K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2015, 23:14   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Hvad skal jeg få ud af det forløb???

Jeg skal til reh møde den 15.6.15 jeg fik tilkendt fleksjob i 2010 og har aldrig været ude i et fleksjob, nu har min sagsbehandler indstillet mig til ressorseforløb, da hun har indset jeg ikke kan klare et job.
Men jeg kan stadig ikke se hvad jeg skal få ud af at være kaste bold i et forløb andet end at få endnu et tilbagefald. Jeg har været sendt i virksomhedspraktik osv mens jeg har været ledig fleksjobber og er altid endt med tilbagefald og de bliver større og være for hver gang, men min sagsbehandler mener et forløb vil være anderledes
Men hvad skal jeg få ud af feks at komme på et blomsterbindings kursus eller andet, min sagsbehandler har foreslået kursus i blomster binding, håndarbejde, maleri osv. Men undskyld hvad fanden skal jeg bruge det til??? Jeg er ikke interesseret i sådan noget jeg har bare brug for ikke at blive kastet rundt og blive kaldt til samtaler og telefon opkald fra kommunen hver 3.mdr osv
Hvad kan jeg få ud af et forløb
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 00:37   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja meningen er jo at de skal finde en arbejdsevne....det er meningen med ressourceforløb...

Men i virkeligheden ja så er det nok nærmere en syltekrukke for at de ikke behøver at give dig en førtidspension...

Desværre har ankestyrelsen skrevet til alle kommuner at de SKAL sende folk i ressourceforløb inden man giver førtidspension....da alt skal være prøvet inden...

Selvfølgelig er der undtagelser...hvor man kan få en førtidspension uden et ressourceforløb....

Men der er mange kommuner som tager det helt bogstaveligt det som ankestyrelsen har skrevet....og i de kommuner....ja der kan man ikke slippe for det eller de ressourceforløb...

Du kan så måske håbe på at du kan få fred i dit ressourceforløb...det er en mulighed for dem...at de kan give det...

Dit eneste håb vil være at du på det rehabmøde kan overbevise dem om at et ressourceforløb ikke vil afdække nogen arbejdsevne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 02:34   #3
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Jeg tænker også du ikke kommer ud af det, så prøv at få det bedste ud af det og få tilrettelagt et forløb som måske kan give dig et eller andet eller i det mindste bliver til at holde ud og selvfølgelig ikke giver dig for mange anfald.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 08:20   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er en hel del gode sagsbehandlere, som netop tilbyder maling/tegning/blomsterbinding mm, fordi ressourceforløbet er noget du SKAL afprøve før end du nogensinde kan få pension....og med de der tiltag som maling mm, er noget af det mest skånsomme hun kan finde på. Du skal sådan set bare dokumenterer via forløbet, at du ikke HAR den arbejdsevne, og sagsbehandleren kan ikke hjælpe dig på andre måder, end at tilbyde forløbet.....og ellers finde på så mange rolige tiltag som muligt.

Andre sagsbehandlere er anderledes hårde og anbefaler, virksomhedspraktik, mentor, smertecenter, genoptræning, terapi mm og får virkelig klienterne op på dupperne og ud på tvivlsomme ekspeditioner. Så du er stadig ''heldig'' hvis man kan skrive det sådan.

Og så kan du jo altid håbe du kun får 1 år.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 10:31   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvor gammel er du lillesine?

For at få førtidspension skal man næsten altid gennem mindst et ressourceforløb hvis man er over 40 år. Der er enkelte, som Gisne her på K10, der er sluppet med en funktionsevnevurdering, men flertallet skal gennem ressourceforløb.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 11:08   #6
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Men hvad skal jeg få ud af feks at komme på et blomsterbindings kursus eller andet, min sagsbehandler har foreslået kursus i blomster binding, håndarbejde, maleri osv. Men undskyld hvad fanden skal jeg bruge det til???
Det er ikke svært at regne ud, hvorfor kommunerne henviser syge til ressourceforløb, hvor de laver håndarbejde, maler et maleri, laver collager, bygger spaghetti-tårne osv.

En person, som er for syg til at arbejde, kan f.eks. klare at smøre lidt maling ud på et lærred. Dette kan sagsbehandleren omskrive til, at vedkommende har en arbejdsevne inden for malerfaget. Dermed har kommunen en undskyldning for ikke at give personen førtidspension.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 17:10   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så hellere maling, end gennem hele møllen med smertecenter, genoptræning, mentor og den slags.

Kan man ikke, jamen så kan man ikke, uanset HVAD de ellers finder på. Den er værd at huske.

Jeg ser mere det hele som én stor syltekrukke. Kender en der lige er røget på et ressourceforløb på 3 år med RO?, hahahahaha.....som i, hun skal ikke lave noget de 3 år
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 17:51   #8
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Jeg er også en af dem der næsten lige har fået et ressourceforløb.
Selv om jeg har papire på at min tilstand er stationær og der ikke er flere
Behandlingsmulugheder.

Jeg skal til psykologisk udredning hos klinisk funktion om ikke ret længe
Det er selvom jeg sidste år var igennem nogle samtaler med en psykolog
Jeg har papire på at hun har skrevet at hun ikke kan gøre noget for at udvikle
Min arbejdsevne og jeg iøvrigt var venlig og fornuftigt

Så er det åbenbart ikke godt nok!

I øvrigt har jeg lige afsluttet et ophold på et genoptræningscenter
(Som også var en del af rehab. Planen)
Også selv om jeg har papire på at jeg har gået til beh. Hos Fyseterapeut igennem
Flere år

Jaaa så var det ikke godt nok!

De ved hvordan de skal bruge skattekronerne rundt omkring i kommunerne.

Jeg begriber ikke at der ikke er mere fokus på ressourceforløbene som er en stor fiasko
Det eneste der er hensigten det er at gøre mennesker mere syge end de er i forvejen
Og bare trækker tiden ud.

Jeg håber inderligt at der snart er nogen der råber så højt
At det kan høres på Christiansborg... For det er virkeligt nedværdigende
Og en stor kamp som efterhånden er ulideligt for rigtig rigtig
Mange mennesker

Håber der bliver sat fokus på dette område og gerne meget snart.
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 20:11   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes heller ikke jeg har hørt om ressourceforløbene fra politisk side, men det er vel fordi de sparer så mange penge på ordningen.....og gudved om de egentlig ikke også regner folk på ressourceforløb med i beregningerne om folk i beskæftigelse, så de af den vej også kan presse tallene (kunstigt) op?

Før var der så meget bøvl med almene arbejdsprøvninger der blev trukket i langdrag, og så kommer der så ressourceforløb der kan forlænges igen og igen for de under 40 årige...........det er ikke helt fair.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2015, 22:43   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg ser mere det hele som én stor syltekrukke. Kender en der lige er røget på et ressourceforløb på 3 år med RO?, hahahahaha.....som i, hun skal ikke lave noget de 3 år
At skulle gå og vente i 3 år, på at komme videre med min sag, ville jeg finde yderst stressende.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension