K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2015, 15:25   #1
Mundil
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 26
Styrke: 11
Mundil er ny på vejen
Ja, det er jo det gode spørgsmål som vi nok alle krummer tæer over engang immellem

Når, min sagsbehandler som har kørt min sag det sidste 1½ år i sloooooowmotion selvfølgelig har nu endelig fået skrevet min sag færdig og har alle de fornødne dokumenter..
Nu har hun så skrevet en mail til mig om at hun har lagt sagen til vurdering hos hendes leder hvorefter den så skal partshøres hos mig og så kan jeg forhåbentlig få en tid i Rehab..

Men nu er der altså gået over en uge og selvom det ikke lyder af meget så er det jo selvfølgelig en evighed for mig som sidder bare og gerne vil have en afklaring og komme videre med livet..

Sørgsmålet er derfor: Er der nogen lovgivning der siger hvor lang tid sådan en sag som min må ligge uberørt af en leder?

Og kan man / må man få udleveret lederens navn og kontakte ham for at rykke??

Tak for jeres tid

for jeg undskylder meget hvis indlæget er havnet i den forkerte kategori, men jeg vidste ikke helt hvor den ellers skulle den
Mundil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2015, 15:50   #2
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Der er som sådan ingen frister når det gælder sagsbehandling, men hvis en sag overgår til behandling i forhold til pension har kommunen 3 måneder.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2015, 16:35   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
en uge er meget kort tid, for de fleste tager det mdr. fra nu og frem til reba
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2015, 16:40   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
En social sag må ikke ligge passivt hen, gennem længere tid, men.....

reglerne er skrevet på en sådan måde at uanset hvad, vender borgerens numse altid bagud.

Gennem 11 år har k10 kæmpet imod de frister, som skal behandles, som om de var lovbundne.

Men læs lidt om hurtighedsprincippet i DUKH`s PraksisNyt # 23:

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...hedsprincippet

Her ser du 11 års kamp for at få kommunerne til at overholde lovgivningen desangående:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664

Læs sidste indlæg først, så får du et indtryk om hvilken retssikkerhed kommunerne retter sig efter.

Der findes 3 typer af sagsbehandlingsfrister:

Lovbundne. (aktindsigt eksempelvis 10 kalenderdage)

Iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2. Som er politisk fastsat og offentliggjort af kommunalbestyrelsen i din kommune. Check din kommunes hjemmeside.

Servicefrister, som fastsættes af embedsmænd, alt efter hvor travlt de har. Ankestyrelsen, Arbejdsskadestyrelsen eksempelvis

Du søger en frist, som ikke kendes, fordi den ikke findes, men først når alle dokumenter er indhentet, kontrolleret, godkendt og bliver sendt til din kommunes "Pensionsteam" som skal afgøre din sag, begynder en lovbunden frist på 3 måneder til en afgørelse.

Til din orientering:

http://www.ugebreveta4.dk/syge-og-le...ing_20036.aspx

Ankestyrelsens lange sagsbehandling skader syge og ledige, der venter på en afgørelse, inden de kan komme videre i deres liv. Ekspert advarer om, at ventetiden blokerer for samarbejdet mellem borgerne og kommunerne. Efter årelang kritik lover Ankestyrelsen, at ventetiden bliver kortere.

Bemærk at Ankestyrelsen har "servicefrister" som de selv fastsætter.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 10-08-2015 kl. 20:19.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension