K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2006, 18:05   #1
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Jessica er ny på vejen
Frederiksberg Kommune - en god kommune.

Jeg læse lige det her på bistandsbums.dk:

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Andet/2006/06/06/06125256.htm

Frederiksberg Kommune burde være et forbillede for de fleste af de resterende kommuner og regeringen!!!

Frederiksberg Kommune er blandt landets hurtigste til at sende borgere på førtidspension.

De sender ikke folk ud i meningsløse arbejdsprøvninger og de bruger heller ikke deres penge eller deres ressourser forkert.

Der hvor de kan se, der er en mulighed for klienten at blive tilknyttet arbejdsmarkedet igen under en eller anden form, sender de så vedkommende ud i arbejdsprøvning m.m.
De er også gode til at få folk i arbejde.

Her er noget, vore kære beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen kunne tage ved lære af!!!

Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2006, 18:12   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Frederiksberg Kommune - en god kommune.

Det er noget der kan give Claus Hjort .. hjertekvababbelse.. tænk sig engang et sygt menneske der ikke er igennem hele tortur maskinen inden de bevilliges fred...
  Besvar med citat
Gammel 07-06-2006, 22:12   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Frederiksberg Kommune - en god kommune.

Citat:
Hejdien skrev:
Det er noget der kan give Claus Hjort .. hjertekvababbelse..
Man kan da håbe



Men det lyder da rigtigt fornuftigt at man forsøger at bruge de penge man har der hvor det nytter noget...istedet for at smide dem efter noget der ikke gør...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2007, 05:48   #4
cybs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-06 2007
Indlæg: 1
Styrke: 0
cybs er ny på vejen
RE: Frederiksberg Kommune - en god kommune.

Er desværre ikke helt enig i at Frederiksberg er en "god kommune" - nærmere mestere i "passiv parkering". Fint nok at en pensionssag ikke trækker i langdrag - men hvis man derefter har brug for hjælp til at leve et aktivt liv, fx på grund af udstrakte lammelser, så er der lukket for det varme vand! Frb har kun 19 bevilligede hjælperordninger, skønt betydelig flere der har brug for dem, men de må klare sig med basal hjemmehjælp og 15 timers ledsageordning om måneden. Frb. er ikke interesseret i at støtte sine unge førtidspensionister i at leve et aktivt liv og tage del i samfundet - Frb. bruger bare sine tilbud fra ældreområdet til unge handicappede.
cybs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2007, 09:23   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Frederiksberg Kommune - en god kommune.

Lagt på d. 21-06-2007 06:49

Helle Smith
Antal indlæg: 93
Bopæl: Frb
Tilmeldt: 10.08.06


Jeg kan ikke helt fatte de roser til Frb. komm.... jeg har boet i kommunen siden 79, de sidste 12 år har jeg været på kontanthjælp!! de første år pga arbejdsløshed, siden pga sygdom.
Første år blev jeg pakeret i aktivering, jeg var samme sted i 6 år! UDEN at kommunen gjorde andet end at folænge mig i et væk, så "glemte" de mig et par år, så sygemeldte de mig 1 år på kontanthjælp og "glemte" mig igen, da jeg så for et par år siden gjorde opmærksom på mig selv, sendte de mig til en udulig jobkonsulent, og gjorde så stort set ikke andet, så søgte jeg selv § 17 pension, fik afslag, blev sendt til en psykolog undersøgelse mhp. at Frb så ville søge pension...... og nu har de så "glemt" mig igen.... så JO da Frb er en god kommune.....
Og jeg venter tålmodig på at de finder på noget...
Det var den meget korte udgave af mine oplevelser med Frederiksberg kommune


EDIT:// INDLÆGGET RYKKET FRA EN ANDEN TRÅD DA BRUGER HAR BEDT OM DET.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaringer psykisk syg på kontanthjælp i Frederiksberg kommune.. morgenstjerne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 15-05-2013 17:46
Frederiksberg kommune - rådighedsbeløb for bistandsklienter? L.S. Alt det andet 3 16-03-2012 20:24
herlev kommune kontra gladsaxe kommune basti Alt det andet 5 10-07-2011 19:03
Erfaring med Frederiksberg kommune ping Spørgsmål ang fleksjob 6 02-11-2010 15:01
Gladsaxe kommune vs Gentofte kommune Allstar Alt det andet 0 15-05-2010 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension