K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2007, 23:39   #1
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
hjælp mig

nu er jeg altså brændt sammen.......ved hverken ud eller ind,skal jeg sige ja til at gå efter pensionen som min sagsbehandler mener.....
der er så mange regler....
får man hjælp til boligstøtte
må man have formue
kan jeg komme ud af pensionen igen
skånejob,ja hvad er det....
føler mig som en taber...kender nogen til det....
jeg er virkelig i krise...
knus nille
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2007, 23:49   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej nille

Jeg kan godt forstå, du er forvirret over alle de regler.

Jeg vil prøve at besvare dine spørgsmål et ad gangen.

Ja, du kan få boligstøtte, måske også mere end nu. Det afhænger af indtægt.

Ja, du må have en vis formue uden modregning.

Ja, du kan til enhver tid sige, at du gerne vil prøve at arbejde. Ellers kan du starte med et skånejob. Går det godt, kan du forsøge med fleksjob.
OG vende tilbage til førtidspension, hvis det ikke lykkes alligevel.

Skånejob er for førtidspensionister og aftales med kommunen.
Som det er nu, må man vist tjene 50-60.000 ved siden af pensionen uden modregning.

Man er IKKE en taber, fordi man er syg og ikke kan arbejde.

Du får måske mere ro i krop og sjæl med en pension. Måske også i økonomien.

Det vil give vished om fremtiden.

Det er ikke alle, der kan klare den uvished, der er, når man bliver syg og trækkes igennem systemet. Det er hård kost at stå i uvished om fremtiden.

Håber, mine svar har givet dig lidt overblik.

Jeg kan anbefale dig at gå ind på www.borger.dk

Der kan du beregne din indtægt, din boligstøtte osv. osv.

Det er en rigtig god side, hvor man også kan få svar på mange spørgsmål.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 00:01   #3
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
formue

Hvis du er på kontanthjælp, må du have : 10.000,-kr, i formue, det er uanset, om du har gæld o.s.v., Det gælder også for fleksjobbere, der endnu ikke er kommet i fleksjob, selv om man er godkendt til dette. Taler af erfaring.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 01:18   #4
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
Hvor står det at fleksjobber kun må have en formue på 10,000 kr ,uddyb lige hvis du har erfaring med det .
mvh baldur
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 02:46   #5
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
formue

Jeg er på kontanthjælp ( selv om jeg nu er godkendt til fleks), Da min mand døde sidste år,og min mor ditto, arvede jeg nogle penge.
Dette fortalte jeg selvfølgelig kommunen. J
Jeg fik" lov til at beholde 10.000, til mig selv.

Mine udgifter til husleje o.s.v , var kommunen ligeglade med, så jeg havde 700,-kr at leve for om måneden ( er under loftet jo).
Du kan finde "lov § ,hvis du søger under kontanthjælp, Jeg kan ikke huske lige hvor den står.
Min historie er meget længere, men jeg fik, I år, et lille hus, hvor jeg kan klare huslejen.
Jeg skylder stadig mine venner penge, men de er heldigvis sociale.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 02:50   #6
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
ps

Det er først når man" er ude af systemet, har været i evt. fleks, i 9 mdr. du kommer ud af hele systemet! Så får man ledighedsydelse og kan " eje" sit eget liv.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 03:31   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helle4 det kan jeg kun give dig ret i , og det er en af grundene til at man griner hysterisk når man høre landets politikkere siger at syge mennesker høre ikke til på kontanthjælp....

Man må undres over hvordan de er kommet frem til den konklusion når der udtrykkeligt står i deres egen lov om fleks at hvis en borger er på kontanthjælp når de visiteres til fleks så er det den ydelse de bibeholder indtil deres første fleksjob.

Det vil sige at de erkender at 1 man er så syg at man ikke kan være på det ordinære marked 2 sørger for at man bibeholder sin kontanthjælp med alt hvad det medføre af krænkelser 3 står frem i tv og ytre at der ikke skal være syge mennesker i kontanthjælpssystemet...

Jeg håber for dig at du snart finder dig et job ( skriver du finder fordi jeg ikke har meget fidus til de jobcentre )

da jeg i sin tid blev syg og røg på kontanthjælp pga kommunalt smøl havde jeg sq aldrig i min vildeste fantasi troet at det ville ende med at jeg skulle være 5 år på kontanthjælp med alt hvad det indebar...

et år mens kommunen smølede sig færdig og endnu 4 år inden jeg selv fandt et fleksjob ...

Da jeg endelig fandt fleksjobbet , ja så viste det sig at være det helt forkerte passede ikke til mig og mine skånehensyn , men det var sådan at man kravlede på arbejdet for man ville ikke give op før end man var berettiget til den ledighedsydelse ...

og det er så en væsentlig grund til at jeg i dag har været ledig i 4 mdr og været sygemeldt i 2 mdr .. men jeg kom væk fra kontanthjælpen...

Ingen flekser burde være på den ydelse med en ledighed på noget nær 25% de har ikke de samme muligheder eller rettigheder som almindelige kontanthjælpsmodtager og de har ikke de samme muligheder og rettigheder som flekser på ledighedsydelse ....

Så jeg kan godt forstå hvis du er bitter over at du ikke kunne få lov at bruge noget af din arv på at gøre dit liv mere tåligt ...

og alle mennesker der sidder og ser på hykleriske politikkere der forsikre om at det er kommunerne der dummer sig for syge mennesker høre ikke til på kontanthjælp, så husk ...
de selv samme politikkere har selv lavet en lov der 110% klart slår fast at syge (flekser) skal være på kontanthjælp, ergo de er fulde af løgn ...

helle4 hvor bor du henne i landet og hvad kan du ?
tænker på at det kunne være en meget nyttig viden at have i baghovdet når man sidder og surfer nettet for job eller snakker med andre der kender nogen der kender nogen , som mangler en flekser

og når det er skrevet så ved jeg godt at vi ikke er en jobformidling herinde , men vi skal alle huske i vores hverdag at holde øjne og øre åbne , det er desværre den vej vi har størst mulighed for at finde et job

Der var lagt et job oplsag ind her for et stykke tid siden fra Isch da de søgte en flesker i den virksomhed hun arbejder i , det lykkedes ikke at finde nogen herinde fra , men jeg har selvfølgelig hørt til hvordan det så går med den flekser de har fået, og efter alt hvad jeg høre så har hun det som blommen i et æg og er elsket af sine kollegaer ...

så når Isch dukker op herhjemme og fortæller om det job, sidder vi begge stadig og ærgrer os over at der var for langt til mig feks til at søge den stilling he he ...

men bare for at sige.. det kan betale sig at holde sig orienteret lige pludselig kan jobbet være der når du mindst venter det, jeg krydser i hvertfald alt hvad jeg kan for at du finder et job og kommer væk fra den kontanthjælp , det er uværdigt at blive behandlet på den måde
  Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 10:16   #8
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
tak skal i have

jeg har ikke kunnet sove i nat-det var dejligt at der lå et par svar her på k10-tak-
er der nogen der har erfaring med den proces at søge pension....er det langsommeligt,og er det samme fremgang som fleks...med resource profil osv...deltager man selv......
er der nogen der kender til nye regler ang boligsikring-min veninde er FT (1999)og får faktisk halvdelen af husleje betalt.
mht formue ved pension...hører jeg meget gerne fra andre der har kendskab til reglerne der-
1000 tak
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 10:39   #9
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
link...

er der nogen der har link til den bog om skånejob-knus knus
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2007, 12:45   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille Se meddelelser
nu er jeg altså brændt sammen.......ved hverken ud eller ind,skal jeg sige ja til at gå efter pensionen som min sagsbehandler mener.....
der er så mange regler....
nille jeg prøver lige at tage det fra en ende af og blander lige svaret sammen med lidt af det andet du har med i tråden (spørgsmål længere nede i tråden, bliver det for forvirrende så råb op )

Citat:
Citat:
får man hjælp til boligstøtte

er der nogen der kender til nye regler ang boligsikring-min veninde er FT (1999)og får faktisk halvdelen af husleje betalt.
Efter den nye førtidspension som kom i 2003 er der kommet nye regler for boligstøtte , men tilgengæld er selve det beløb man får jo også blevet ensrettet og der er stadig lidt andre regler for førtidspensionister , det er derfor man kan høre om folk der har været på kontanthjælp og næsten ikke har fået noget i boligsikring, de kan tilkendes pension og så få et ryk op ad og det er pga disse regler


Boligsikring

Boligstøtte til førtidspensionister, der har fået tilkendt pension efter de nye regler, ydes som boligsikring.
Læs mere under Boligsikring.


http://social.dk/ministeriets_omraad...imumbel%C3%B8b


Særregler for førtidspensionister og for stærkt bevægelseshæmmede
For førtidspensionister og stærkt bevægelseshæmmede gælder særligt:

* Der kan også ydes boligsikring til ejer- og andelsboliger. Boligsikringen ydes i disse tilfælde helt efter delvis som lån
* Boligsikringen kan overstige 15 pct. af lejen, selv om der ikke er børn i husstanden

For stærkt bevægelseshæmmede, der bor i en egnet bolig gælder herudover:

* Arealgrænsen på 65 m² forøges med 10 m²

* Maksimum for leje og boligsikring forhøjes med 50 pct.


Citat:
må man have formue
efter hvad jeg har kunne læse mig frem til så er det kun rente indtægten af en formue der indgår i beregningerne for førtidspension (men jeg kender en der har det samme spørgsmål og mener han har fundet ud af det så jeg dobbelttjekker det lige (hvis andre ikke kommer før mig ) men efter hvad jeg har kunne finde frem til ved at glo på div sider så er det efter bedste overbevisning sådan det forholder sig


Citat:
kan jeg komme ud af pensionen igen
Ja du kan altid komme ud af pension igen, det er straks værre at komme derind
nu kender vi ikke de nye pensionsregler endnu (den reform de er igang med nu ) men efter alt hvad der er lækket og skrevet så vil det blive sådan at den vil give mulighed for at man kan gøre sin pension hvilende og finder man så ud af at man ikke magter det , så vil man kunne gå op og bede om sin pension igen uden at skulle igennem en masse papir arbejde .

Læs evt den her tråd http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...t=Jens+vibjerg

det eneste jeg kan se som et problem i det er at efter den nye pensionsreform ja så skal man jo på det nærmeste være halv død for at få pension så jeg tror mere at den nye reform henvender sig til de gamle pensionister.

Citat:
skånejob,ja hvad er det....
Skånejob er for pensionister og man kan tjene op til 59.000 om året uden at det berøre din ydelse, der står rigtig meget om det her og der er også regne eksempler som gør det nemmere at forstå ..

http://www.ijobnu.dk/sw13841.asp

der er også regne eksempler for din pension hvis man er gift/enlig osv en meget nem og forstålig side

Citat:
føler mig som en taber...kender nogen til det....
nille ja hvem har ikke prøvet det
men men , det sidste du er , er da en taber hvorfor skulle du være en taber fordi helbreddet svigter ?
snap ud af det , og kig på hvem du ellers er, det er ikke hvad din krop kan men hvem du er som menneske der tæller og tro mig , det kan ikke betale sig at føle sig som en taber pga kommune og stat, det må i den grad være dem der er taber for kors hvor skal man være et lille menneske for at kunne få sig selv til at sparke til dem der allerede ligger ned....

din krop og sygdom er kun en del af dig

Citat:
jeg er virkelig i krise...
Den håber jeg da at du er kommet ud af

Citat:
er der nogen der har erfaring med den proces at søge pension....er det langsommeligt,og er det samme fremgang som fleks...med resource profil osv...deltager man selv......

Efter hvad jeg har kunne læse ud af alt det du har skrevet , så er din sag jo allerede i gang ikk ?

Det vil sige at du har din ressourceprofil , været i arbejdsprøvninger , der er indhentet papir osv ?
hvis det forholder sig sådan og din sagsbehandler selv foreslår en pension , så må der jo være noget i din sag der gør at hun mener at det er den vej i skal gå og så burde der vel ikke være så meget mere, (mange gange er der lige en psykolog test eller en arbejdsprøvning) men et eller andet sted så må hun jo have skabt sig et overblik over hvad det er der mangler , så det bedste du ville kunne gøre er at bestille en tid og spørge ind til hvordan ser din sag ud er der noget der mangler og i så fald hvad er tidshorisonten for at få det sidste på plads.

Når det sidste er på plads og hun indstiller dig til en § 18 så må der maks gå 3 måneder inden afgørelsen falder

håber at svare afklare lidt for dig og ikke bare skaber mere forvirring

ellers må du råbe op og så må jeg prøve om jeg kan forklare det på en mindre rodet måde

Citat:
er der nogen der har link til den bog om skånejob-knus knus
Det hedder i dag politisk korrekt ikke skånejob mere , men løntilskuds job du kan læse lidt mere om det her http://www.ijobnu.dk/sw4113.asp

på den side bliver der også opslået ledige fleksjob og job til førtidspensionister og jeg vil klart anbefale alle at prøve at surfe lidt rundt på den side der er mange gode og effektive råd og vejledninger skrevet i et sprog hvor vi alle kan følge med

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension