K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2015, 16:20   #1
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
rehabilitering. Fleks eller ressourceforløb?

Hej. Jeg ved godt at I ikke kan forudsige hvad der kommer til at ske, men jeg vil meget gerne høre jeres vurdering/mening....
Min sagsbehandler indstiller mig til rehabiliterings teamet.
Fakta kort:
Har været i 3 virksomhedspraktikker på næsten 3 år til sammen. Arbejdsevne 16 timer effektivt.
Tilstand færdigbehandlet og stationær i følge behandlere, egen læge og en, fra mit forsikringsselskab bestilt, speciallæge erklæring.
Jeg er 45 år gammel.

Hvad tror i rehabiliteringsteamets indstilling bliver- fleks eller ressource?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2015, 16:26   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Er du på sygedagpenge nu?

Med 16 timer om ugen er fleksjob vel mest sandsynligt. Hvad har din sagsbehandler krydset af på den forberedende del af rehabiliteringsplanen?

Hvis du er på sygedagpenge kan de også sætter dig i jobafklaringsforløb for at se om ikke du kan komme op på nok timer til at arbejde i et deltidsjob.

Som jeg har forstået det er ressourceforløb til dem der er i risiko for at skulle have førtidspension.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-07-2015, 17:45   #3
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Tak for svar.
Mine sygedagpenge udløb for 2 år siden efter 52 uger.
Er bare så p*sse bange for at komme i ressourceforløb Kan ikke klare at være i det offentlige system. Det trigger min angst som netop er en af mine primære problematikker. Vil derfor så pokkers gerne ud og arbejde i et fleksjob.
Vi har ikke udfyldt papirerne endnu. Jeg har kun fået oplyst på et møde i dag at min praktik ikke forlænges da der ikke vurderes at være flere tiltag som kan få mig op i tid. Jeg vil modtage papire og mødeindkaldelse vedr den forberedende del efter sagsbehandlers sommerferie.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2015, 14:54   #4
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ZikZak Se meddelelser
Tak for svar.
Mine sygedagpenge udløb for 2 år siden efter 52 uger.
Er bare så p*sse bange for at komme i ressourceforløb Kan ikke klare at være i det offentlige system. Det trigger min angst som netop er en af mine primære problematikker. Vil derfor så pokkers gerne ud og arbejde i et fleksjob.
Vi har ikke udfyldt papirerne endnu. Jeg har kun fået oplyst på et møde i dag at min praktik ikke forlænges da der ikke vurderes at være flere tiltag som kan få mig op i tid. Jeg vil modtage papire og mødeindkaldelse vedr den forberedende del efter sagsbehandlers sommerferie.
Jeg forstår godt, at du er bange for at komme i ressourceforløb. Det bruges ofte som en syltekrukke. Fagbladet 3F skrev for nogle uger siden om et ressourceforløb, hvor folk skal hækle og strikke.
http://www.fagbladet3f.dk/nyheder/71...rce=Newsletter
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2015, 16:50   #5
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Ressourceforløb er et tilbud !
I nogle tilfælde kan det dog få økonomiske konsekvenser at sige nej, i andre tilfælde accepterer kommunen et nej og arbejder mod mere holdbare løsninger.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2015, 17:37   #6
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Salsa Se meddelelser
Ressourceforløb er et tilbud !
I nogle tilfælde kan det dog få økonomiske konsekvenser at sige nej, i andre tilfælde accepterer kommunen et nej og arbejder mod mere holdbare løsninger.
Det lyder som vigtig information Salsa!
Har du evt. links til steder hvor dette er beskrevet?
På forhånd tak.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2015, 11:07   #7
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Ja, ressourceforløb er et tilbud - et af den slags de syge ikke kan sige nej tak til.
På borger.dk skriver de om reglerne for at få FP.

"Du skal som udgangspunkt have deltaget i et såkaldt ressourceforløb, før kommunen kan vurdere, om du har ret til førtidspension".
https://www.borger.dk/Sider/Foertids...ye-regler.aspx
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2015, 15:03   #8
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
De har jo vurderet, at der ikke er flere tiltag, der kan få dig op i tid, så det vil i min optik være selvmodsigende at sætte dig i ressourceforløb. Jeg mener at rehabiliteringsteamet kan indstille til Flexjob uden det forløb. Spørgsmålet er om det kun er en mundtlig besked du har fået. Efter flere år i det kafkacirkus har jeg først nu erfaret, at man skal forsøge at få alt på skrift. Har du modtaget kontanthjælp i de sidste 2 år? Ja, det er rædselsfuldt at være klient hos kommunerne. Jeg er i hvert fald ikke tilfreds med etikken og lukketheden i Københavns kommune. de kalder os borgere. Vi har ytringsfrihed på papiret, men som min sagde. Det betyder bare at man kan sige hvad man vil og ingen lytter.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension