K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2015, 17:50   #1
madsen1980
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
madsen1980 er ny på vejen
flexjob eller pension??

Hejsa.
Jeg er ved at køre helt ned pga virksomhedspraktikken jeg er i...
Jeg har 2 diskusprolapser i lænden, slidgigt i rygsøjlen og fibromyalgi.
Jeg har været i praktik siden november sidste år, hvor jeg startede på 4 timer 4 gange om ugen, men da jeg ikke kunne holde tildette så fik jeg det ændret til 4 timer 3 gange om ugen, og jeg må gå hjem når jeg ikke kan holde til det mere, ifølge aftale med min sagsbehandler. Det svinger lidt hvor meget jeg kan holde til. Nogle gange er det 1 1/2 time 2 timer .. Men jeg ligger resten af dagen når jeg kommer hjem. Jeg har ofte migræne når jeg kommer hjem, samt fibrosmerterne og ondt i ryggen... Jeg er alene med vores 2 børn på 9 og 10 år i hverdagen da manden arbejder ude. Jeg får ikke lavet noget når jeg kommer hjem fra praktikken, aftensmaden ender ofte i rugbrød da jeg ikke kan klare at stå op og lave mad og rengøring sker de dage jeg har hviledage..
Hvad er rigtig og gorkert her? Jan det passe at jeg intet er værd for min familie når jeg kommer hjem? Jeg fik at vide at jeg skulle give mig 110 % i praktikken og så måtte jeg få hjælp til det der hjemme.. Hmmm men hvem skal hjælpe?? Min sagsbehandler snakker om at jeg nok ender i flexjob men jeg kan ikke finde ud af om det er det bedste når jeg har det så skidt efter 1 1/2 til 2 timer... Jeg er rigtig glad for mit praktiksted og er glad for at komme afsted, men jeg er så træt og ked af at det skal gå ud over min familie at jeg skal i praktik..
Nogle der står lidt i samme situation og kan gortælle lidt om deres hverdag? Har i fået flexjob eller pension?
Hilsen en meget træt mig....
madsen1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2015, 19:33   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal have et lille kærligt puf....

Kære madsen1980

.... fordi, at hvis ikke der kommer noget udefra og ændre din situation vil du befinde dig i situationen i alt for lang tid.

Du har tidligere beskrevet din situation http://www.k10.dk/showthread.php?t=30794 hvor du pludselig stopper med at reagere. Det er der nok en naturlig forklaring på.

Bliv fremover på een tråd, for din egen skyld.

Hvis ikke du har søgt aktindsigt, som rådet tidligere bliver det dit første skridt.

Hvis ikke du følger dette råd, vil du fortryde bitterligt senere.

Skriv dagbog for hver dag, om præcis hvordan du har det og hvor mange timer du kan klare i praktikken.

Du nævner et sted, at det er en aftale med din sagsbehandler at du bare kan gå hjem, når smerterne bliver for voldsomme.

Alt hvad der foregår og sker i din situation skal være nedfældet på skrift.

Mundtlige aftaler gavner IKKE din sag, du oplyser:

"Jeg har været i praktik siden november sidste år, hvor jeg startede på 4 timer 4 gange om ugen, men da jeg ikke kunne holde til dette så fik jeg det ændret til 4 timer 3 gange om ugen, og jeg må gå hjem når jeg ikke kan holde til det mere, ifølge aftale med min sagsbehandler."

Dette holder ikke juridisk. Hvert et minut du forlader arbejdsstedet skal indgå skriftligt i din kommunale journal.

Fordi, at DU kan ikke bare søge hvad du ønsker, som tidligere. Du er glad for at komme ud bland andre. Du ønsker et fleksjob. Bekræft dette.

Men indtil nu er det belejligt for kommunen, hvor du er placeret.

Du har ikke kræfter til din familie.

Derfor er det vigtigt at alt bliver nedfældet på skrift.

Fordi, at i sidste ende er det din kommunes "Pensionsteam" der skal træffe en afgørelse om du skal bevilges et fleksjob,..... udelukkende pga hvad der er nedskrevet i din kommunale sagsmappe.

Derfor skal du kontrollere at alt er korrekt og at der ikke mangler oplysninger.

Derfor skal du søge aktindsigt, som dit første skridt.

Din praktiserende læge er en vigtig medspiller i din sociale sag. Denne er den eneste der har retten til at foreslå kommunen hvad der burde bevilges.

Hvad siger din praktiserende læge til at den optræning ikke gavner dig?

Hvad vil denne foreslå?

Jeg syntes du er blevet efterladt i et tomrum.

Men aktindsigt kommer du ikke udenom. Så dukker der andre spørgsmål op. Men så har du jo k10, til at hjælpe med svar.

Men et er 100% sikkert, det er at DU skal være aktiv for at ændre på din situation. Den nuværende er uholdbar.

Hvis du har aktindsigt fra Rygcentret har du da MR-beskrivelsen og den nøjagtige begrundelse på hvorfor lægerne ikke tilbyder dig operation.

Hvis ja, så beskriv den for os andre.

Du skal være aktiv nu fordi der skal ske en ændring i din alvorlige situation med alvorlige diagnoser

Når nu din mand ikke er så meget hjemme, har du ikke en ven, naboen, postbuddet der kan hjælpe dig, med at begynde at indsamle oplysninger og læse med på de råd vi giver dig her på k10?

https://www.fibromyalgi.dk/til-dig-m...%A9n-diagnose/

Mere end én diagnose? - komorbiditet og fibromyalgi

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 24-08-2015 kl. 19:48.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-08-2015, 01:46   #3
madsen1980
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
madsen1980 er ny på vejen
Tak for dit svar..
Jeg har nu bedt min sagsbehandler om at få det på skrift, og jeg har igen beskrevet min hverdag for hende.
Jeg skriver dagbog for hver dag, og har gjort det fra jeg startede i praktik.
Min sagsbehandler siger at vi skal vente til jeg er færdig på smerteklinikken , inden vi gør noget ved min sag, og det tager jo bare lang tid....
Jeg har agtindsigt både fra kommunen og fra rygcentret. Og rygcentret gav mig 3 muligheder.
1. Blive opereret kun for bensmerterne
2. Tage 1 år med aflastning og træning for at se om det hjælper (det gjorde jeg sidste år)
3. Forsætte som jeg hør nu med smertestillende og øvelser.
De mente selv at nr 3 var den bedste for mig og det gjorde jeg også selv, da det slet ikke er mine bensmerter der er de værste.

Min vennekredser ikke så stor da jeg ikke orker at være sammen med nogen når jeg kommer hjem. Så jeg har ikke så megen hjælp, anden tnd fra min mor og søster og min mand. Men jeg har overvejet at tage kontakt til bisiderhjælpen eller en advokat til at hjælpe mig med min sag... Da jeg bare sket ikke rykker mig i min praktik og jeg får flere og flere rigtig dumme dage.
Min læge siger ikke så meget. Der har jeg selv måtte skubbe lidt på for at få en henvisning til reumatologen osv...

Hilsen mig

Hilsen mig.
madsen1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2015, 06:49   #4
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Man skal ikke give sig over sit eget 100 procent i praktikken, på får man en misvisende praktik... INGEN heller ikke de "normale" Kan yde 110 procent på sigt.
Hvad siger den konsulent der følger dig i praktikken og arbejdsgiveren, om din indsats ?

Har du talt med konsulenten om hvordan det foregår der hjemme og at du har behov for hjælp for at klare den ?

Du må ansøge kommunen om hjemmehjælp for at klare det der hjemme, under praktikken, tilkendelse eller afslag kan vise sig at blive et vigtigt dokument i sagen.

Personligt krævede jeg at konsulenten var til stede hver 3 fremmøde-dag i min praktik, for at dokumentere hvordan det gik ned ad bakke...
Det var denne meget detaljerede beskrivelse, kombineret med beskrivelser af hvor meget mit hjemme-liv var påvirket, der gjorde at jeg blev tilkendt pension.

Husk !
Det er fuldstændig underordnet hvordan man har det, hvis det ikke er dokumenteret !
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2015, 07:14   #5
madsen1980
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
madsen1980 er ny på vejen
Konsulenten siger ikke så meget. Hun kommer selvfølgelig ud og kigger og snakker med mig om praktikstedet, og tjekker at mine skånehensyn overholdes. Hun skriver ned hvordan det går og hvordan jeg har det. Jeg fortæller hende at jeg har svært ved at klare det når jeg kommer hjem. Men jeg har jo ikke små børn mere (de er 9 og 10) så de er så store at de godt kan hjælpe lidt til. Hvor jeg så har "brokket" mig lidt og har sagt at det syntes jeg ikke kan være rigtig, da de altså har nogle lange dage i skolen efter den nye skolereform, samt lektier og legekammerater når de kommer hjem, så kan det ikke være rigtig at de skal støvsuge lave mad vasketøj osv når de kommer hjem....
Praktikstedet kan godt se at det ikke går. Og det siger chefen også til konsulenten og det notere hun også. Alt i alt kan de jo godt se at det ikke går ret godt. Min sagsbehandler har nævnt at jeg nok skal have noget flexjov, men de vil vente til jeg er færdig på smerteklinikken og der har jeg nu været siden maj og har kun været til 2 samtale, skal til noget for pårørende imorgen med min mand og først igen d. 22 september, så jeg aner ikke hvor længe der går inden der sker noget nyt/nogle ændringer i min sag. Men er så træt af at jeg skalgå og have det så dårligt i "ventetiden"
Kan jeg selv søge hjemmehjælp eller hvordan fungere dette?
Jeg har lige kontaktet min sagsbehandler for at høre hvem jeg skal kontakte ang hjælpemidler. Fx en stol så jeg kan lave mad til min familie, en stok/krykke så jeg kan gå/stå lidt længere og til de dårlige dage.
Tak for den hurtige tilbagemelding.
Hilsen Jeanette.
madsen1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2015, 07:22   #6
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Ja du kan sagtens selv søge det du har behov for i kommunen, der er ingen grund til at vente på at andre gør det.

Det er noget sludder at man skal forvente at børn i den alder udfører forældrenes arbejde.
Hvis kommunen fastholder det, får du det vel på skrift !
At hjælpe til der hjemme er at skralde gulerødder i ny og næ og med mellemrum gå ud med skraldespanden.
Samt svinge en støvklud på eget værelse.
Det er bestemt ikke at overtage de voksnes opgaver.

Vores samfund fordømmer når man i u-landende sendes en 12 årig ud og arbejde, derfor holder din kommunes logik ikke !

Sidst redigeret af Salsa; 25-08-2015 kl. 07:31.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2015, 07:40   #7
madsen1980
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2014
Indlæg: 13
Styrke: 11
madsen1980 er ny på vejen
Super. 1000 tak for svarene.
Jeg må undersøge det lidt mærmere idag. Og så må jeg vist til at skrue bissen lidt på ved kommunen kan jeg godt høre.
Forsat en god dag.
Hilsen Jeanette.
madsen1980 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2015, 08:08   #8
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så længe du ikke er færdig behandlet i smertebehandling, kan de ikke se hvor meget du kan holde til, så du skal regne med du skal være færdig der før der sker noget.

det er fordi de måske finder noget medicin der giver digbeder arbejdes evne.

så længe du kan arbejde over 1-2 timer ugeligt er pension udelukket, er du under 40 er det værer.

tvivler på du kan få hjemmehjælp, tror de vil sige, din mand kan skifte job
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2015, 08:31   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Og så må jeg vist til at skrue bissen lidt på ved kommunen kan jeg godt høre.

JA, kære madsen1980


.... og det kan godt gøres på en høflig og klog måde.

Det samme bør du gøre over for din praktiserende læge. Hvis ikke det hjælper skal du skifte praktiserende læge.

Alle omkring dig er ansat og modtager god løn, udelukkende for at servicere dig iht til den lovgivning, som Folketinget har vedtaget.

Mit råd:

Lav en liste med DINE ønsker for fremtiden. Punkt for punkt ....

Eksempel:

Hjemmehjælp.
Hjælpemidler, specialstol til køkken, badestol.
Rollator til indkøb.

Alle de ting der skal beskytte dig og lette din dagligdag for ikke at ødelægge mere af dit helbred. Tænk bare 5 år frem...... hvor er du så henne med dine smerter og manglende overskud.????

Det er NU du skal handle og ikke når du havner i den situation, som jeg havnede i som kronisk §4 patient og modtager af højeste invalidepension i det gamle system.

Du er kun 34 år..... det er nu du skal handle.

Lav din ønskeseddel, så indfør den i din tråd, så hjælper k10 dig med §§ og mulighederne. Såre simpelt.

Under en arbejdsprøvning må man ALDRIG indtage mere medicin en lægerne har ordineret. ALDRIG....... for så havner man der hvor du er nu.

Spørgsmålet for mig, er hvornår kommunen på egen foranledning tager skridt til at påbegynde at du får bevilget fleksjob? Pension er udelukket grundet din alder og dit nuværende timeantal, som efter min mening yderligere skal nedsættes, således du også har kræfter til at leve livet, uden for arbejdsprøvningen.

Om 1 år? 2 år? efter 3die arbejdsprøvning?

Jeg ville skriftligt spørge ind til min sagsbehandler om, hvilke tanker denne havde gjort sig. Husk at ALT imellem dig og kmmunen foregår skriftligt. Aldrig små mundtlige aftaler, som ikke fremgår i din kommunale jounal, som andre skal beslutte efter, i sidste ende.

Hilsen Peter

ps. Præcis hvad Fleksjobber beskriver, bliver din opgave at forstå nu og handle efter. Dit timetal skal være realistisk fra begyndelsen.

Vi andre med erfaring ved, at der dukker mange spørgsmål op i fremtiden. Derfor er det godt hvis du beslutter at være aktiv og styrende i din sociale sag. Godt du har tabt dig så meget som du har pt på egen foranledning.

PT er tvang i behandlingen forbudt i en forsøgsperiode, som stopper sommeren 2016. Der findes faktuelt en Principafgørelse, Gældende, som kan få kommunen til at tvinge dig til lumbal operation, hvis ikke der sker noget inden juli 2016. Det skal du følge med i, i fremtiden. Jeg skal nok varsko på k10 i værste tilfælde.

Dette nævnt udelukkende for at vise dig at der findes mange fælder for dig i fremtiden.

Derfor er det klogt at du bliver aktiv og styrende i din sag.

Sidst redigeret af phhmw; 25-08-2015 kl. 08:58.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-08-2015, 08:40   #10
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Jeg blev" scoret" til 12 timer ugentligt i min arbejdsprøvning, 3 timer 4 dage om ugen og blev bevilliget fleksjob.

De 12 timer kom til at forfølge mig, d.v.s. Det blev forventet at det var det som jeg kunne arbejde fremover.

Jeg kom igennem en del praktikker med mulighed for ansættelse. Jeg kunne bare ikke klare de 12 timer.

Jeg sov og sov, når jeg havde fri og, når jeg. Var vågen, så. Var jeg ikke til noget, en levende død.

Jeg havde intet socialt liv og var en sur og træt mor.

Mit nuværende. Job på 2,5 timer. Ugentligt. Søgte jeg uopfordret og har nu været. Der 1 år. De 2,5 time er max for mig.

Min kontaktperson fra kommunen har sagt, at jeg vist er blevet. Scoret for højt.
Jja, mon ikke.

Grunden til at jeg blev vurderet. Til 12 timer i første. Omgang, tror jeg skyldes en kombination. Af flere ting.

For det første var jeg et sted, hvor det var rart at være.

Jeg lavede noget de dage, jeg orkede og de andre dage var jeg der bare tiden ud.

Jeg var et sted indenfor det fag, som jeg er uddannet indenfor.

D.v.s. Jeg overlevede nok ved at de fleste. Opgaver var rutine opgaver.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension