K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2015, 11:03   #1
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Udygtigheds rente på res forløb

Jeg har lige haft kommunen i telefonen, fordi jeg får en lille sjat penge fra min forsikring hver månede, en så kaldt udygtigheds rente mener jeg den kaldes.

Jeg fik lov til at beholde den da jeg var på kontanthjælp fordi det er en erhvervs forsikring igennem mit arbejde og ikke en privat tegnet.

Så er mit spørgsmål kan de modregne når jeg er kommet på ressource forløb??

Fik det pisse dårligt da hun ringede for den hjælp fra forsikring, gør at jeg kan betale af på mit bank lån, så at miste den vil være katastrofalt
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2015, 12:21   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Der er samme regler angående hvilke indtægter der skal ses bort fra, som på kontanthjælp.
Så enten måtte de godt modregne før, og de gjorde det bare ikke, ellers må de heller ikke modregne nu.

Jeg har ikke styr på hvad der er hvad i den "verden", men det der ifølge loven ikke må modregnes for er disse:
"Der skal tillige ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade efter

1) lov om erstatning fra staten til ofre for forbrydelser,

2) lov om erstatningsansvar,

3) lov om arbejdsskadesikring eller

4) lov om erstatning og godtgørelse til tidligere udsendte soldater og andre statsansatte med sent diagnosticeret posttraumatisk belastningsreaktion.

stk 5 Beskæftigelsesministeren fastsætter nærmere regler om, i hvilke andre tilfælde der skal ses bort fra erstatning for tab af erhvervsevne, der udbetales som følge af personskade. "

Det der er nævnt i stk 5 er uddybet her:
http://www.socialjura.dk/content-sto...4-af-186-2014/

Så synes du skal spørge din kommune, hvorfor det er anderledes end da du var på kontanthjælp
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2015, 13:46   #3
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
Hej Misty

Tak for svar

Jamen da jeg var på kontanthjælp,var det ok da det var en erhvervs tegnet forsikring, jeg må se hvad der sker hun sagde bare da jeg snakkede med at de kørte ikke på helt samme regelsæt som kontanthjælp
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2015, 13:52   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"§ 68 a. Har modtageren af ressourceforløbsydelsen indtægter, trækkes disse fra i ydelsen, jf. dog stk. 2-4.
Stk. 5. Lovens § 33 finder tilsvarende anvendelse på modtagere af ressourceforløbsydelse."

Så hvis du spørger dem hvilken paragraf der gjorde at de ikke modregnede mens du var på kontanthjælp, og de nævner §33, er det en ret dårlig grund fra deres side
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2015, 14:37   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
når man er på ressourceforløb fratrækkes alt som ikke er pga arbejdskader, fængselsbetjente some r blevet overfaldet, soldater o.v.s.o.s.v. 100%

selv om reglerne i ressourceforløb nogle steder læner sig op af reglerne i kontanthjælpsloven, betyder det ikke nødvendigvis at reglerne når man er på kontanthjælp læner sig op af reglerne om ressourceforløb. De er ikke gensidige gældene begge veje

forsikring mod erhvervstab uanset om det er privat eller erhvervstegnet vil blive modregnet 100% og ofte stopper forsikringen med at udbetale erstatningen i den periode man er på ressourceforløb, netop pga. modregningereglen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2015, 14:56   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
gisne
Reglerne for hvad der ikke modregnes mht arbejdsskader og den slags, står i §33.
§33 gælder folk på ressourceforløbsydelse
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2015, 15:34   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
gisne
Reglerne for hvad der ikke modregnes mht arbejdsskader og den slags, står i §33.
§33 gælder folk på ressourceforløbsydelse
Der fratrækkes - formentlig - ikke for beløb fra Arbejdsskadestyrelsen ellers fuld modregning
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2015, 12:53   #8
Trex
Hjemmevant på K10
 
Trexs avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2012
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 293
Styrke: 12
Trex er ny på vejen
I må undskylde det sene svar, det har været hektisk her det sidste stykke tid og det føltes som om kommunen kæmper for, at man skal have modgang og ikke medgang..

Afgørelsen kom i dag og det hele bliver modregnet..

Jeg er virkelig der henne hvor jeg vil give min venstre arm, for at slippe fra kommunen og få et alm dødeligt liv og et alm dødeligt arbejde, så man kan få ro i livet og her hjemme..
__________________
"I don't make things difficult. That's the way they get, all by themselves."
Trex er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension