K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2015, 10:53   #1
MissBlue81
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2012
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
MissBlue81 er ny på vejen
Hjælp til min sag søges

Jeg fik afgørelse fra rehabiliterings teamet igår og er noget chokeret. Samtlige speciallægeerklæringer, evalueringer, lægen, virksomhedskonsulenten, samt jobcenterets egen lægekonsulent skriver det samme, alle muligheder er udtømte, alligevel blevet afgørelsen ressource forløb i 2 år. Jeg har seriøst ikke flere kræfter mere end 10 år har jeg kæmpet, havde efter nu endelig fået lidt glæde i mit liv efter at have gået hjemme et par mdr. Nu er jeg knust, jeg kan ikke kæmpe mere. Har det dårligere nu end jeg havde det før jeg begyndte på medicinen, jeg er træt. Ville ønske at man kunne få lov at leve med bare en lille smule værdighed i behold, men man skal åbenbart ikke kunne passe sig selv og sine børn, før det er nok.

Kan nogen svare mig på om der er nogle der evt vil læse min sag igennem og se om de er enige i beslutningen og ellers hjælpe mig videre herfra. Da jeg er enlig mor og ikke har meget at gøre med økonomisk, skal det helst være gratis og selvfølgelig stadig nogle der er inde i paragrafferne osv. På forhånd tak.
MissBlue81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2015, 11:15   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja det er aldrig rart, når udfaldet bliver et andet end det, man forventer.

Prøv at læse om ressourceforløb her
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...essourceforlob

Det kan blive en god oplevelse med dig i centtrum.

Ved ikke hvilken ydelse, du er på, men er du på kontanthjælp, sker der ingen reduktioner i kronebeløbet.

Du kan ikke klage over tildelingen af forløbet, men du kan evt. gøre indsigelser, når det kommer så vidt, at du kender de enkelte elementer i det.

Rigtig held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2015, 11:32   #3
Morgenfrisk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2015
Lokation: Sjælland
Indlæg: 39
Blog Indlæg: 2
Styrke: 9
Morgenfrisk er ny på vejen
Du kan ringe til Den Sosiale Retshjælp, som er gratis hvis man ikke tjener for meget.
De er rigtig søde
Du kan også skrive
[email protected]
Morgenfrisk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2015, 11:33   #4
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissBlue81 Se meddelelser
Jeg fik afgørelse fra rehabiliterings teamet igår og er noget chokeret. Samtlige speciallægeerklæringer, evalueringer, lægen, virksomhedskonsulenten, samt jobcenterets egen lægekonsulent skriver det samme, alle muligheder er udtømte, alligevel blevet afgørelsen ressource forløb i 2 år. Jeg har seriøst ikke flere kræfter mere end 10 år har jeg kæmpet, havde efter nu endelig fået lidt glæde i mit liv efter at have gået hjemme et par mdr. Nu er jeg knust, jeg kan ikke kæmpe mere. Har det dårligere nu end jeg havde det før jeg begyndte på medicinen, jeg er træt. Ville ønske at man kunne få lov at leve med bare en lille smule værdighed i behold, men man skal åbenbart ikke kunne passe sig selv og sine børn, før det er nok.

Kan nogen svare mig på om der er nogle der evt vil læse min sag igennem og se om de er enige i beslutningen og ellers hjælpe mig videre herfra. Da jeg er enlig mor og ikke har meget at gøre med økonomisk, skal det helst være gratis og selvfølgelig stadig nogle der er inde i paragrafferne osv. På forhånd tak.
Har du søgt førtidspension og fået afslag?
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2015, 12:01   #5
MissBlue81
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2012
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
MissBlue81 er ny på vejen
Tak for svar, som jeg læser det link du har sendt, samt hvad du skriver, skal jeg piskes igennem 2 års helvede mere uanset hvad. Det kan da vel ikke passe at man ikke kan klage, beskæftigelsesministeret skriver at man giver førtidspension til os under 40 hvis det virker formålsløst at blive ved med at prøve arbejdsevnen af, samt hvis arbejdsevnen er varigt nedsat. Maks 30min om dagen, når alle skånehensyn er overholdt, ofte med konsekvenser resten af dagen, det virker for mig ganske formålsløst, men jeg må op på hesten igen, og så må vi se hvor langt jeg skal ned, før det er nok for dem. Det er jo til grin.

Rebecca, det var vel det vi gik efter, ja, men fleksjob ville jeg også kunne leve med. Jeg er bare helt i chok, den mulighed var affejet af både mig selv, sagsbehandler osv. så det gør det nok også sværre at acceptere

Tak Morgenfrisk, det vil jeg prøve.
MissBlue81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2015, 12:26   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det nedslående svar er at har du papir på nedsat erhvervsevne men ikke papir på at der INGEN UDVIKLINGSMULIGHEDER er så er det nærmest umuligt at undgå ressourceforløb.

Ingen udviklingsmuligheder skal der direkte stå fra egen læge eller klinisk funktion, som er de to instanser som der vægtes tungest ved mødet med rehabiliteringsteamet.

Og så længe det ikke står direkte at der ingen udviklingsmuligheder er, kan jobcenteret mene at der igennem et ressourceforløb kan være noget som der kan udvikles på.


Udviklings muligheder er et meget vigtigt ord idag, fordi der direkte i loven står at der skal være udviklingsmuligheder for at tildele ressourceforløb.

Jeg oplevede selv at da klinisk funktion, direkte skrev ingen udviklingsmuligheder, stoppede jobcenteret alle tiltag og tilkendte mig pension, fordi der jo direkte i loven står at der skal være udviklingsmuligheder tilstede for at få ressourceforløb.

Og det er altså ofte nødvendigt at det står direkte skrevet ind i egen læge og/eller klinisk funktions papirere, det er ikke nok at der står nedsat varigt erhvervsevne
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2015, 12:39   #7
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissBlue81 Se meddelelser
Rebecca, det var vel det vi gik efter, ja, men fleksjob ville jeg også kunne leve med. Jeg er bare helt i chok, den mulighed var affejet af både mig selv, sagsbehandler osv. så det gør det nok også sværre at acceptere
Hvis du søger fleksjob/førtidspension, så kan du klage, hvis kommunen giver dig et afslag.

Husk, at enhver kommunikation med din sagsbehandler skal foregå skriftligt. Man må aldrig bare snakke med sin SB om fleksjob/førtidspension. Lav en skriftlig ansøgning som afleveres i jobcentret og bed dem om at kvittere for modtagelsen.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2015, 21:42   #8
MissBlue81
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2012
Indlæg: 12
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
MissBlue81 er ny på vejen
Synes jo egentlig bare at det er langt ude at skulle afsted for 30min. Om dagen og efter al sandsynlighed skal ud og køre bus i en halv times tid frem og tilbage. Har nu skrevet til social retshjælp og venter på svar fra dem. Jeg har diagnoserne : ængstelig evasiv personligheds struktur, tvangspræget personligheds struktur, generaliseret angst, social fobi og så tendens til stress og depressioner når jeg presses, alt det på papir fra psykiater osv. så bare det at tage ud at handle er noget jeg har haft meget svært ved, så en evt. bus tur vil meget krævende. Men som sagt jeg afventer og håber, om ikke andet bliver virksomheds praktik i blomsterbutik, og det er jo i det mindste noget der interesserer mig
MissBlue81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2015, 22:14   #9
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Jeg føler med dig - og forstår dig fuldt ud, Missblue81
Jeg har selv de samme diagnoser (+ flere fysiske sygdomme) og er på vej til rehabiliteringsteamet.

Min største frygt er et ressourceforløb med yderligere praktikforløb, da jeg bare ikke kan klare dette. Føler selv at min sag er fuldt belyst, men ved at kommunen nok vil trække sagen i langdrag. Jeg har nu været sygemeldt i godt 6 år og kan bare ikke klare mere.

Ville bare lige vise at du ikke er alene
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2015, 05:04   #10
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
Føler med dig MissBlue,

Kender alt for godt det du slås med, det er nok i sig selv at få dagligdagen til at hænge sammen nogenlunde og der er slet ikke kræfter til flexjobs eller lign.


God ide med det der bliver foreslået med at kontakte den sociale retshjælp.
Andre muligheder kan jeg ikke komme på. Jo man kan betale en Advokat, men hvem pokker kan det på en skaldet kontanthjælp.

Jeg kan kun give rådet at klage over afgørelsen.

Men er det virkelig rigtigt at man ikke kan klage over Rehabiliteringsteamets afgørelse?

Det eneste jeg kommer i tanke om nu er at klage til Borgmesteren i ens kommune, det kan man godt gøre, klage over sagsbehandlingen osv.

Mange Hilsner Herfra.
Timeagain er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension