K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-06-2015, 11:04   #1
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Fra fleks til ressourceforløb

Hej alle.
Jeg blev godkendt til fleks i januar 14. Min arbejdsprøvning viste 2x25 min om ugen. Alle læger anbefalede "anden forsørgelse end arbejde" og ikke flere behandlingsmuligheder og ubetydelig arbejdsevne. Alligevel blev det fleks. Jeg blev lovet en fleksjob ambassadør samt masser af støtte og at jeg ikke selv skulle søge job.

Jeg har haft et møde med en ambassadør tilbage i oktober 14. Herefter mener jeg at have mødt en SB en gang siden. Få telefon opkald med orientering om SB skift. Inden sidste skift i Januar 15 nævnte SB muligheden for at der nu skulle "ske noget andet".

Jeg har selv opsøgt en praktik, hvor jeg var ca 2 timer om ugen i 4 uger. Det drænede mig fuldstændigt og var på ingen måde holdbart. Det var let arbejde og alt var tilgodeset.
Jeg har fået det gradvist værre siden januar 14, hvilket min læge kan dokumentere.

Hvad gør jeg nu? Jeg har brug for fysioterapi, men har ikke råd. Kan ikke få vederlagsfri, har søgt enkeltydelser, afventer svar.
Skal jeg bede om ressourceforløb indeholdende bl.a. Løbende fys?
Føler mig temmelig parkeret på lav ledighedsydelse. Har det ikke godt og har ikke så meget overskud til at kæmpe mere.

Mener selv fleksjob er urealistisk, det har jeg hele tiden ment. Kan slet ikke overskue tanken om endnu en arbejdsprøvning. Skal man det ved ressourceforløb?
Råd modtages med kyshånd.
Mvh
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 11:42   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kan du bekræfte...

Kære LoveFairy

At du er bevilget fleksjob med 2 x 25 minutter/ugen effektiv tid?

At du er bevilget en fleksjobambassadører, men har ingen kontakt til denne?

http://www.altinget.dk/artikel/foren...e-fleksjobbere

At du har søgt aktindsigt ved alle 100%? S.U.

At du er erklæret "Stationær" og ingen behandlingsmuligheder? S.U.

At du ønsker fysioterapi, bla pga dine spændinger grundet din diagnose? S.U.

Mit råd:

Du skriver til kommunen og klager over den manglende hjælp fra fleksjobambassdør.

Her undersøger du på din kommunes hjemmeside om de har ansat en "Borgerrådgiver" som du bør kontakte.

Har du tænkt på at få hjælp fra eksempelvis www.sind.dk

Du søger om fysioterapi iht Servicelovens §102, den glemte §, hvor kommunen skal gå ind i en individuel vurdering og eventuelt begrunde et eventuelt afslag:

http://www.k10.dk/showpost.php?p=313261&postcount=54

Hvis du fremover bliver indlagt pga psykisk diagnose er der kommet nye regler om genoptræning, som også gælder psykiske diagnoser.

Når man bliver indlagt, skal man have en GOP, Genoptræningsplan i hånden inden udskrivning, hvis lægerne mener man har behov for optræning.

http://www.k10.dk/showpost.php?p=312793&postcount=52

Anke/klage.

Når du eventuelt modtager et afslag på enkeltydelse, skal du huske at man anker inden 28 dage præcis, ellers mister man retten til at anke.

Husk at gemme konvolutter fra kommunen med poststempel.

Bedste hilsner

Peter

PS der bliver skrevet og holdt mange gode møder om "Rådet for Psykisk Sårbare på Arbejdsmarkedet"
http://www.rflam.org/

Sidst redigeret af phhmw; 01-06-2015 kl. 11:47.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 11:48   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kriterierne for at kunne opnår vederlagsfri fysioterapi er strammet en del, men du kan evt. læse her

https://sundhedsstyrelsen.dk/da/sund...ri-fysioterapi
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 12:26   #4
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Hej Peter.

Tak for svar.
Ja 2x25 effektiv.
Ja men fleks ambassadør skiftede job og jeg hørte aldrig videre/fik ikke en ny.

Jeg har ikke søgt aktindsigt for nyligt. Ikke siden op til godkendelsen af fleks, for der har været minimal kommunikation. Det bør jeg måske gøre igen?

Ja jeg søger fys pga mine diagnoser og forværret tilstand grundet manglende fys.

Hvis jeg får afslag vil jeg søge efter den paragraf du foreslår. Skal jeg så skrive hvad jeg søger og hvorfor og efter den paragraf og sende til hvem?

Og ved du om man skal arbejdsprøves hvis næste skridt er ressource forløb? (Fylder 40 denne måned)

Mvh
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 12:47   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Godt med hurtige svar..

Kære LoveFairy


Ja 2x25 effektiv.

Ja, det er hårde og vanvittige tider!

Ja men fleks ambassadør skiftede job og jeg hørte aldrig videre/fik ikke en ny.

Hvis du selv ønsker og tror på at det kan hjælpe dig, så skal du skriftligt gøre kommunen opmærksom på den manglende kontakt til en bevilget fleksjobambassadør

Jeg har ikke søgt aktindsigt for nyligt. Ikke siden op til godkendelsen af fleks, for der har været minimal kommunikation. Det bør jeg måske gøre igen?

Ja, du skal hele tiden være opdateret om præcis hvad der skrives om dig i din kommunale journal og hvis der er nye lægelige oplysninger. For kommunen er du glemt og gemt væk.

Ja jeg søger fys pga mine diagnoser og forværret tilstand grundet manglende fys.

Hvis jeg får afslag vil jeg søge efter den paragraf du foreslår. Skal jeg så skrive hvad jeg søger og hvorfor og efter den paragraf og sende til hvem?

Afvent ikke men søg allerede nu. På skrift skriver du bar i et brev at du søger fysioterapi iht Servicelovens 102. (fordi jeg fornemmer at du får afslag på din ansøgning på enkeltydelse, desværre, men jeg kan tage fejl)

Og ved du om man skal arbejdsprøves hvis næste skridt er ressource forløb? (Fylder 40 denne måned)

Her må jeg være dig svar skyldig. Men du har jo været for Rehabiliteringsteamt, ifb din bevilling af fleksjob, som man ikke selv kan ansøge om at møde, men søg nu aktindsigt så du er 100% opdateret.

Det er også vigtig hvordan din behandlende læger udtrykker sig over for kommunen.

Du skal også vide, at din praktiserende læge er en vigtig medspiller i en social sag. Denne er den eneste som har retten til at foreslå og bruge ordet "førtidspension" som et forslag til kommunen.

Kommunen må bare ikke affeje det men tage forslaget med i deres videre vurdering.

Nævnes kun for, at du kan vide så meget som muligt, HVIS det hele går galt for dig og ser dig nødsaget til selv at ansøge om fortidspension iht §17 stk, 2 på det foreliggende grundlag

Tænk at være ung med bevilget et fleksjob på 2 x 25 minutter om ugen!

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 16:51   #6
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Kære Peter

1000tak for din hjælp.
Jeg tygger lidt på det og handler nok også på noget af det og vender tilbage.

Haha du kaldte mig ung! Føler mig pænt gammel...og slidt ��

Ej spøg til side. Det er IKKE i orden m de kommuner, bliver bare så træt ����

Tak❤️
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 17:17   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
I mine øjne er du ung...

Kære LoveFairy

Held og lykke med det hele.

Husk DU er hovedpersonen og hvor alle omkring dig er ansat til at servicerer dig iht lovgivningen på en professionel og høflig måde.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 17:50   #8
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Hov. Det der brev hvor jeg søger om fys i henhold til paragraf 102, skal det afleveres i jobcenteret? Eller hos SB? Eller?

Mvh
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 19:30   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.740
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Min mening....

Kære LoveFairy

... skal du sende det til din SB.

Fordi at din journal ligger i arkivet, glemt og uden interesse for kommunen.

Jeg er af den mening, at din journal skal op igen på skrivebordet.

Fordi, at professionelle ( går jeg ud fra) har gennem testet din arbejdsevne og konkluderet at du kun kan arbejde 2 x 25 minutter om ugen.

Du oplyser at du efterfølgende har fået det værre.

Jeg tror på, at nærmeste fremtid 1 -2 år bliver lovgivningen lavet om.

Vi kan ikke fremover tillade os at behandle syge mennesker med fleksjob ned til 900 sekunders arbejdsevne om ugen og dig med 2 x 25 minutter.

Nyd nu regnvejret i morgen.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-06-2015, 16:12   #10
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Udate!

Jeg fik sørme bevillget løbende enkeltydelser til fysioterapi og træning hos fysioterapeut. Og til transport ifb samvær til min datter. Hurtig og venlig ekspedition hos Gladsaxe kommune. Det er vigtigt at fortælle de gode historier også ikke? ��

Next step:
Møde i JC med ny SB og gang i min sag igen. Skal man virkelig i ressourceforløb før førtidspension når man er bevilget fleksjob som i min situation?

Tak for jer!
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension