K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2007, 23:51   #1
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
helt andet emne...stem på klovn eller tyggegummie

håber det er ok med en lille debat-men har lige brug for det.....efter en snak med mine forældre..........og de har deres meninger.....der er rigtige mennesker og forkerte mennersker i deres verden-rigtige msk arbejder-har 3 børn-volvo og hund-resten ud til højre;(nå men vores debat her til aften var flg:
min far mener narkomaner og alkoholikere er svage,intet sigende -løgnere-tyve og farlige for deres omgivelser-han mener at det ikke er en sygdom, men noget de selv har valgt fordi de er svage og ikke kan tage sig sammen- at det eneste de vil er at udnytte og gøre deres omgivelser ondt- den soviale arv har ingen betydning, mener han videre-og at det er på højde med at ryge...altså noget man bare holder op med,hvis man har styrken-.....okay godt så.....hvem stemmer på min far-sæt x "klovnen"

jeg mener og tror.......(arbejder som pædagog for misbrugere) at det ikke er noget man vælger fordi man syntes det er sjovt......jeg mener det er en sygdom på linje med anoreksi-ocd(har selv ocd)bulilmi eller anden lidelse....ikke at man er født som narkoman,men at ens personlighed er skrøbelig...og den sociale arv spiller en del ind her....man har brug for trøst og tryghed-og valget kan blive alkohol som så bliver en sygdom og besættelse...en trøst,en flugt.....en sted man har lov at være den man er....men ja bliver sat ud af livets spil-for du er sgu bare en ****ing narkoman...ta dig sammen...men man er jo syg for pokker-hvem kan gå uden ben.....
jeg siger bare tak "gud" eller hvem jeg nu skal takke ...for at det var ocd og ikke narko jeg valgte da jeg følte mig svag og bange.....for så ville mine forældre have slået håndet af mig...

stemmer i på mig så sæt x..."tyggegummie holdet"

måske har du selv et andet parti der har lyst at stille op til dette valg,så skriv dit sloganog vær med i kampen om den røde ko
__________________
bliv vinder i dit eget liv

Sidst redigeret af nille; 31-10-2007 kl. 23:56. Årsag: manglede sætning
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 22:56   #2
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
er i ikke friske på at komme med jeres mening

lidt debat er altid en god ting.....og har stor interesse i hvad i syntes om det jeg har skrevet
knus
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 23:50   #3
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Tjaa,

bl.a. med udsendelsen om "De grønlandske flygtninge" på dr1 i aftes, er der jo nok ikke nogen tvivl om at social arv eksisterer. Problemet er nok at det ofte er for sent at hjælpe skaberen, inden ofret er kommer galt af sted, idet ofrert forbliver ofrer så længe skaberen fortsat kan hævde sig selv som bedre end alle andre.

Det forekommer jo ikke kun blandt rygere og narkomaner, men i lige så høj grad i familiermønstre der på andre måder forsøger at hævde sig selv for en hver pris over for andre/nærmeste. Høj som lav.

Klovnen lader ikke sit indre stå frem, for andre end sig selv og de store skjulte indre traumer/konflikter som denne rummer. Tyggegummiet skal "sælge" sig selv og fremhæver sine indre kvaliteter, der så nådesløs spises op af andre der har behov for at skjule de stimuli som de har brug for. Så er klovnen ikke også ramt af narkomani/anoreksi/lignende uden dog på nogen måde at ville vedkende sig sine egne svagheder?

Et gammelt ordsprog siger at enhver har lige store indre byrder at bære/mængden af indre svinehunde i livet er ens for alle, derfor frygter jeg mest de´, som endnu ikke har opdaget deres egne, da de suger livet ud af andre hvor de kan og og får således fortsat deres "skjulte narkotika"/falske selvfølelse styrket og derfor fortsat tror de har ret til at føle sig bedre end andre og kræve "deres ret" der ud fra.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 11:13   #4
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
...

tak for dit indlæg
jeg vil tilføje at mit indlæg ikke skal forstås sådan at jeg vil have min sygdom i fokus....det var sådan set mere narkomaner og alkoholikere .....så dumt at tyggegummie partiet nævnte det med OCD.....jeg syntes bare at det er sørgeligt at der ikke er plads til skæve og anderledes mennesker der ikke passer ind i kasserne
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 18:39   #5
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Her er mit fristed

Ja jeg orker ikke at, skulle forsvare mig herinde også, det er så rigeligt, at følge med De forskellige debatter på nettet: bt og ekstra blads blog med videre.
Jeg er simpelthen så rystet, over menigmands menneske syn:
Jeg mig selv og så lige mig selv igen, samt den racisme, der hersker.

Så herinde vil jeg gerne beholde min egen lille tro på at, Vi dog er nogen der kan høre og hjælpe hinanden, uden fordomme. Ja det var så bare min mening. Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
bisidder eller andet hjælp kiwimor Alt det andet 7 29-07-2012 20:15
ingen sygedagpenge eller noget andet icecool Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 23-02-2012 22:37
Om noget helt andet!! Bassemanden Alt det andet 5 22-08-2010 02:33
Livsstilssygdomme eller noget helt andet? zuza Politik og Samfund 4 10-06-2010 16:45
Hjorten er ude med et eller andet igen ! Stella Politik og Samfund 9 20-08-2007 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension