen - håber det bedste....
Jette k er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2015, 12:53   #5
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Jeg sagde klart fra overfor ressource-forløb, da jeg blev tildelt det og søgte selv pension.
På et møde nøjagtig en måned senere fik jeg SELVFØLGELIG pension og dette på de selv samme papirer.
Grunden til at jeg siger selvfølgelig, er at netop formanden for pensions-nævnet, som var med til det sidste møde, sagde at der selvfølgelig ikke var andre udveje end pension !!!
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2015, 13:22   #6
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Ej tusind tak for jeres indlæg. Det er jeg glad for. Jeg har selvfølgelig løbende søgt aktindsigt. Men selvom arbejdsprøvning, speciallæge og egen læge melder helt klart ud, sidder jeg alligevel med en bekymring. Man kan jo bare se på jeres besvarelser for og vide at kommunen finder et hvert tænkeligt hul, for og udsætte eller forhale sagen.

Så jeg er sgu helt i krampe. Det har varet et par dage og peaker nok i morgen inden jeg går ind ad døren til teamet. Vh
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2015, 17:25   #7
nielsensupp
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
nielsensupp er ny på vejen
Hej k 10. Ja så har jeg været til møde i rehabteamet. Jeg fik min pension. Så jeg er superglad. Jeg kan mærke at det lige skal ind. Det er helt uvirkeligt at kampen er ovre. Jubii.
Samtidigt smider jeg lige en tanke til den mange der kæmper med systemet. Jeg glemmer ikke hvor jeg kommer fra. Hvis i har spørgsmål til min sag og hvordan det endte med pension, ja så må i endelig skrive. Kh Ruben
nielsensupp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2015, 17:40   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsensupp Se meddelelser
Hej k 10. Ja så har jeg været til møde i rehabteamet. Jeg fik min pension. Så jeg er superglad. Jeg kan mærke at det lige skal ind. Det er helt uvirkeligt at kampen er ovre. Jubii.
Samtidigt smider jeg lige en tanke til den mange der kæmper med systemet. Jeg glemmer ikke hvor jeg kommer fra. Hvis i har spørgsmål til min sag og hvordan det endte med pension, ja så må i endelig skrive. Kh Ruben
Hvor er det dejligt at høre Nielsen. Tillykke med pensions indstillingen
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2015, 19:03   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tillykke med at være i mål
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2015, 08:36   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det lyder godt!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension