K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2015, 13:48   #1
Mynte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2015
Lokation: struer
Alder: 59
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mynte er ny på vejen
Question Hjælp i sidste øjeblik til rehabiliterings teamets møde

Har spøgsmål ???

Nogle forslag til god argumentation FOR flexjob el forslag til NOGLE/ET menneske jeg kan få hjælp fra i sidste øjeblik?

Brugebare paragraffer tekster eller lign ??

Jeg skal endelig have "min sag" op på rehabiliterings teamet den 11. August Hvor der er afsat hele 25 min til af afgøre min nære fremtid!
Jeg er pt på kontanthjælp (siden 1. jan 2014) der inden sygedagpenge.

Men det stresser mig helt vildt lige nu! Og forsøger være positiv

Fik piskesmæld ved en påkørsel for 4 år siden og måtte stoppe arbejde (pædagog) efter kort tid og været i systemet siden, som sygemeldet i div optræningsforløb.

Fik yderligere en voldsom hjernerystelse for et år siden! Arbejdet max 6- 9 timer i ugen de sidste 2 år

Har konstant været i jobtræning tre forskellige steder de sidste 2 år og arbejder pt 6 (-8) timer i ugen over 2 MAX 3 dage som behandler på en klinik (hvor jeg kan blive ansat i flexjob) - magter ikke flere timer som jeg har det nu.

Har talt med socialrådgiver i Krifa - de mener jeg er vel "afprøvet" og bør få flexjob og har skrevet dette til min sagsbehandler i kontanthjælpen ... krifa sagde de ville anke sagen, hvis jeg ikke fik flexjob! Hun kan desværre ikke være med på mødet pga ferie

Sagsbehandler på jobcentret siger dog at afgørelsen IKKE kan ankes i tilfælde af resource forløb? ??!!
Kan det passe?

Jeg holder ikke til mere tovtrækkeri og kan ikke hænge sammen på overskud hverken fysisk eller psykisk eller økonomien længe - og magter simpelthen ikke flere afprøvninger eller forløb... Jeg er der hvor jeg gerne vil være og hvor det giver positiv energi for mig (er behandler med akupunktur/bassage og meget mere)

Spekulerer på om der er noget jeg skal gøre (kan nå) inden... har ikke så mange ressourcer at tage af mere og udtrættes meget hurtigt.

Jeg har de sidste 4 år været igennem en pokkers masse træningsforløb via kommunen- jobcentret/ træningscenter- quickcare/ 5 mdr forløb på CFK(kognitiv træning på hjersladecentret i Herning )/ neurologer/neuropsykolog/ psykolog/ coatch/ fyseterapi/ osteopat/ kraniesekral/ læger mm...

Jeg bor i Struer kommune - har eget hus, der IKKE kan sælges og på pauselån!
Har en hjemme boende søn på 11, der også kræver mine ressourcer - da han kæmper med ordblindhed (derud over 2 voksne på 20 og 26) ingen familie tæt på og har det lidt sejt med for meget socialt liv, så mest hjemme... - VIL GERNE - orker bare ikke. Har veninder/venner.

Håber nogen kan henvise til en eller anden fagperson, der evt kan hjælpe lidt eller komme med gode argumenter for et felx - og mod ressource forløb... her lige inden mødet

Hilsen Mynte
Mynte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2015, 15:00   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til...

Kære Mynte

Læs og følg disse råd til nye på k10, trods du er sent ude:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928

Hvad kommunen skriftligt udsender af AFGØRELSER kam man anke/klage over, men skal ske inden 28 dage fra modtagelsen af afgørelsen.

Rehabiliteringsteamet afgøre ikke, men indstiller til kommunens "Pensionsteam" hvad de mener du skal bevilges.

Læs disse tråd, så dukker der nye spørgsmål op:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30820

http://www.k10.dk/showthread.php?t=32397

Hvis ikke du har, søger du omgående aktindsigt ved alle 100% læger, speciallæger, hospitaler og kommunen. Du må ikke udsætte.

Først der kan du se at alle oplysninger om dig er korrekte og at der ikke mangler noget.

Du må ikke lytte til hvad omgivelserne siger til dig, men udelukkende læse hvad der skrives om dig i din kommunale journal, som jo er det medlemmerne vurdere efter i Rehabiliteringsteamet og indstiller efter.

Indstillingen kan du ikke anke over, men udelukkende kommunens afgørelse.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 02-08-2015 kl. 15:09.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-08-2015, 15:07   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan prøve at anmode om at få udskudt mødet til din bisidder fra Krifa kan deltage.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2015, 15:32   #4
Mynte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2015
Lokation: struer
Alder: 59
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mynte er ny på vejen
jeg har så vidt jeg ved rimelig god (helt) aktindsigt - tror jeg har det hele!
Min sagsbehandler har givet mig alle de papirer fra min sag som reb. teamet vil få at se og det er vist ok - har måtte korrigere og kommentere en del, som hun indtil nu har rettet... der mangler så lige den lille detalje at hun skriver jeg arbejder 25 timer i ugen pt - hvilket kun er 6 timer!!!

Har kun mødt min sagsbehandler 2 gange og hun er nummer 4 i kontanthjælpsystemet på 1 1/2 år... sød, men siger altid hun liiiige skal konferer med sit bagland! hun er ung!

Synes simpelthen ikke de med rimelighed kan mene jeg skal mere... og jeg HAR jo et job hvis jeg får flex og alligevel laver maven krumspring og synes det er svært, at være i uvidenheden.

Min sagsbehandler sagde at de ALTID retter sig efter teamets indstilling! så siger de ressource forløb siger hun ikke flex bag efter, så at det kun er en indstilling gør kun den forskel at det i værste fald vil være kommunes beslutning og ikke teamets indstilling der skal ankes ??!!

Vil kontakte Krifa om evt at få bisidder med fra dem og evt udsætte mødet - men det træker det bare i langdrag.... for hvornår er der plads igen ?
Har ventet på en plads til mødet i maaaannnnnge måneder.

Derfor spurgte jeg også til om der var nogen der kendte til en alternativ god ressourceperson jeg måske kunne nå at få med her i sidste øjeblik
Mynte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2015, 16:30   #5
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Noget som er meget vigtigt at være bevidst om, er hvis de henviser til ressourceforløb.
Et ressourceforløb SKAL være et ressource-udviklende.
Man kan reelt ifølge lovgivningen ikke bare sætte folk på "pause" ved at sætte folk i forløb enten med dårligt indehold eller intet.
Mange får besked på at et forløb med et par års ro fra systemer er det et tilkendt ressourceforløb skal indeholde, men ser man på det i forhold til loven holder det ikke en meter men er bare en syltekrukke.

Rådet er derfor at hvis du tilkendes ressourceforløb må du gå i kødet på teamet og få en nøje beskrivelse formålet.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2015, 16:49   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det er et problem hvis der i den indledende del af din rehabiliteringsplan står at du lige nu arbejder 25 timer om ugen. Så er det jo det rehabiliteringsteamet forbereder sig ud fra. De gennemlæser hele din sag når de forbereder sig på mødet og har allerede før mødet dannet sig et billede af hvad der vil være relevant.

Det synes jeg du skal se at få dem gjort opmærksom på allerede nu før mødet.

For med 25 timer om ugen vil de sige du er selvforsørgende allerede. Der ligger forhåbentligt allerede noget i din jobcenter sag hvorpå der står at du kun kan arbejde 6 timer om ugen. Det papir må du insistere på bliver tilsendt teamet inden de begynder at forberede sig til mødet.

Har du ikke haft papirerne til godkendelse inden de blev sendt i rehabiliteringsteamet?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2015, 10:28   #7
Mynte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2015
Lokation: struer
Alder: 59
Indlæg: 3
Styrke: 0
Mynte er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
Noget som er meget vigtigt at være bevidst om, er hvis de henviser til ressourceforløb.
Et ressourceforløb SKAL være et ressource-udviklende.
Man kan reelt ifølge lovgivningen ikke bare sætte folk på "pause" ved at sætte folk i forløb enten med dårligt indehold eller intet.
Mange får besked på at et forløb med et par års ro fra systemer er det et tilkendt ressourceforløb skal indeholde, men ser man på det i forhold til loven holder det ikke en meter men er bare en syltekrukke.

Rådet er derfor at hvis du tilkendes ressourceforløb må du gå i kødet på teamet og få en nøje beskrivelse formålet.


Mange tak for dit indput - har skrevet dette "bag øret"

Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Det er et problem hvis der i den indledende del af din rehabiliteringsplan står at du lige nu arbejder 25 timer om ugen. Så er det jo det rehabiliteringsteamet forbereder sig ud fra. De gennemlæser hele din sag når de forbereder sig på mødet og har allerede før mødet dannet sig et billede af hvad der vil være relevant.

Det synes jeg du skal se at få dem gjort opmærksom på allerede nu før mødet.

For med 25 timer om ugen vil de sige du er selvforsørgende allerede. Der ligger forhåbentligt allerede noget i din jobcenter sag hvorpå der står at du kun kan arbejde 6 timer om ugen. Det papir må du insistere på bliver tilsendt teamet inden de begynder at forberede sig til mødet.

Har du ikke haft papirerne til godkendelse inden de blev sendt i rehabiliteringsteamet?

Nej hun "glemte" at sende deres svar på papirene efterfølgende til mig! så har først set dem nu 10 dage før mødet

Jeg har snakket med sagsbehandler i dag... hun siger at det er deres "system" der sætter det på og ikke kan ændres! -- da en jobtræning som udgangspunkt stiler imod det!!! et andet sted skriver "systemet" at jeg har været oppe på 15 timer!! det mindes jeg heller ikke - men vil kommentere dette... MEGET Fustrerende - men skriver nu et tillæg da jeg har fået mulighed for at på ny kommentere dette, men hun siger at der jo er vedlagt beskrivelser, hvorpå der står at jeg ikke arbejder mere end 6 timer og max har været oppe på 9 i starten !!! og dem læser teamet SELVFØLGELIG... !
Mynte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension