K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2015, 17:31   #1
yoku
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2013
Indlæg: 51
Styrke: 11
yoku er ny på vejen
Hvordan søges FP under Ressourseforløb?

Hej allesammen

Jeg har søgt FP i de sidste 2 år men SB anbefalede RF og mødet med teamet på kommunen har accepteret -sidste år. Jeg har mild protesteret og forfriskede informationerne ang. mine kroniske sygdomme som ikke blev overhovedet nævnt under mødet. Jeg stillede spørgsmålet om de har taget i betragtning de andre tilstande men Crohn blev den eneste som blev nævnt under mødet og det var den centrale emne), etc.

Der blev anbefalet på mødet et stykke mentor (ved det ikke hvad den skal bruges til). Der blev aldrig argumenteret hvorfor de valgte anbefalingerne og hvordan de skulle hjælpe mig.
Jeg skulle også på besøg hos en smerteklinik for de kroniske smerter (over de 12 år) som er blevet undersøgt og prøvet behandlet. På listen står, også ved siden af navlepilleri (mentor, smerteklinikken), den berømte arbejdsprøvning.

Den er sådan at kræft- speciel i de mere alvorlige former- er en kronisk tilstand (sygdom) som er ukontrollabel.
Jeg har fået konstateret knogle metastase og skal kastes igen i ringen med stråle -og kemo behandlingen for at forsinke og lempe ud symptomerne.
Jeg kan ikke følge programmet som blev anbefalet på mødet pga. livstruende recidivering af sygdom i en alvorligere form. Dette er klart. Hvad er uklart for mig er, hvordan teamet med bl.a. læger om board har ignoreret sygdommer som med stor sandsynlighed ville forhindre mig at gennemføre ressourceforløbets plan.

Mine spørgsmåls: hvordan skal jeg søge FP igen? Hvad sker med ressourceforløbet hvis jeg søger FP?

Mange tak for jeres fine og hjælpsomme input
yoku er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2015, 09:04   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis din læge/speciallæge ikke mener at du kan følge forløb, bør du promte få en lægeerklæring/sygemeldning, eller journaludskrift.

Dette aflevere du på kommunen. Få stempel, og kopi til dig selv.

Kontakt sagsbehandler og evt højere oppe, for spørgsmål, rette behandling i systemet!(Skriftlig)!

Evt. skal din sag forelægges ressourceteam igen, promte!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension